بالا رفتن قیمت ارز

بالا رفتن قیمت ارز

با روی کار آمدن رژیم جنایتکار و مافیایی جمهوری اسلامی ایران قیمت تمامی کالا ها بطور سرسام آوری سیر صعودی پیدا کرد بجز یک کالا و آنهم نیروی کار کارگر، چرا؟ همانطور که خاطرمان هست هر کالایی را که جامعه به آنها نیاز داشتند، با کمبود مواجه می شد اما اگر پول خوبی میدادی، هر چقدر که لازم داشتی می توانستی تهیه کنی. خرید و فروش مثل همین امروز به این شکل شروع می شد ” مشتری: حاجی آقا ما چند تا میل گاردون بنز…. احتیاج داریم

حاجی: والا راستش اصلا گیر نمیاد ، وضع بازار خیلی خرابه… نیست،

مشتری: حاجی خیلی بهش احتیاج داریم

حاجی: خوب حالا چند تا میخوای؟

مشتری: …تا

حاجی: بزار ببینم چیکار میتونم بکنم

مشتری: حاجی دستم به دامنت، خیلی بهشون احتیاج داریم الان ماشینا همه خوابیدن

حاجی: فردا ساعت….. یک زنگ بزن

مشتری: چشم

روز بعد مشتری زنگ میزند و حاجی از آن سوی خط جواب میدهد: ببین من با فلانی صحبت کردم و این قیمت رو داد، میدونی که تو هم برای ما خیلی عزیز هستی و الا اصلا این کارو نمی کردم وباهاشون تماس نمی گرفتم. مشتری از شنیدن قیمت شوکه می شود اما چون شدیدن به میل گاردانها احتیاج دارد مجبور است قبول کند و راه دیگری را نمی تواند تصور کند و نهایتن قبول می کند”.

امروز این داستان خرید و فروش، احتکار و بازار سیاه کالا در ایران همچنان ادامه دارد، بخصوص در رابطه با کالاهای اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و نظایر آن. همانطور که می دانیم ارز خارجی نیزیک کالا میباشد. رژیم با فروش نفت، گاز، آب، برق و نظایر آن ارز خارجی را بصورت دلار آمریکایی و یورو بدست میاورد. این ارز خارجی به همراه کسب مالیاتهای مستقیم و غیر مستقیم و نظایر آن بودجه رژیم را تشکیل می دهد. اما انگلهایی که رژیمی هستند نظیر سپاه ضد خلق، آخوندها، نیروهای انتظامی، اطلاعات و مزدورانی از این قبیل نیز انتظار دارند که از جانب نظامشان بخوبی تامین مالی بشوند که می شوند. همانطور که شاهد هستیم کارگران بطور وحشیانه مورد استثمار سرمایه داران بزرگ و کوچک قرار می گیرند برای این منظور رژیم نیز جاده استثمار وحشیانه کارگران را با نسل کشی و قتل عام کمونیستها و نیروهای آزادیخواه در دهه شصت هموار کرد. پس از آن فاجعه بود که سرمایه داران داخلی، اروپایی و ژاپنی و دیگران بمنظور چپاول دسترنج کارگران، تمایل به سرمایه گذاری در ایران نشان دادند. کارگر خاموش و ارزان، بدون تشکل، ترور پیشروان کارگری نظیر کارگران کمونیستی چون جهانگیر قلعه میاندوآب و شاهرخ زمانی و دیگر کارگران آزادیخواهی چون ستار بهشتی و دیگران. بی حقوقی کارگران با نپرداختن باصطلاح حقوق، قراردادهای سفید امضا، حقوقهای زیر خط فقر، نبودن قانون کار حداقلی که تا حدی در همین ساختار ضد کارگری شرایط را کمی قابل تحمل کند. مرگ کارگران در محیطهای کار و بعلاوه حضور میلیونها کارگر بیکار در جامعه، دست سرمایه داران کوچک و بزرگ را برای چپاول وحشیانه دسترنج کارگران باز گذاشته است و آنها نیز در این شرایط به ثروتهای افسانه دست می یابند. در بالا اشاره شد که رژیم با فروش نفت و… ارز خارجی را بصورت دلار و یورو بدست می آورد و گفتیم که ارز خارجی نیز یک کالا مثل بقیه کالاها میباشد ، حال این رژیم به این موضوع بخوبی واقف است که مشتری ارز او همین سرمایه داران کوچک و بزرگ هستند که سودهای افسانه ای به جیب زده اند و برای بدست آوردن یک دلار آمریکایی حاضرهستند حتی بیست هزار تومان نیزهزینه کنند!!! برای آنها چندان فرقی نمی کند، شدت استثمار را افزایش میدهند و قیمتها را بالا می برند. امروز دلار آمریکایی را دولت با قیمت ۴۴۰۰ تومان!!! در اختیارشرکتهایی قرار می دهد که کالاهای ضرور را وارد کنند!!! مثلا اتومبیلهای آنچنانی!!! و برای کالاهای غیر ضرور قرار شده بنام بازار ثانویه دلار ۸۵۰۰ تومانی را در اختیار صرافان قرار دهند!!!

امروز ۹ مرداد ۹۷، اطاق بازرگانی رژیم نیز اعلام کرده که بزودی صرافان اجازه فعالیت خواهند داشت و دلار ۸۵۰۰ تومانی را از دولت دریافت خواهند کرد تا در دسترس متقاضیان قرار دهند!!! دلار ۸۵۰۰ تومان؟!!! را دولت در اختیار صرافان قرار می دهد؟؟؟ چه شد؟؟؟ یعنی این رژیم دلار ۸۵۰۰ تومانی می فروشد؟؟؟!!! و موضوع هم خیلی طبیعی جلوه داده میشود؟ به این می گویند مافیای جنایتکار و تبهکار رژیم جمهوری اسلامی ایران. بنابر این، این رژیم دست سرمایه دارن کوچک و بزرگ را برای غارت وحشیانه و زالو وار دسترنج کارگران باز گذاشته تا خود نیز با فروش دلار آمریکایی ۴۴۰۰ و ۸۵۰۰ تومانی به آنها، خود نیز از این غارت، نصیب چرب و نرمی ببرد. قانون جنگل، شیر گوزنی را میدرد و نهادهای رژیم نیز همچون کفتاران و کرکسان سهم خود را می خواهند.

اما چگونه قیمت ارز این چنین صعود کرد و مزدوران رژیم با بی شرمی تمام صحبت از دلار ۴۴۰۰ و ۸۵۰۰ تومانی می کنند. به باور من این نقشه توسط خود رژیم به پیش برده شد. از آنجا که بانک مرکزی نمی توانست صحبت از ارز با قیمتهای نجومی بکند، بازار سیاه ایجاد کرد و خرده دلالان نیز با داغ کردن بازار ارز زمینه بالا بردن قیمت ارز را فراهم کردند. در واقع این دلالان خرد میادین و خیابانها جاده صاف کن سیاستهای رژیم برای بالا بردن قیمت ارز شدند. این شرایط همان هدفی بود که رژیم بدنبال آن بود، فروش ارز خارجی بدست آمده از فروش نفت، گاز و… توسط بانک مرکزی رژیم با قیمتهای باور نکردنی. آری صرافی ها بار دیگر شروع به فروش ارز خواهند کرد اما هر دلار آمریکایی با قیمت ۸۵۰۰ تومان و هر چقدر هم بخواهند می توانند از بانک مرکزی دلار با این قیمت را دریافت کنند!!!

کار بازار سیاه و دلالان فروش ارز در خیابانها و میادین و کوچه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد و سر دسته دلالان که خود دولت میباشد، سودهای افسانه ای را به جیب خواهد زد تا به ذعم خود بتواند چند صباحی شکم زالو ها و انگلهای خود را سیر کند و کمبود بودجه خود را با این شیوه بی شرمانه تامین کند.

با توجه به تحریمها که عواقب آن عدم دسترسی رژیم به مشتری نفت وغیره و بدنبال آن ارز خارجی میباشد، هر عدد آن برای رژیم بسیار حیاتی است ، اینان با بی شرمی و استیصال برای زنده ماندن خود به هر طناب پوسیده ای از جمله سرکوب عنان گسیخته که کارکرد خود را بدلیل ریخته شدن ترس توده ها از داست داده، آویزان میشوند تا بلکه از سقوط حتمی خود توسط شورش انقلابی کارگران، ملتهای تحت ستم و زنان جلوگیری کنند.

مرگ بر رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ایران

زنده باد انقلاب سوسیالیستی برهبری طبقه کارگر

پرویز وکیلی

کپنهاک، ۲ اوت ۲۰۱۸ برابر با ۱۱ مرداد ۱۳۹۷