خطاب به انقلابیون کمونیست!

خطاب به انقلابیون کمونیست!


با سلامهای گرم و صمیمانه ………….

من به پشنهاد چند نفر از رفقای مسئول و دلسوز پارسال اقدام به انتشار اطلاعیه ای برای به هم نزدیک شدن نیروهای چپ و کمونیست کردم.

برای برگزاری یک سمینار با هدف نزدیک شدن نیروها چپ و کمونیست و با این امید همه با هم در این شرایط خاص اقدامی لازم و مسولانه انجام بدهیم.

امسال هم رفقایی بر ادامه این تلاش تاکید کردند. خوشبختانه این افراد در احزاب مختلف هستند و این نشان از تمایل به چنین اقدامی است.

با توجه به تحولات جامعه ایران و منطقه و با توجه به شرایط کنونی زندگی فلاکت بار کارگران و مردم زحمتکش و با مشاهده تقابل نیروها و دولتهای تروریستی منطقه و حامیان جهانیشان که میتواند هدف اعتراضات توده به تنگ آمده مردم ایران را به انحراف بکشاند و یا مانع رسیدن به اهداف انقلابی این اعتراضات بشود، باید نیروهای چپ و کمونیست ایران با قدرت و توان بیشتری در این برحه از زمان نقش ایفا کنند. در جدال مرگباری که در منطقه جریان دارد نیروهای چپ و کمونیست باید طبقه کارگر و مردم تحت ستم و جنبشهای انقلابی را نمایندگی کنند. باید زبان گویای این نیروی عظیم اجتماعی باشند و اعتماد این جنبشها را بتوانند بخود جلب کنند. من به این نتیجه رسیده ام که این امر مهم با اتحاد کمونیستها و جریانات مسئول ممکن میشود.

این تنها راه عبور جامعه ایران از خطراتی است که هم بوسیله جمهوری اسلامی و دیگر نیروها و دولتهای ارتجاعی منطقه در حال تدارک آن هستند.

رفقای عزیز همه شاهد این واقعیت هستیم که در متن آشفتگی دنیای وارونه سرمایه داری، و در متن خاور میانه بحران زده و خونین که از یک سو قومپرستان و دست راستیها و از سوی دیگر احزاب مذهبی و اصلاح طلب و آریایی پرستان و فاشیسها…. میخواهند در رقابت با همدیگر زندگی و امنیت را بر مردم ستمدیده سخت تر و تاریک تر کنند، اگر ما نجنبیم امکان و توان این جریانات دست راستی با حمایتهای جهانی که هر کدام از آنها دارند میتوانند جهت مبارزات حق طلبانه مردم را به کج راه برده و زندگی و امنیت جامعه را از این هم مخاطره آمیز تر کند.

من لازم می دانم و بر این باورم که برای مقابله با جمهوری اسلامی و جریانات ارتجاعی، جنبش کمونیسم کارگری با تمام شاخه هاش ، حزب کمونیست ایران با توجه به پتانسیلی که دارد میتوانند در زیر یک چتر واحد سازمان بیابند و پاسخگوی نیاز مبارزات مردم ایران باشند. باید به این نیاز زمانه پاسخی مسئولانه داد. این جبر زمانه است و جامعه به یک حزب واحد متشکل از همه این نیروها احتیاج دارد. زیر شرایط امروز مردم ستمدیده ایران و منطقه نیازمند یک صف واحد از انسانهای کمونیست و چپ کارگری و مترقی است تا بتواند در برابر دشمنان مردم و زندگی چند برابر زیر خط فقرامروزی پاسخگو باشد و سنگر بندی محکمی بکند. این تنها راه ممکن و قابل دسترسی است که جنبش کمونیسم کارگری به عنوان یک نیروی قوی و تاثیر گذار بتواند در اسرع وقت اعتماد جامعه را به خود جلب کند و ابراز وجود اجتماعی نماید.

ما بر این اعتقاد هستیم علاوه بر موارد فوق بر پایه دو محور زیر نیروهای جنبش کمونیستی میتوانند در یک حزب واحد گرد هم آیند.

۱- رهبری جمعی و ۲ـ آزادی فراکسیون

بنابر این من برای همنظری و آماده کردن فضای مناسب در این جهت فوقا ذکر شده اقدام و دعوت به بر گزاری یک سیمنار میکنم. از همه احزاب سیاسی و گروههای کمونیسم کارگری، حزب کمونیست ایران و افراد منفرد کمونیست و علاقه مندان به این جهت گیری سیاسی دعوت می کنم در این سمینار شرکت کنند. در این سمینار تلاش ما این است در مورد رفع موانع اتحاد این نیروها و دست یافتن به متشکل شدن در یک حزب واحد بر اساس تفکر و سیاست مارکسیستی و مباحث کمونیست کارگری به توافق برسیم و یا توافقات و نکات اشتراکمان را بیشتر از امروز کنیم. صرفنظر از هر گونه برداشت و سایه روشنی که ممکن است هرکدام از ما از جهت گیری فوق داشته باشیم هدف ما تلاش برای احیای ارزشهای انسانی و اتحاد حول مباحث پایه ای کمونیسم کارگری است.

لازم به ذکر است در این سمینار اولویت ما پرداختن به مباحث گذشته نیست. زیرا آن مباحث قبلا شده و هر کس برداشت خودش را از آنها کرده و یا دارد. اما در هر حال همه آن مباحث با تمام خوبی و بدیهایش به تاریخ پیوسته است. ما نمیخواهیم آن زخمهای کهنه را دوبار خراش بدهیم.

پیش بسوی اتحاد نیروهای جنبش کمونیستی ایران

رفقایی که موافق این جهت گیری هستند راه حل و ملاحظات خودشان را بنویسند .

شمی صلواتی

shamisalwati2345@gmail.com