علیە دو سال و ١٨٨روز حکم زندان ۶ فعال کارگری شهر کامیاران سکوت نکنیم

علیە دو سال و ١٨٨روز حکم زندان ۶ فعال کارگری شهر کامیاران سکوت نکنیم

بنا به اخبار دریافتی، شش فعال کارگری شهر کامیاران کە قبلآ به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی کارگر سال ١٣٩۵ ، بازداشت ، زندانی و سپس با قرار وثیقە آزاد شدە بودند ، روز پنج شنبە حکم نهایی دادگاه تجدید نظر سنندج به آنان ابلاغ شد. طبق این حکم ١_مهرداد صبوری ٢_دلنیا صبوری ٣_امید احمدی ۴_آرام محمدی ۵_شاهو صادقی ۶_ روژین ابراهیمی از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان تایید و به دو سال و ١٨٨ روز زندان محکوم شدند.
این فعالین در روز پنج شنبه ٣٠ اردیبهشت ١٣٩۵ به اتهام برگزاری و شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و بە بھانە تبلیغ علیە نظام و بە نفع کومەلە، توسط ماموران وزارت اطلاعات همان شهر بازداشت و پس از هفت روز بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شدند . پس از تکمیل بە اصطلاح تحقیقات در دادسرای کامیاران، پروندە بە شعبەی اول دادگاە انقلاب کردستان، مستقر در سنندج بە ریاست مهرەای اطلاعاتی بە اسم  قاضی سعیدی ارجاع و در آنجا حکم بە محکومیت حبس ۴ نفر از آنان بە ١سال و ٢ نفر دیگر از آنھا بە ٣ ماە و ١ روز صادر گردید. این احکام با اعتراض وکیل متھمین آقای قھرمان کریمی روبرو شد و نھایتا در شعبە چھارم دادگاە تجدیدنظر استان کردستان بە ریاست  “قاضی”  مصطفی طیاری کە صدان حکم ضدانسانی در کردستان صادر کردە ،حکم مورد نظر بدون توجە بە دفاعیات وکیل دستگیر شدەگان مورد تأیید و تنھا در مورد مجازات دو نفر از آنان بە نامھای روژین ابراھیمی و دلنیا صبوری تخفیف درنظر گرفتە شد.
احکام صادره برای این فعالین به شرح زیر می باشد.
١_ مهرداد صبوری: یک سال حبس تعزیری.
٢_ امید احمدی: یک سال حبس تعزیری.
٣_ آرام محمدی: نود و یک روز حبس تعزیری.
۴_ شاهو صادقی: نود و یک روز حبس تعزیری.
۵ _ دلنیا صبوری:حکم از یک سال به سه روز تخفیف داده شد.
۶_ روژین ابراهیمی:حکم از یک سال به سه روز تخفیف داده شد.

شکی در این نیست کە این احکام هیچ وجاهت قانونی و قضائی ندارند ، بلکە مطابق فرمانی کاملآ سیاسی و طبق میل و ارادە مسئولین اطلاعات و سپاە پاسداران رژیم در کامیاران و استان کردستان صادر شدە و به منظور زهرچشم گرفتن از فعالین رزمندە کارگری و جنبش کارگری در کردستان و ایجاد ترس و نگرانی در دل آنان است . اما سران جنایتکار جمهوری اسلامی باید بدانند ، سالها است کە هم جنبش کارگری و فعالین آن و هم جنبش انقلابی کردستان، دوران ترس و وحشت از نظام فاشیستی اسلامی را پشت سر نهادە و زور ، زندان ، سرکوب و کشتار رژیم ، آنان را مصمم تر و سازمانیافتە تر از گذشتە برای نبرد نهایی با جمهوری اسلامی به میدان می آورد.
اکنون و در حالیکە اعتصاب کارگران هفت تپه و اعتراضات کارگری دیگر ، بویژە در استان خوزستان بیش از ٣ هفتە است آدامە دارد و نارضایتی و تجمعات مختلف در گوشە و کنار ایران و در خارج کشور امری روزانە است ، حمایت از اعتصابات هفت تبە و دیگر کارگران استان خوزستان ، خواست و مطالبە لغو احکام ضدانسانی علیە زندانی کردن کارگران کامیاران ، آزادی اسماعیل بخشی ، علی نجاتی و سپیدە قلیانی باید در رآس خواست و مطالبات هر اعتراض و تجمع کارگری و مبارزاتی در داخل و خارج کشور قرار گیرد. جای کارگران زندان نیست ، بلکە ادارە جامعە است . زندان مکان مناسبی برای قاتلین ، دزدان ، اختلاس گران و حاکمانی است کە طی ۴٠ سال گذشتە ایران و بخش بزرگی از خاورمیانه را به جهنم ساکنان آن تبدیل کردەاند.
“کارگر زندانی ، زندانی سیاسی ، آزاد باید گردد” . این شعار ظرفیت و توان تودەای شدن وسیع و مردمی را دارد و باید خواست و مطالبە هر تجمعی باشد .

جمعە /٩ آذر/١٣٩٧