چند نکته کوتاه در رابطه با تروریسم باند زحمتکشان

چند نکته کوتاه در رابطه با تروریسم باند زحمتکشان

فرید کلامی در نوشته ای با عنوان “اتهام طرح قتل و ترور” در قالب دفاع از حقوق فرد متهم تلاش احزاب و سازمانهای چپ و صدهها نفر از فعالین سیاسی آزادیخواه با تجربه جنبش کمونیستی در کردستان را بزیر سوال برده است. در آن نوشته با یاد آوری ماده ۱۱ از بیانیه حقوق بشر، جنبه سیاسی و فوریت خطر باند سیاهی زحمتکشان را خط زده و مانند رهبری کومه له جنبه حقوقی به آن داده است. در محکومیت این اقدام تروریستی باند زحمتکشان کرده اند با طرح”مشکل نحوه برخورد به این اتهام سنگین ” را زیر عنوان” حق دفاع فرد یا افراد متهم از خود” زیر سوال برده است.و ماده ۱۱ حقوق بشر را یاداور می شود.

نوشته فرید فرض را بر دفاع از فرد متهم و حقوق فردی و اثبات جرم قرار داده است. در حالیکه ماجرا ابدا فرد و حقوق فردی نیست. بحث یک جریان باند سیاهی بی ریشه با ظرفیت مزدوری بالا در کردستان و خطر آن برای جامعه است. وقتیکه فرد در این جریان مورد اتهام قرار می گیرد که در رهبری و مقام دستور دهنده یا اینکه مجری دستور رهبری باشد. در اینجا باید تفاوت بین جایگاه باند سیاسی یک جریان با حقوق فردی را از هم جدا کرد.

حال جلو چشم همه زحمتکشان در سال ۲۰۰۱هنگام جدائی از کومه له و در سال ۲۰۰۷ هنگامی که جمع دیگر از آنها جدا شدند و در برنامه ریزی برای حمله به اردوگاه کومه له، هرنوع پرنسیپ سیاسی و نرمالی را زیر پا نهادند. ظرفیت باند سیاهی و بند و بس با هر دولت و نیروی ارتجاعی حتی جمهوری اسلامی را از خود نشان داده اند “طرح الماسی برای فریب ” شاهکار این جریان و ظرفیتش را در رابطه اش با جمهوری اسلامی نشان می دهد . اینها را در پناه افشاگری شاهدانی بگذارید که پرده از طرح های تروریستی آنها، آنهم در چند مورد قرار دهید. حال فریدکلامی تمام این موارد و ده ها مورد دیگر از این قبیل را و هم چنین شاهدان واقعی را قلم میگیرد و پشت بند ۱۱ حقوق بشرعلیه کمونیستها سنگر می گیرد.

یک شرط رادیکال ماندن و نه کمونیست بودن در ایندوره و زمانه درک شرایط سیاسی این دوره و دیدن آن اوضاعی است که باند های قومی و مذهبی از قبیل زحمتکشان و خبات به کمک دولت های منطقه

و غربی بر سر عراق و سوریه و لیبی و یمن آوردند. قرار است هم چون اتفاقی در ایران و کردستان بیفتد تا فرید کلامی و رهبری کومه له دلایل حقوق بشری کافی برای محکومیت زحمتکشان بدست آورند؟

متوجهم که باند دانستن زحمتکشان که با زبان کُردی صحبت میکنند و در کردستان فعالند برای افراد و سازمانهائی که عرق ملی دارند مشکل است. امید است مشکل فرید کلامی از این دست نباشد.

اسد نودینیان

ژانویه ۲۰۱۹