مواضع جدید ترامپ: میخ آخر به تابوت ناسیونالیسم کرد

مواضع جدید ترامپ: میخ آخر به تابوت ناسیونالیسم کرد
اخیرا دولت ترامپ در مورد خاورمیانه ودیگر اقصا نقاط جهان سیاست جدیدی را ارایه داده. علنی اعلام کرده که آمریکا نمیتواند ژاندارم جهان باشد وباید نیروهای نظامی خودرا به خانه بر گرداند.
عده ای فکر میکنند ترامپ دیوانه شده ومغزش از کار افتاده . اما بنظر من این واقعی ترین موضع سیاسی دولت آمریکا است که ترامپ دارد پیاده اش میکند. دولتهای ماقبل او نیروهای نظامی آمریکا را در خاورمیانه پخش کرده بودند. اما امروز دول منطقه هرکدامشان ساز خود را میزنند وبرای مقاصد سیاسی ونظامی خود در خاورمیانه نقشه پیاده میکنند. زمانی بود که دولت آمریکا بر کل خاورمیانه حرف آخر را میزد. دولت ایران، ترکیه وعربستان وغیره همگی تحت نظر وسیاست آمریکا قدم بر میداشتند اما بطور مثال امروز هم دولت ایران ،هم عربستان وترکیه-بعنوان خرده امپریالیست مشغول رقابت برای تسلط در خاورمیانه با هم درگیر هستند ودولت آمریکا هم کاری از دستش ساخته نیست فقط نظاره گر این جنگها ودعواهای منطقه ای است.
دولت ترامپ بدرستی دیده که آمریکا دیگر نمیتواند مثل سابق ژاندارم ورئیس منطقه باشد وحرف اول واخر را بزند. برای همین کم کم دارد نیروهای نظامی خودش را از منطقه بیرون میاورد.
سیاست جدید ترامپ وناسیونالیسم کرد
سیاست خاورمیانه ای جدید ترامپ بزرگترین ضربه را به ناسیونالیسم کرد وارد کرده وخواهد کرد. در جنبش انقلابی مردم سوریه بر علیه حکومت بشار اسد ، بشار اسد برای اینکه بتواند کل جنبش انقلابی را به شکست بکشاند در همان روزهای اول این جنبش، یک خودمختاری به ناسیونالیسم کرد عطا کرد وبا این تطمیح سیاسی، ناسیونالیسم کرد جنبش خودش را از جنبش انقلابی وسرنگونی طلب سوریه جدا کرد تا با خیال خام خودش بتواند کشورش را مستقل کند. بعد ها داعش برای نابودی کردستان سوریه قدم برداشت که با دخالت ارتش آمریکا عقب نشست. اما امروز دولت ترامپ خواهان خروج تمام نیروهای خود از سوریه است وعملا دست دولت فاشیستی-اسلامی اردوغان ،داعش، سپاه قدس وبشار اسد را برای نابودی کردستان سوریه باز کرده.
اگر چه در آینده ای نزدیک حمام خونی از مردم بیگناه کرد در سوریه بوقوع خواهد پیوست وناسیونالیسم کرد به فلاکت بار ترین روزهای تاریخ خود خواهد رسید. همه اینها بخاطر سیاستهای ناسیونالیستی وطرفداری از بشار اسد وتکیه بر دولت آمریکا وخارج از انقلاب مردم وکل منافع مردم سوریه وجدا کردن کردها از سرنگونی انقلابی بشار اسد است که مردم کرد و ناسیونلیسم کرد را در سوریه ودر منطقه بی دفاع در مقابل فاشیستی ترین نیروهای اسلام سیاسی وحکومتهای همچو بشار اسد، اردوغان، خامنه ای وروسیه قرار خواهد داد.
درس بزرگ سیاست جدید ترامپ برای ناسیونالیسم کرد وهمه ناسیونالیسم های ضد انسانی دیگر را باید همواره به جامعه گوشزد کرد. راه رهایی مردم در خاورمیانه از طریق انقلاب اجتماعی تمام عیار به پشتوانه مردم بپاخاسته امکان پذیر است. ناسیونایسم کرد متکی به نیروهای امپریالیستی ونظام سرمایه فقط در جهت نابودی جامعه کرد ومنطقه قدم بر داشته.