ناسیونالیستهای ناشناس و کمونیستهای دنیای مجازی

ناسیونالیستهای ناشناس و کمونیستهای دنیای مجازی

در حاشیه ی پستهای فیس بوکی برای مخاطبان خاص

چند تن از کاربران فیس بوک با انتشار پستهای کوتاه شعارگونه به صورت غیر مستقیم دشمنان “ناشناس” خود را به ناسیونالیست بودن متهم کردند، با توجه به سابقه مشترک فعالیت سیاسی در یک حزب معین با این افراد و همچنین آشنایی با روحیات و نحوه ی کار آنها لازم دانستم اشاره ای ولو کوتاه و مختصر به تکرار مکرر این گونه اتهامات از سوی این افراد به ظاهر “انقلابی” و “رادیکال” و البته “کمونیست” داشته باشم.

این افراد که متاسفانه خود را کمونیست میخوانند، دیر زمانی است دچار بیماری خود رهبرپنداری شده اند،  باردیگر به بهانه انتشار بعضی مطالب نبرد “بی امان” خود را علیه ناسیونالیستهای ناشناخته و ناشناس در صفحات فیس بوکی شدت بخشیدند و نیازی ندیدند در رابطه با دشمنان مورد نظرشان توضیح بیشتری بدهند، (شاید فکر میکنند عاقلان را اشاره ای بس است)، اما از آنجایی که برای من شناخته شده هستند به دلایلی که در ابتدای این مطلب نوشتم لازم دانستم به نکاتی چند اشاره کنم. دوستان ما درک بسیار نادرستی از جنبش ناسیونالیستی و مقوله ناسیونالیسم دارند و بر خلاف “عوام” فکر میکنند “هر گردی گردو است” آنها معتقدند هر کسی کُردی صحبت کند حتی اگر چندین دهه کار و فعالیت کمونیستی داشته باشد حتما کاسه ای زیر نیم کاسه دارد! و زیر پوستش ویروس بیماری ناسیونالیسم دارد وُول میخورد!

این دوستان به دلیل عدم اعتماد به نفس و نبود شجاعت کافی بجای انتقاد صریح و بی پرده و رودررو با زبان بی زبانی و با کنایه، ایما و اشاره در صفحات فیس بوکی خود طیفی از کمونیستها را به دلیل محل تولد و زبانی که با آن تکلم میکنند، ناسیونالیست خطاب می کنند. از هر حرف و نکته ای ولو کوچک و بی اهمیت در هر مطلب و مصاحبه و گفتاری دستاویزی برای حمله و اتهام زنی به کمونیستها، همقطاران و هم حزبی هایشان به زعم خود برای اثبات ملی گرایی و ناسیونالیسم پنهان مخالفان سیاسیشان استفاده میکنند. با نهایت تاسف این گونه برخوردها از سوی این شوونیستهای خرده بورژوای به ظاهر کمونیست تازگی نداشته و سالهاست ادامه دارد. عدم پاسخگویی و سکوت ما کمونیستهای “کُرد زبان” در همه ی این سالها سبب جری تر شدن این افراد و تشدید ادامه ی حملات شوونیستی آنان شده است. این رهبران خودگمارده به اصطلاح کمونیست تصور میکنند میتوانند با تکرار طوطی وار و ملال آور سخنان منصور حکمت و اجرای شوهای زنده فیس بوکی بدون محتوا با بینندگان اندک که غالبا هم فرقه ایهای خودشان هستند و با تشکیل محفل چند نفری در بطن یک حزب، با اتهام زنی به دیگران و موضعگیری علیه مصوبات رسمی حزب مطبوعشان خود را در جایگاه رهبر و تئوریسین قرار دهند! نمیفهمند با رفتارهای متکبرانه و نفرت انگیزشان کار و فعالیتهای کمونیستها را به بیراهه میکشانند، شاید نمیدانند خودشان دیرزمانی است نماینده و نماد ناسیونالیسم فارس شده اند.

۲۰۱۸٫۰۸٫۲۹

۷ شهریور ۱۳۹۷