توطئه قومی علیه قیام برای آزادی و برابری!

توطئه قومی علیه قیام برای آزادی و برابری!

امروز تا از سرکار برگشتم طبق معمول دنبال اتفاقات جدیدی در ایران بودم. چه چیزی نظرم را جلب کرد؟ گزارشی از دویچه وله. خبر چه بود؟ نشستی تحت عنوان “آینده اقوام ایران” در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل. دقت کنید: “آینده اقوام ایران” نه آینده مردم ایران. و مدعوین؟ نمایندگان اقوام (؟) کرد و ترک و ترکمن و عرب و بلوچ! و در کنارشان شیرین عبادی به عنوان حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل!

لابد میپرسید شیرین عبادی دیگر در یک جمع این چنینی چه کاره است؟ ایشان نماینده کدام قوم است؟ خوب پاسخ روشن است. ایشان شاخصترین حقوقدان این تز ارتجاعیست که اسلام و شریعت با حقوق بشر و حقوق زنان تناقض ندارد. یک جستجو در گوگل کافیست که بدانید کجا و با چه حرارتی از همخوانی اسلام و حقوق بشر و زنان موعظه کرده است. حضور شیرین عبادی در کنار “نمایندگان اقوام” برای جور شدن جنس است. مخصوصا اینکه بدانید که شیرین عبادی در سخنرانیش در همین نشست از دول غرب خواسته است که “اروپا باید حداقل سفیران ایران را در کشورهای اروپایی احضار کند”! فقط احضار کند؟ واقعا از یک حقوقدان مدافع اسلام حقوق بشری آنهم در نشست “نمایندگان اقوام” انتظاری بیش از این میتوان داشت؟

اما نکته مهمتر: واقعا سران اتحادیه اروپا و گردانندگان این نشست حتی اخبار صبح کشور خودشان رانگاه نمیکنند؟ نمی بینند که مردم و در پیشاپیش آنها جوانان در عراق و لبنان و ایران با صدای بسیار بلند دارند میگویند نمیخواهند به نام دین و مذهب و ملت و قوم بر آنها حکومت کنند؟ نمی بینند که این جوانان جان بر کف گرفته اند و علیه حکومتهای قومی -مذهبی به پاخاسته اند و حقوق شهروندیشان در یک جامعه آزاد و برابر را میخواهند؟ نمی بینند که قیام کنندگان در لبنان و عراق و ایران اتفاقا و به طور روشن حکومتهای مافیایی بر مبنای مذهب و قومیت و ملیت را به چالش میکشند؟

این سران و این گردانندگان لحظه به لحظه خیزشهای مردم در منطقه را دنبال میکنند. دقیقا می بینند که اگر اوضاع به همین سیاق پیش برود و آینده این کشورها بدست جنبشی بیافتد که توده ها وسیع مردم را صاحب اختیارزندگی خود کند، آنگاه دست مافیایی رهبران خودگمارده مذهبی و قومی و ملی برای همیشه از زندگی مردم مدرن و آگاه و آزادیخواه و برابری طلب منطقه قطع میشود و در نتیجه میدان مانور سیاسی و ایجاد قلمرو نفوذ و سهم بری در رقابتهای منطقه ای
و چپاول اقتصادی توسط طبقات حاکم در همین کشورهای غرب با اتکا به همین رهبران کذایی اقوام و مذاهب محدود میشود.

در یک کلام از یکطرف مردم در ایران و لبنان و عراق و منطقه به خیابانها ریخته و میدانها را تسخیر میکنند و جانشان را برای رهایی از مافیاهای قومی و ملی و مذهبی از دست میدهند و از طرف دیگر اتحادیه اروپا میخواهد به این مردم قیام کننده تصویری ملی – مذهبی از سیاست و تحولات سیاسی حقنه کند. این صاف و ساده نمیگیرد. شما آب در هاون میکوبید. آنهم در هاونی سوراخ.

۱۲ دسامبر ۲۰۱۹