بعد از چهل سال سلبریتی ها در حال قرار گرفتن در جهت درست هستند.

بعد از چهل سال سلبریتی ها در حال قرار گرفتن در جهت درست هستند.
طی چند روز اخیر بعد از دعوت روحانی از بازیگران سینمائی به ضیافت افطاری پنجشنبه دهم خرداد، تاکنون تعدادی از آنها از جمله پرویز پرستوئی، آناهیتا همتی، فاطمه گودرزی، شیلا خداداد، احسان کرمی، سارا بهرامی، پرستو گلستانی و ….. با انتقاد از روحانی به خاطر شرایط موجود معیشتی و عدم وجود آزادی های اجتماعی، دعوت او را نپذیرفته و اعلام کرده اند که به این ضیافت نخواهند رفت.
طرفداران روحانی در جواب به این رد دعوت از جانب بعضی از هنرمندان سینمائی گفته اند : گله از کوچک شدن سفره مردم به حق است، اما سلبریتی‌ها چرا یقه درانی‌های نمادین می‌کنند؟! / دم از مردم می‌زنند، اما روزانه ویترین فخرفروشی آنلاین‌شان را آپدیت می‌کنند / از حق مردم سخن می‌گویند، اما در فیلم تهیه‌کنندگانی بازی می‌کنند که به رانت‌خواری شهره‌اند/ چگونه می شود، بازیگری خود را مصلح اجتماعی بداند و همسرش، به خاطر واردات شیرخشکهای آلوده و ثروت بادآورده مورد تعقیب باشد؟!
قبل از هر چیز برخورد طرفداران روحانی به رد دعوت کنندگان، یک تف سر بالا است! همین ۴ خط در برخورد به هنرمندان سینمائی ای که رد دعوت کرده اند، به خوبی افشا کننده اهداف و مقاصد نهفته در نهاد همه ضیافت دهندگان افطاری و غیره در مدت ۴۰ سال قبل و همچنین امروز در نها روحانی و حامیانش است که هر ضیافتی به هر بهانه ای، برای میزبانی از رانتخواران، چپاولگران، غارتگران، کارچاق کنان (در همه عرصه های اقتصادی،سیاسی،هنری و غیره)، دزدان و اختلاسگران وابسته به قدرت بوده است.
اما رد دعوت از جانب هنرمندانی که تا همین دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در آن دست و پا می شکستند و علاوه بر آن از مردمی که از فقر و بیکاری و گرانی و نبود کمترین آزادی های سیاسی و اجتماعی به تنگ آمده بودند، دعوت به شرکت در انتخابات و دادن رأی به روحانی می کردند، نه از سر جلوتر بودن از لحاظ سیاسی و توان تشخیص موقعیت نسبت به توده های مردم ۸۰ میلیونی ایران، که ناشی از فشار اعتراضات و مبارزات بی وقفه همین مردم کارگر، معلم، دانشجو، بیکار، بازنشسته، مزدبگیر کم درآمد، رانندگان و غیره است که طی ۴۰ سالی که این هنرمندان فقط نظاره گر و سکوت اختیار کرده بودند، سکوت نکردند و در ادامه مبارزات خود، تظاهرات های سراسری در ۹۶، اعتصابات سراسری و پیوسته و هر روزه از ابتدای سال ۹۷ و تظاهرات های متحدانه مردم کازرون خلق کردند.
در این دوره طولانی و بخصوص دوره یک ساله اخیر که هر روزه اعتصابات بخش های معترض و تحت ستم جامعه به اوج خود رسیده است و ده ها فعال کارگری، معلم، دانشجوئی، زنان، محیط زیست و غیره بازداشت شدند، ده ها نفر در جریان تظاهرات های برحق مردم در دی ۹۶ علیه فقر، بیکاری و گرانی و اخیرا در کازرون کشته و زخمی و هزاران نفر بازداشت و زندانی شدند، هیچ هنرمندی زبان به اعتراض علیه سرکوبگران باز نکرد. چون هنوز باور نداشتند که زمان تعیین تکلیف و پایان دادن به فقر، بیکاری و گرانی و بگیر و ببند فرا رسیده است و از اینرو نمی خواستند هیچ پلی را پشت سر خود خراب کنند.
در جریان دهه ها مبارزات کارگران و دیگر بخش های محروم جامعه علیه فلاکت و تباه شدن زندگیشان، اکثر همین سلبریتی ها مردم را به پای صندوق های رأی فرا می خواندند و از مردم می خواستند که مطالبات خود را از طریق صندوق ها پیگیری کنند. همان صندوق هائی که نمایندگان و رؤسای جمهوری که از آنها بیرون می آمده بلافاصله قانون سرکوب را تصویب و اجرا می کردند! اما اکثریت مردم راه درست را بسیار زودتر از این به اصطلاح نخبگان تشخیص داده بودند و در آن گام نهادند و اقدام به رد دعوت ضیافت افطاری روحانی و زبان به نقد اوضاع وخیم اقتصادی و نبود آزادی اجتماعی گشودن این هنرمندان، بخش اندکی از حاصل همان «راه درست» انتخاب کردن ده ها میلیون انسان به ستوه آمده است.
دست آورد اقتصادی تا به امروز همه جناح های در قدرت اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا، به ترتیب از مرحله ورشکستگی به بحران انتقال یافته و حالا به فروپاشی رسیده است. اگر تا امروز با سرکوب خشن و عریان به مطالبات طبقه کارگر پاسخ داده اند تا کارفرمایان و بازاریان را راضی نگه دارند، اکنون با فروپاشی اقتصاد، گرانی ارز و گرانی سرسام آور همه مایحتاج عمومی، دیگر با سرکوب و بگیر و ببند کارگران و مزدبگیران محروم هم نمی توانند بازار را از کسادی و تعطیلی نجات دهند بازاریان را راضی نگه دارند.
با این وجود ما کارگران، معلمان، بیکاران، بازنشستگان، دانشجویان، زنان و کل مردم به تنگ آمده که با مبارزات پیگیر خود شرایط را به مرحله تعیین تکلیف رسانده ایم و باعث شده ایم گروه هائی مانند هنرمندان سینما تصمیم بگیرن در کنار مردم بایستند، بیشتر از پیش به قدرت مبارزه متحدانه خود ارج می نهیم و خوشحال هستیم که چنین اتفاقی در میان هنرمندان افتاده است. ما امیدواریم که هر هنرمندی که به قول شیلا خدادادی نمی خواهد شرمنده توده های فقر زده شود، در کنار مردم قرار گیرد.
جوانمیر مرادی ۹/۳/۱۳۹۷
www.anjomanbfk.bgogfa.com
@anjomanbfk