فائزه هاشمی، دیر بیدار شده است

فائزه هاشمی هم در مقابل موج اعتراض ضد اسلامی زنان آزادیخواه بصدا درآمد. به این اظهارات توجه کنید: “حجاب اجباری به پایه‌های دینی نظام ما ضربه می‌زند و اختیاری بودن حجاب، هیچ منافاتی با نظام اسلامی ندارد و نباید این موضوع را با تمامیت نظام گره زد تا دیگر نتوان در باب آن تصمیمی اتخاذ کرد… از نظر من قانون باید به روز بوده و مقبولیت و کارایی داشته باشد. قانون وقتی کارآمدی خود را از دست می‌دهد، به آن اعتراض می‌شود. ما چهل سال است با مسئله حجاب اجباری مواجهیم و هرچه هم این امر از طرف جامعه مدنی در این سال‌ها مورد اعتراض قرار گرفت به آن بی توجهی شد. این مطالبه امروز جامعه است که نشان می‌دهد قانون کارآمدی خود را از دست داده است.” فائزه هاشمی، نشریه “امتداد”.

نخیر خانم هاشمی، مسئله برای زنانِ در ایران نه “حجاب اجباری” که خودِ خودِ حجاب اسلامی است. حجاب، سمَبُلِ حقارت و بردگی زن و پرچم و بیرق اسلام سیاسی است. حجاب یک رکن پایه ای حکومت تان، جمهوری اسلامی است. شما با همین حجابِ و آپارتایدِ جنسی ناظر بر آن، زندگی چهار نسلِ زنان ایران را تباه کرده اید. حجاب برای زنانِ در ایران سَمبُلِ تمام عیار رژیم آپارتایدِ جنسی است که حکومت شما نمایندگان خدا بر روی زمین با چاقو و اسید و پونز به آنان تحمیل کرده است. حجاب روح قوانین کثیفِ حکومتِ جنایتکاران اسلامی است. در همین قوانین کثیف تان است که تجاوز به کودکانِ و دخترانِ نُه ساله را رسمیت بخشیده، داشتن حقِ سفر بدونِ اجازه شوهر و حق انتخاب شریک زندگی را از آنان سلب کرده، حقِ نگهداری کودک را از آنها گرفته و از داشتن یک رابطه جنسی آزاد و برابر با جنس مخالف محرومشان کرده است. حکومت شما “حجاب را سمبلِ امنیت زن میداند” اما با نص اسلام و تحمیل فقر، تن فروشی اسلامی را تبلیغ میکند. زنان در ایران فراموش نکرده اند که این حجاب، چگونه در خیابانها با پونز کوبیدن بر پیشانی شان و تیزبر زدن و اسید پاشی به چهره شان صرفا بخاطر تن ندادن و تمرٌدِشان از قوانین اسلامی تحمیل شد. حجاب سَمبُلِ حذف زن در جامعه، ممنوعیت ورود و حضورشان در خیلی از عرصه های اجتماعی و مکانهای عمومی بوده است. این جنگ بدرازای حاکمیت ننگین اسلامی وجود داشته و امروز شماها شکست خوردگان این نبرد هستید. شما کمی دیر آمدید، وقت رفتن تان است.

در یک کلام، حجاب برای زنان در ایران سَمبُلِ بی حقوقی مطلق و شنیدن تحقیر و توهین و خُرد کردن شخصیت و حُرمت انسانی شان بصورتِ لحظه ای، روزانه و دائمی در دوران چهل ساله حکومتتان بوده و هست. اصلآ خودِ کتابِ آسمانی تان، قرآن، زنان و کودکان را در ردیف احشام قرار میدهد. زنان با همان خدا و قوانینِ نمایندگانش بر روی زمین، که خودِ شما و حکومتتان باشید، مخالفند.
نه خانم هاشمی، دیگر برای به روز کردن و اصلاحِ دینِ کثیف و زن ستیزتان خیلی دیر شده است. شما تمام فرصتهای تان را سوزانده اید. چهل سالِ آزگار فرصت داشتید که این قوانین کثیف و ضدِ زن اسلامی را اصلاح و به روز کنید و نکردید. نه تنها این بلکه برعکس، دَمار از روزگارِ زنان به خاطر سرپیچی شان از قوانین اسلامی درآوردید. بنا به اعترافِ خودتان از همان روز اول تا به امروز زنان با حجاب مسئله داشته اند. امروز زنان در ایران و ما کمونیست های کارگری و انسانهای آزادیخواه و برابری طلب به دنبالِ سرنگونی تمام و کمالِ حکومتتان هستیم. ما دیگر تحملِ مان تمام شده است. زنان در ایران هیچوقت دنبالِ آزادی های قطره چکانی و یواشکی، که حتی اینها هم هیچوقت متحقق نشدند، نبوده و نیستند. آنان و بقیه مردم ایران تمام آزادی و برابری را، و برای همین حالا، میخواهند. چیزی که حکومت اسلا می تان با آن به شکلِ مطلقی غریبه است.

خانم هاشمی، عمر حکومتتان به پایان رسیده و تاریخ مصرفِ تان مدتهاست تمام شده است. به قولِ برادر قاتل تان محسن رضائی دیگر بازیِ اصلاح طلب و اصول گرا تمام شده است. اگر این همه سال توانسته اید حکومت کنید فقط به اعتبار بگیر و ببند، زندان، شکنجه، اعدام و ایجادِ فضای رعب و وحشت در جامعه بوده که آنهم دیگر بُرایی خودش را از دست داده است. ما مردم ایران تصمیم مان برای سرنگونی رژیم تان قاطع است. این را همه سران حکومت و دول غربی و در راس شان دولت آمریکا، همان ها که شما عصر حجری ها را به مردم ایران برای نجات نظام سرمایه داری تحمیل کردند، نیز فهمیده اند. شما چنانچه کُند ذهن نباشید، باید بفهمید که مردم نه تنها حکومتتان بلکه مذهبِ کثیفِ تان اسلام را نیز به گورستانِ تاریخ، همانجا که به آن تعلق دارد، خواهند فرستاد. حتمآ آتش زدنهای پرچم حکومتتان که الله در وسط آن نقش بسته و همین طور آتش زدنِ دکانهای عوامفریبی موسوم به امام زاده ها و دفاتر امام جمعه ها و غیره را با وحشت دیده اید. اعتراضات انقلابی دیماه و بعد از آن، اعتراض علیه حجاب اسلامی، ادامه همان اولین تظاهراتِ ٨ مارس روز جهانی زن بعد از سرنگونی رژیم شاه و فرمان حجاب خمینی بود که در خیابانها فریاد میزدند: حقوق زن نه شرقی است نه غربی، جهانی است را سر دادند و امروز یکبار دیگر کمر راست کرده و برای سرنگون کردنتان به میدان آمده اند. ما مردم ایران به زیرتان خواهیم کشید و به هیچ چیز کمتر از سرنگونی رژیم تان، رضایت نخواهیم داد. بانیان چهار دهه جنایت علیه مردم باید محاکمه شوند و حساب پس دهند. جمهوری اسلامی و اسلام باید برود و بر ویرانه های رژیم منحوس اسلامی، دنیای بهتری خواهیم ساخت. دنیایی که در آن آزادی، شادی و رفاه و خوشبختی همگانی خواهد بود.

٢١ فوریه ٢٠١٨