رزمایش شیفت_ایثار بسیج کارگری حمله ای دیگر به سفره های خالی کارگران

رزمایش شیفت_ایثار بسیج کارگری حمله ای دیگر به سفره های خالی کارگران
به تازگی طرحی رذیلانه برای کفگیر زدن به اندک ته مانده ای که هست و نیست خانواده های کارگری به آن گره خورده است توسط سازمان ضد کارگری بسیج کارگری با نام رزمایش شیفت_ایثار به اجرا در آمده است. با این طرح، کارگرانی که در این طرح شرکت می کنند حقوق یک شیفت کاری خود را دریافت نمی کنند تا از واحدهای فعال فعلی حمایت شود!
این طرح بسیج در حالی به اجرا در آمده است که چند روز پیش اسماعیل ظریفی مدیر کل روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعتراف کرد که با حقوقی که برای کارگران تعیین کرده اند فقط پاسخگو یک سوم سبد معیشتی آنهاست، اما بی شرمانه اعلام کرد که راه حلی برای افزایش دستمزد کارگران وجود ندارد! از طرفی دیگر هم حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و مهره ضد کارگر تاکید می کند که افزایش دستمزد کارگران در شرایط موجود بازار کار و با وضعیت فعلی کارفرمایان به صلاح نیست و دولت باید بن کالای اساسی را اختصاص بدهد و این بار را بر دوش کارفرمایان نگذارد چون خارج از مسئولیت آن‌هاست و توانش را ندارند!
ببینید چطور همه ارگانها، دستگاهها و عوامل کاسه لیس و دلالان و کارچاق کنان سرمایه داران و کارفرمایان و دولت حامی آنان دست در دست هم گذاشته و همگام و هم صدا برای حداقل ترین بضاعت کارگران دندان تیز کرده و با کاردک و چاقوی نوک تیز به جان سفره بی رونق آنان افتاده اند تا ذره ذره نانهائی که ته سفره ها چسبیده را از جا بکنند و در کام کارفرمایان بگذارند تا کرکس وار ببلعند!
با وجود اینکه خودشان ناچارا معترف هستند که امروز حقوق کارگر نسبت به زمان تعیین دستمزد یعنی ۶ ماه قبل، ۵۲درصد کاهش یافته است، اما بازهم دارند برای کارفرمایان و صاحبان سرمایه های نجومی اشک می ریزند که میزان سود به جیب زنیشان در صورتی که حقوق کارگران افزایش یابد (درشرایط بحرانی امروز که خودشان بانی و بوجود آورنده آن هستند)، مورد تهدید قرار می گیرد و با اغواگری های همیشگی تبلیغ می کنند که افزایش حقوق در شرایط موجود کارفرمایان به صلاح نیست! باز هم فریبکاری به خرج دهند و کارگران را از اخراج و بیکاری در صورت افزایش حقوق، توسط کارفرمایان می ترسانند. اختصاص بن کالای اساسی توسط دولت به کارگران به جای افزایش حقوق پیشنهاد می دهند و هر تلاشی می کنند تا کارگران از خواست افزایش دستمزد منصرف شده و دست بردارند. بعد از همه این فریبکاریها و تهدیدات ضمنی، بسیج ضد کارگری نیز بیکار ننشسته و به اصطلاح طرح رزمایش_شیفت را به اجرا در می آورد تا از «هیچ» باقی مانده برای کارگران هم چیزی بکند و در دهانهای حریص و گشاد کارفرمایان بگذارد.
پاسخ کارگران به این فریبکاریهای اقتصاددانان و کارگزاران و عوامل خدوم کارفرمایان، نادیده گرفتن آه و ناله های حیله گرانه آنان و افزایش فوری دستمزد به میزان بالای خط فقر و مشت محکم رد به سینه بسیج کارگری است که همیشه کارش جاسوسی در میان کارگران و کمک به سرکوب آنان بوده و اکنون چاپلوسانه کاردک به دست گرفته و می خواهد تتمه حیات خانواده های کارگری را هم جمع کند و در سینی زرین به پیشگاه کارفرمایان ببرد.
امروز پاسخ به این همه فریبکاری ها و دسیسه چینی ها برای غارت اندک باقی مانده ها در سفره های کارگران در برخی از مراکز کارگری مانند هفت تپه و فولاد ملی اهواز با فراخوان به تشکیل شوراهای مستقل کارگری برای نظارت بر کلیه امور کارخانه ها از تولید گرفته تا فروش و اعمال مدیریت و برچیدن ارگانهایی مانند حراست و بسیج از مراکز کارگری فریاد زده می شود.
برای جلوگیری از چپاول بیشتر از بیش دسترنجمان و حفاظت از زندگیمان باید با کارگران هفت تپه و فولاد ملی اهواز برای ایجاد شوراهای کارگری هم صدا شویم.
جوانمیر مرادی
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۲۴/۶/۱۳۹۷
www.anjomanbfk.blogfa.com
@anjomanbfk