میتوان و باید تغییرکرد…!

میتوان و باید تغییرکرد…!
hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

خامنه ای ضمن موافقت با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به احمد خاتمی گفت برو در نماز جمعه بگو : برای مبارزه کامل با کرونا نیاز به ستاد معنوی و دینی داریم و کمیته هایی که شبهات اعتقادی ایجاد شده را برطرف کنند تا مردم بدانند که ما به همه مسائل هستی آگاه نیستیم و دفع بلایای اینچنینی کار خدا و دین نیست …
ترجمه : یعنی جناب معتقد دینی گوسفند تو به عبادت خودت ادامه بده ما هم به چپاندن به مردم معتقد ادامه میدیم… این یک میلیارد یورو هم در جیب خودمان است …

این روزها همه جا صحبت ازتغییر است تغییرات پساکرونا، رسانه ، مدیا ، تئوریسین ، فیس بوک ، تحلیل گر بیعار ، الاف بیکار …

اما کسی از این تغییرات و اشکال آن چیزی نمیگوید یا نمیداند ، فقط هی شعار میدن میتوان و باید…

تغییرات در بورسهای جهان ، سهام چین ، پول آمریکا ، یوروی اروپا ، گاز روسها ، مخازن انرژی در خاورمیانه ، حفظ اوضاع برزخی مردم خاورمیانه و خاله بازی زیر پتو با ولایت فقیه…
کاخ سفید یک جمله تکراری دارد و الان ۲ دهه از آن استفاده میکند و همزمان پول نقد به حکومت اسلامی میدهد و مثل دستگاه اکسیژن تنفس مصنوعی به سیستم ولایت فقیه کاری میکند که سیستم فرو نپاشد .
جمله کاخ سفید : امیدوارم روزی مردم ایران صاحب رژیمی شوند که به خواسته‌های واقعی آنها احترام بگذارد .
تو جیب مردمو نزن امیدواری تو سرت بخوره …

اگر قرار باشد اوضاع تغییر کند و بدتر بشود و اکوسیستم طبیعت با سرعت بیشتر خراب شود و اسمش را بگذارند تغییر… نخواستیم بابا .

از رفیق چین درخواست میکنم که در قدنم بعدی ویروسی بسازد بدتر ازطاعون ، تا زودتر همه را از شر پول و نفت و سلاح و قدرت و خدا و کلیسا و ولی فقیه و ایدئولوژی و ارزشهای تخمی موجود خلاص کند و فقط بمانند چینی های چشم بادومی و کره زمین و همه ذخائر مال خودتان ….حالش را ببرید .

خلاصه که تغییر خوب است منتها اگر این رقابت و بازی ، جان و زندگی آدما مثل بنزین ماشین برایش باشد به نام تغییر … همان حکایت فلفل هندی و خال مه رویان میشود .

الان سوال این نیست که مشکل تاکتیکی چین کجا بود ؟ الان مسئله این است که هر تاکتیکی از دل استراتژی بیرون میاد .

بشریت معاصر دراستراتژی فعلی باید تن به تغییر دهد ، چین تافته جدایی بیرون از کره خاکی نیست .

تا قبل از کرونا هر فشاری را ابتدا قشر ضعیف باید تحمل میکرد یعنی سیستم اینطور چیده شده بود .

بعد از کرونا اگر در به همان پاشنه بگردد مسیر تحولات از جنس مثبت نخواهد بود.

در واقع دردی مشترک را به طور نامساوی تقسیم میکنند و در چنین صحنه ایی انتظار نتیجه ای مثبت نباید داشت
اتفاقی که در بحران ۲۰۰۸ افتاد و به شکلی غیر معمول و بد مهندسی شد و نقاط ضعف سیستم پنهان ماند تا در بحران بعدی به نام کرونا بیرون بزند ، این بارهم اگر با همان ساختار ۲۰۰۸ بخوهند بحران را مهار کنند در بحران بعدی باز نقاط ضعف بیرون میزند .

هر بار که نقاط ضعف مشترک بیرون بزند انگار بیشتر شده و به شکلی مقاومتر وسخترمیآید .

آنها که از حالا دوست ندارند سهم خودشان را از مشکلات بردارند و فقط روی اقشار ضعیف حساب میکنند ، نهایتا دیگر ضعیفی نمیماند که سهم بقیه را به دوش بکشد . فشرهای ضعیف طی تکرار این پروسه نهایتا محو میشوند و تمام فشار روی همینها خواهد بود که باقی مانده اند .

نمیدانم چرا از این صحنه وحشت زده نمیشوند ؟

۰۸٫۰۴٫۲۰۲۰
اسماعیل هوشیار