آنچه ایران را در هفتم دیماە لرزاند…!

آنــــــچه ایـــــــــــــران را در هفتم دیماە لــــــــرزاند…!

روز پنجشنبه هفتم دیماه برابر با ٢٨ دسامبر ، خیابانهای شهر مشهد با صدای ” مــــــــــرگ بــــــر دیــــکتاتور ” ، ” مـــــــــرگ بــــر روحـــــــــــانی ” ، نەبە ” گـــــــــرانی و فـــــــساد ” از خواب بیدار شد .
در این روز جمع زیادی ازمردم این شهر دراعتراض به گرانی و بیکاری فقرو فلاکت روزمره به سمت شهرداری این شهر به راه افتادند. این حرکت اعتراضی مردم در شهر مشهد چاشنی خورد و در ابعاد بیسابقه ای شهرهای دیگر ایران را در نوردید و گسترش و ادامه یافت.
دیـــروز جمعه هفتم دی ماه، سالروز آغاز این خیزش سراسری تهیدستان شهری در ســـراســر ایران بــــود . خیزشـــی کە توازن قوا را به نفع جبهه مردم در ایران تغییر داد و روح تازه ای به کالبد مبارزات کارگری و توده ای در ایران داد و بە گفتمان اصلاحطلبی پایانی بخشید .
معترضین به پا خواسته در دیماه سال گذشتە را اکثرا جوانان و فعالین زن و مرد از طبقه کارگر و مردم زحمتکش تشکیل میدادند و پیشتاز این حرکت اعتراضی بودند. در آنروزها شعارهای داده شده از طرف معترضین به سرعت تکامل یافت و در گام اول شخص علی خامنه ای را نشانه رفت و بعد در فاصله کوتاهی کلیت نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی را خطاب قرار داد.
نان، کار، آزادی ، نترسید نتریسید ما همه باهم هستیم ، مرگ بر دیکتاتور ، مرگ بر روحانی ، خامنه ای قاتله ولایتش باطله، از جمله شعارهایی بودند که از همان لحضات اول تکلیف خود را با نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی یکسره کرد و در جبهه دیگر قرار گرفت و آرزویش سرنگونی بود و با همین اهداف هم پیش تاخت و نظام ولایت را به لرزه در آورد و کل مقامات ریزودرشت جمهوری اسلامی از جمله شخص رهبر را کیش و مات کرد .
در یک کلام حرکت آغاز شده در دیماە ، در همان اوایل بذرو زمینه ای نیرومند برای روبیدن رژیم پوسیده جمهوری اسلامی را با خود به همراه داشت و نوید بخش یک حرکت کاملا زنده مردمی از قشر محرومان جامعه وبا ایده چپ به سمت تنها بدیل وحدت و نجات بخش محرومان جامعه بود که همان سوسیالیسم نام دارد.
بعداز این جرقه مهم در هفتم دیماە ، شهرهای دیگر ایران در روزهای هشتم و نهم و دهم تا این لحظه و تا نخستین سالگرد این خیزش شکوهمند مــــردمی ، صحنه های پر شور اعتراضات و تظاهرات سراسری از قشر محرومان جامعه علیه گرانی ، فقرو بیکاری،فساد و بی عدالتی و سرکوب است و تودەهای مـــردم یکصدا کلیت نظام جمهوری اسلامی را مات کردەاند .
آنچە کە ما در دیماە شاهدش بودیم رویدادهای ابتدا به ساکنی نبودند. بلکە از ماهها پیش پیشروان جنبشهای اجتماعی و سران رژیم نیز وقوع چنین حرکاتی را پیش بینی کرده بودند.حرکات و اعتراضات پیش از دیماە گر چه به گستردگی اعتراضات هفتم دیماه نبودند اما در همان حد نیز نشان می دادند که توازن قوای بین مردم معترض و رژیم، به نفع جبهه مردم تغییر کرده است. این واقعیت را میشد در گسترش اعتراضات و مبارزات در مراکز مهم کارگری، دربرپاشدن تظاهرات گسترده خیابانی در شهرهای مختلف بر علیه گرانی، در رادیکال شدن شعارهای جنبش دانشجوئی، در رشد جنبش اعتراضی و توده ای در کردستان در اعتراض به کوشتن کولبران زحمتکش نوار مرزی، و نیز در عکس العمل رژیم مشاهده کرد.
فقرو تنگدستی و بیکاری و هزاران معضل اجتماعی دیگر که در سایه لطف این عالیجنابان در ایران زندگی را بر کام هر کارگر و کارکن و زحمتکشی تلخ کرده است در پدیداری زلزلۀ سیاسی هفتم دیماە بی نقش نبودند. دزدی و فساد کلان اداری و نبود افقی روشن در برابر زندگی هر ایرانی و دها و صدها بی لیاقتی سران رژیم جمهوری اسلامی به خودآگاهی مردم ایران از دامنۀ این فساد و دزدیها و ناکارآمدیها در درون قدرت جمهوری اسلامی ایران کمک کرد و به مردم ایران فهماند که در برابر رژیم حاکم باید ایستاد و مبارزه کرد و آنرا سرنگون و به این فلاکت پایانی بخشید.
امـــــروز بعداز یک سال از رویدادهای هفتم دیماه ، جامعە ایران و تودەهای زحمتکش گام به گام برای دستیابی به خواستهای خود نزدیک و نزدیکتر میشوند و بیشتر از هر زمانی جمهوری اسلامی را به عنوان دشمن واقعی خود به عقب می رانند و زمینگیرش میکنند . اعتصابات اخیر هفتپەاییها و قهرمانان فولاد و رانندگان کامیون و کامیونداران و فرهنگیان و دانشجویان در سطح کشور این واقعیتها را نشان میدهد.
اکثریت مردم ایران، یک زندگی آزاد، انسانی، برابر و امن می‌خواهند، رفاه و عدالت عمومی می‌خواهند.بدون تردید جنبش اعتراضی جاری کە ریشە در رویدادهای دیماه سال گذشتە را دارند فرصتی است که فعالین رادیکال وسوسیالیست اعم از زنان و مردان انقلابی با مطالبات و افق رهائی واقعی خویش به میدان بیایند. امروز وظیفه مبارزین واقعی و کمونیست هاست که پتانسیل انقلابی و مبارزه جویانه مردم آزادیخواه و معترض به وضع موجود را سازمان دهند و بکار اندازند و درمسیر درست آنرا پیش ببرند. امروز زمانی است که برای پیروزی باید متحزب شد و متحد انه تحت سیاست و شعار و اهداف انقلابی و سوسیالیستی به میدان آمد و مسیر پیروزی را هموارتر نمود.
بیائید با خیزش وحرکتهای دیگر هفتم دیماه را گــــرامی بداریم …
زندەباد ارادە پولادین تودەها
مـــرگ بر جمهوری اسلامی