استراتژی و تاکتیک جنبش سرنگونی ایران چیست؟‎

استراتژی و تاکتیک جنبش سرنگونی ایران چیست؟‎

استثمار توده های تحت ستم و بی حقوقی آنان از یک طرف، فشار و سرکوب دیکتاتوریهای نظامی پلیسی مذهبی از طرف دیگر هر روز شعله های قیام را در کشور های مختلف شعله ور میکند.

از شیلی تا الجزایر از لبنان تا عراق و ایران جوانان و نیروهای خسته از استبداد دیکتاتوری های نظامی مذهبی در خیابانها با حمله به اماکن دولتی آتش زدن لاستیک و سازماندهی تظاهراتها خواستار تغیر وضع موجودشان میشوند.

حضور علی خامنه ای در نماز جمعه دیروز ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ بخوبی نشان داد که علی خامنه ای نه وقعی به تظاهراتهای مردم ایران در آبان ماه گذشته که ۱۵۰۰ کشته و هزاران هزار زخمی و دستگیری و زندان هدیه مردم ایران کرد دارد، نه اصلا از به سقوط دادن هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ نفز از جوانان ایران و خارجی سایه نگرانی و تاسفی بر وی نشسته است.

مردم ایران را هم در سخنرانیش تلویحا نوکران اجانب و امریکا خواند و هوادارانش در فضای مجازی گفتند که این مخالفین رژیم میتوانند از ایران بروند حرفی که جوهر احساس علی خامنه ای نیز بود.

خامنه ای بجای درس گرفتن از معدومیت قاسم سلیمانی و تظاهرات مردمی در آبان و دیماه به تعریف و تمجید از سپاه کشتارگر قدس پرداخت و مجلس هم میلون ها تومان را به این کشتارگران خشنونت گرای جنگ طلب سمبلیک اختصاص داد.

یعنی استراتژی رژیم در دراز مدت حمایت از کشتار و جنگ طلبی در منطقه و با توجه به اینکه نه خودش بعنوان رهبریت نیروهای نظامی و نه هیچکدام از پاسدارانش بخاطر سقوط دادن هواپیمای اوکراینی استعفا نکرده و عذر خواهی ننمودند بمعنای ادامه سرکوب داخل خواهد بود.

استراتژی اپوزیسیون و مردم ایران در مقابل این موضع گیری علی خامنه ای اعم از اینکه کسی به مبارزه قهری معتقد باشد یا خیر میبایست سیستماتیک و مداوم باشد

یعنی اعتراضات و تظاهرات های دانشجوئی که هر پنجشنبه شب از دانشگاه ها سراسر کشور شروع میشود در خیابانها بمردم میپیوندد بایستی حکایت مداومت حرکت های اعتراضی را تداوم ببخشد.

زیرا هرگونه خمودگی مردمی در هر مقطعی حتی اگر از یک قیام تا قیام دیگر باشد نیروهای سرکوبگر را سیتماتیک و سازماندهی شده تر نگاه خواهد داشت.

در صورتی که تظاهرات های مستمر پنجشنبه شب ها نیروهای نظامی را در شهر های مختلف خسته و در تداوم فرسایشی عظیم قرار خواهد داد.

استراتژی اعتراضات برای سرنگونی است و تاکتیک خسته کردن نیرووهای دشمن و شعله ورکردن خشم مردم جزو تاکتیک های مبارزاتی هر هفته میبایستی قرار گیرد.

هر گونه فراموشی ایرانیان از فجایعی که رژیم بر سرشان آورده رژیم را جری تر در خریدن مزدور مانند پرداخت ۱۰۰ هزار تومان به هر فردی که در نماز جمعه شرکت کند یا دیگر وعده های اقتصادی به افرادی که در تظاهرات های حکومتی مثل لش کشی قاسم سلیمانی شرکت میکنند به اصطلاح میتواند برای خودش مشروعیت مقطعی بخرد .

نیروهای هوادار حزب الهی ها در خارج کشور به عنوان فعالین ضد جنگ را به میدان میآورد و بر روی کنگره ها و پارلمانهای دولت های غربی تاثیر میگذارد.

تاکتیک هر پنجشنبه با شروع تظاهراتها از دانشگاههای سراسر ایران و کشیدن این شعله به شهر ها آتش قیام را زنده نگاه داریم. پیوند داخل و خارج کشور نیز اگر در سراسر گیتی به وقوع بپیوندد که بهترین نتایج را خواهد داد .

علی خامنه ای و سپاه تروریستی پاسداران باید به دادگاه های بین المللی برای کشتار بیگناهان هواپیمای اوکراینی که عامدا آنرا سقوط داده اند و به مردم ایران و جهان دروغ گفته اند کشیده شوند.

نوید اخگر

۱۸ ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی سوئد استکهلم