به بهانه کودکانه خطر دخالت ترامپ و بیگانگان در جنبش سرنگونی طلبی

  • به بهانه کودکانه خطر دخالت ترامپ و بیگانگان در جنبش سرنگونی طلبی!!!
  • فراخوان عمومی – سرنگونی آری؛ به دست مردم و برای حاکمیت مردم!
  • ما امضاء کنندگان زیر، اقدامات دولت ترامپ را پیش از هرچیز دیگر، ضربه ای آشکار و مختل کننده بر مبارزات در حال گسترش و ژرفش مردم ایران علیه رژیم جهنمی جمهوری اسلامی می دانیم …

اخبار روز: ده ها تن از فعالین سیاسی، روشنفکران و نویسندگان چپ و سوسیالیست با انتشار فراخوانی ضمن مخالفت با اقدامات دولت ترامپ، تاکید کرده اند که این اقدامات، به ضرر مبارزات رو به گسترش مردم ایران علیه حکومت اسلامی است و سرنگونی جمهوری اسلامی به دست مردم و برای حاکمیت مردم صورت خواهد گرفت.

  • اخبار روز: akhbar-rooz.com
    آدینه  ۱ تیر ۱٣۹۷ –  ۲۲ ژوئن ۲۰۱٨
  • اپیدمی دوباره توده ایسم!  و نقش چپ سنتی و امپریالیسم ستیز!
  • با خیزش دی ماه ۹۶ و خطر سقوط رژیم، با اوج گیری جنبش طبقه کارگر در سالهای اخیر، جدای از تلاش برای انسجام در جنبش کارگری و جنبش کمونیستی و انقلابی ایران، جریانات راست و بورژوایی نیز در طیف های ارتجاعی و سوسیال رفرمیست های اکثریتی- توده ای و شکست خوردگان و طرد شدگان سیاسی آبرو باخته دیروز همچون فرخ نگهدارها و شرکایش، با تشکیل حزب چپ (فداییان خلق!) نیز برای شکست جنبش کارگری و کمونیستی به صف شده اند و در این راستا، طیف های پیرامونی و پسرخاله های دور و نزدیک این جنبش های بورژوایی از راست پرو غرب، سلطنت طلب ها و مجاهدین تا اصلاح طلبان بیرون و درون حکومت، صدای انقلاب و سرنگونی انقلابی رژیم را عمیقا احساس نموده اند! با نگاهی به فراخوان اخیرو با مرور این فراخوان، این سوال به ذهن متبادر می شود که  آیا  نگرانی نویسندگان بیانیه  فراخوان عمومی برای رژیم است  و یا نگران  دخالت  بیکانگان در جنبش سرنگونی طلبی؟!  براستی کدامیک !؟

همانطور که  مشاهده می فرمایید  سطور فوق بخشی از یک فراخوان عمومی است. و در این رابطه ،این نوشته کوتاه نگاهی است به منویات ومقاصد نویسندگان و امضاء کنندگان این بیانه!

  • اخیرا بیانیه ای در رسانه اینترنتی اخبار روز و از جمله در فیسبوک ، با امضاء تعدادی از روشنفکران ، نویسندگان چپ و سوسیالیست و نیز فعالین سیاسی (موسوم به لیست دور اول ، امضاء ) منتشر شده است. که در اینجا
  • بیانیه تحت عنوان ، فراخوان عمومی : سرنگونی آری به دست مردم و حاکمیت مردم ، با امضاء آزادیخواهان و هواداران سوسیالیست(!) ، تعدادى از روشنفکران چپ و سنتی ، چپ امپریالیست ستیز و سوسیال دموکرات ، از جمله بخش مهمى از
  • راه کارگری ها ، بعضی از فداییان اقلیت و بخشی از فعالین روشنفکر عرصه فیسبوک ، و عمدتا کسانی که سال هاست بطور منفرد در ضدیت با احزاب و حزبیت گرایی گرایی منتقد و معترض به احزاب و کمونیست های انقلابی و سرنگونی طلب بوده و هستند.
  • بیانه در چارچوبی محدود ، با کلی گویی و موضعی راست ولیبرالیستی نسبت به مبارزه طبقاتی و با اشاره به جنبش سرنگونی طلبی مردمی(!) و به اصطلاح توسط حاکمیت مردمی(!) ، بدون توضیح و یا در نظر گرفتن نقش ، جایگاه و‌ پتانسیل رادیکال جنبش کارگری و کمونیستی و انقلابی ایران‌ و محوریت و تاثیرگذاری
  • عمیق این جنبش ها در سمت و سو دهی مبارزه طبقاتی برای سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی، از این موضوع چشم پوشی ، و در نتیجه ورژن و نسخه خود‌ را
    با سانترالیسم بورژوایی و در بیانیه ای تمام خلقی و راست ، تبلیغ و ترویج نموده است! مواضع پوپولیستی نویسندگان و خط راست و توده ایسم شرمگین و غالب بر این نوشتار و ادبیات ، شاخک های جنبش همه با همی و یا جنبش طبقات دیگر را
    ، علیرغم تلاش در نمایش و اکسپوز سوسیالیستی آن(!)، اآشکارا برملا و عیان نموده است!
    نهایت آمال چنین موضعی ، نوعى از آرمانخواهی اتوپیایی و بواقع نوعی از سوسیال دموکراسی و سیاستی منشویستی را توضیح می دهد!
    امضاء کنندگان بیانیه نیز بعضا از جریانات سیاسی و چپ‌سنتی ،و با گرایشات راست و تاریخدار در جنبش چپ و کمونیستی ایران بوده که به اتفاق جمعی از روشنفکران بورژوا و همسو با نظرات و مواضع بیانیه مورد بحث ، آن را امضاء نموده اند.
  • رئوس بیانیه با متدی مائویستی – توده ایستی ، و با زمینه سازى و بزرگ نمایی خطر دخالت آمریکا و نفوذ در جنبش سرنگونی طلبی، در واقع با چنین شیوه ای اپورتونیستی ، جنبش سوسیالیسم انقلابی و جنبش کارگری را دور میزند و
    جنبش تمام خلقی و پوپولیستی خود را به بهانه موضوع و خطر ترامپ و آمریکا ، عربستان ، مجاهدین و….. ، جایگزین آن و به خواننده حقنه می کند!
  • و در ادامه با عنوان نمودن و فوکوس بر روی موضوعاتی چون محکوم نمودن آمریکا به دلیل خروج از برجام، تهدیدآمریکا به اجرای تحریم ها بر علیه ایران، و یا چو ن نگرانی ما ایرانیان مخالف رژیم از دخالت و نفوذ آمریکا و شرکاء در جنبش سرنگونی طلبی مردم ایران (!) را با زبانی الکن تعریف نموده است!
  • و حال اینکه با بیانی بسیار تلویحی و گذرا به استبداد رژیم جمهوری اسلامى ، سمت و سوی این نوشته و فراخوان ، عمدتا در اشاره به نقض برجام توسط ترامپ و یا تهدیدات وی نسبت به تحریم و حمله نظامی ، و صف مستقل پوپولیست های سرنگونی طلب و کلی گویی خلاصه شده است!
    چنین طیفی تحت عنوان آزادیخواه ، برابری طلب و هواداران سوسیالیسم ، امضا کنندگان این بیانیه ای می باشند!
  • جالب اینکه « شمى صلواتی » با عنوان فعال و زندانی سیاسی در دهه ی ۶۰، که از کادرهای حزب کمونیست کارگری است ، نیز نام وی در جمع امضاء کنندگان این بیانیه درج شده است !
    بواقع اساس و پیام این فراخوان بر مبنای همان ادبیات امپریالیست ستیز چپ سنتی و ملی- مذهبی بنا شده است که در صورت توطئه و تهاجم امپریالیستی به خاک میهن و منافع ملی ، مبارزه طبقاتی پاک و منزه ، و خدشه ناپذیر ، نسبت به حاکمیت شکل بگیرد!
  • این به اصطلاح چپ ها و سوسیالیست های تخیلی، عمدتا امپریالیسم ستیز و رو به امریکا تا موضوع اصلی رژیم جمهوری اسلامی بوده است!
    ذر موضعگیری پوپولیستی و خجولانه طیف روشنفکران چپ در فیسبوک و رسانه های اینترنتی ،از ملی مذهبی ها تا سوسیال ناسیونالیست ها
    و لیبرال سوسیالیست ها و روشنفکران چپ ، به بهانه حمله و تهدید ترامپ و امپریالیست آمریکا نسبت به ایران(!) ، جمهوری اسلامی اکنون نسبتا  چون دوران ابتدای انقلاب میرود  که به خودی تبدیل  شده وبنا به همین  اساس ، و بلحاظ خطر امپریالیست ها برای دخالت در امور ایران و از جمله تحت الشعاع قرار دادن جنبش سرنگونی طلبی مردم ایران، این بیانه ناچارا جمهوری اسلامی و ایران تحت خطر بیگانه را  مورد ملاطفت نسبی و در نتیجه منجر به صدور این فراخوان عمومی و  بیانیه  مزبورقرار گرفته است!!! رد پای توده ایسم و اپیدمی این تفکر بورژوایی خود را در چنین فضای فرصت طلبانه مستتر،  و بویژه در قالب چپ و روشنفکران بورژوازی در لایه هایی از جنبش کارگری و کمونیستی ایران بروز میدهد! اگر چه این دهه با دهه ۶۰ کاملا متفاوت و موقعیت جنبش کارگری و جنبش چپ و کمونیستی ایران و مبارزه طبقاتی از روی جسد نیمه جان چنین پوپولیست هایی عبور خواهد کرد!

لینک بیانیه مورد بحث برای مطالعه در پایین این نوشته گذاشته شده است. با سپاس

AKHBAR-ROOZ.COM

فراخوان عمومی – سرنگونی آری؛ به دست مردم و برای حاکمیت مردم!

AKHBAR-ROOZ.COM

فراخوان عمومی – سرنگونی آری؛ به دست مردم و برای حاکمیت مردم!