سیاست و فرهنگ ارتجاعی کانال تبلیغاتی کارگران گروه ملی فولاد

سیاست و فرهنگ ارتجاعی کانال تبلیغاتی کارگران گروه ملی فولاد*

در میان عزاداران قاسم سلیمانی دسته ای از کارگران دیده میشوند که خیلی اصرار هم دارند جامعه متوجه کار آنها باشد. این اتفاق البته که خلع الساعه نیست و بهمین دلیل نمیتوان به سادگی از آن گذشت. کانال تلگرام “کارگران گروه ملی فولاد” اینگونه به عزا نشسته است:

“بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ، شهادت سردار شجاع ،دلیر و خستگی ناپذیر سپاه اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی و چند تن از یاران باوفایش را به محضر مقدس حضرت ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری ، ملت شریف ایران ، خانواده معزز شهدا ،جامعه کارگری علی الخصوص کارگران شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد اهواز  را تبریک و تسلیت عرض می نماییم” .

 تقریبا از دو سال قبل که این دسته از کارگران، نقش سخنگویی  شرکت را عهده دار شده و صدای دیگری در ابعاد علنی از آنجا شنیده نمیشود، بالقوه نقش شورای اسلامی را بعهده گرفته اند و احتمالا چون نه چندان مذهبی اند و نه شورایی، از آنچه خانه کارگر و شوراهای اسلامی جرات بزبان آوردن ندارند آبا نمیکنند. نوشته “نگاهی به اعتراضات کارگران فولاد ملی اهواز و پیامد های آن” در خرداد ۹۸ سنگ بنای این مشی جدید بود و به راس سخنگویی کارگران پرتاپ شد که ظاهرا در آن شایط از روی “جنازه” کارگران رادیکال گذشته بودند. آنچه عملا خط مشی این گروه  بوده تبدیل شدن به ضمیمه مدیریت و سیاست و خط مشی های نظام است که با قرار دادن خود در نقش منتقد  “مدیران متخلف، مدیران نا کارآمد، مدیران بی عرضه و بی خرد” گذاشته و در تلاش برای تعهد به ارزش های اسلامی و سراسر ارتجاعی، در سایه مدیریت قدم بردارند. اینها را اگر بزبان سیاسی ترجمه کنید چیزی غیر از در سنت حزب توده بودن چیز دیگری نیست. این چنین کارگرانی که به سادگی در برابر کشتار مردم در اعتراض به افزایش بنزین و مصائب زندگی، شانه بالا میندازند و قلم هایشان در این زمینه خشک میشود، برای مداحی نظام و سردارانش سنگ تمام میگذارند. شرم!

 تسلیت شهادت سردار به  رهبر و ملت و “جامعه کارگری” اگر اخرین اسناد ارتجاعی این گروه است، سنگ بنایش بر “اطلاعیه مهم” دو سال قبل بنا شده که در آن تاکید کردند که: همکاران محترم وگرامی، “جامعه کارگری ما یک جامعه وفادار به کشور و وفادار به نظام است. مسئولان باید این فداکاری ونجابت را با تلاش بیشتر برای حل مسائل و مشکلات کارگران قدرشناسی کنند.( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگران )”

کارگران در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد نیازمند نماینده گان و ارگانهای تبلیغی هستند که واقعا نه نماینده “جامعه کارگری” و شریک در سرنوشت نظام و مدیریت، بلکه نماینده موقعیت طبقاتی خود و هم طبقه ای هایش در ایران باشد که در اتکا به قدرت و توانی که دارند از خود دفاع کنند.

*کانال تلگرام Kargarangorohmelifolad

۱۴ دی ۱۳۹۸

۴ ژانویه ۲۰۲۰