زنده باد جوانان بندر کنگان

زنده باد جوانان بندر کنگان

طی هفته گذشته جمعی از جوانان بندر کنگان اقدام به راه اندازی کمپینی در اعتراض به بیکاری دست زدند

شهر کنگان واقع در جنوب ایران بیش از ٩٠ هزارنفر جمعیت دارد . با وجود مراکز تولیدی چون پروژه های پالایشگاهی، هزاران کارگر بیکاردر ناامن ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی زندگی میکنند.

محل اجرای پروژه های پالایشگاهی پارس جنوبی ( منطقه پارس ٢ ) که وسعت آن دو برابر منطقه پارس یک جنوبی است و در ١٠ کیلومتری بندر کنگان قرار دارد. ایجاد کمپین بیکاران وایجاد تشکل بیکاران متعاقب آن ، با وجود میلیونها کارگر بیکار،یک ضرورت بسیار حیاتی و مهم در زندگی هر کارگر بیکار است. میلیونها کارگر بیکار در اقصا نقاط ایران به دلایل متفاوتی یا از کار اخراج شده و یا تا کنون با حاکمیت جمهوری اسلامی و سرمایه داران ریز ودرشت پاسدار و آخوند و آقازاده فرصت اشتغال پیدا نکرده اند’.

کورش پرند معاون وزیر کار با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال جوانان تحصیل کرده صحبت کرده وگفته ،” بیش از ۴٠درصد بیکاران تحصیلات دانشگاهی دارند و مدرک گرایی و داشتن مدرک دانشگاهی توقع جوانان را بالا برده است وآنها تن به هر کاری نمی دهند ،همچنین گفته است ۶٣ میلیون نفر جمعیت در سن کار در کشور وجود دارد که از این تعداد ٢٣ میلیون نفر فعال و ۴٠ میلیون غیر فعال هستند که این در آمار مربوط به بیکاری ١١ درصدی مطرح نشده است.”

در کشوری که میلیاردها دلار سود توسط مردم کارکن تولید می شود ودولت سرمایه داری و سرمایه داران و غیر دولتی و پاسداران و آخوندها و آقازاده هایشان به جیب می زنند،مردم کارکن باکمترین امکانات زیستی ومعیشتی روزگار می گذرانند.

کمتر خانواده بیکار را میتوان یافت با وجود کار اکثریت اعضائ خانواده ازطریق مسافرکشی یا دست فروشی و کارهای بشدت سخت و تن فرسا و نا امن بتوانند زندگیشان را تامین کنند ،

بیکارسازیهای وسیع نه تنها جسم وجان میلیونها کارگر بیکار را به خطر انداخته بلکه کارگران شاغل هم دستمزدهاشان چندین برابر زیر خط فقر است و در اکثر مراکز تولیدی خدماتی آن دستمزد ناچیز هم ماهها به تاخیر می افتد و پرداخت نمی شود و کارگران بیکار تهدیدی از جانب سرمایه داری بالای سر کارگر شاغل ،که اگر اعتراض کنند میلیونها جایگزین دارند ، واز طرف دیگر سرکوب و زندان و شلاق جواب کارگر شاغل و بی کار است و ضرورت اتحاد و ایجاد تشکل بیکاران برای مقابله با وضع موجود تنها راه خلاصی از شر نکبت فقر و نداری و ناامنی شغلی است

زنده باد جوانان بیکار شهر کنگان که با وجود این همه تهدید اقدام به ایجاد کمپین برای اعتراض به بیکاری دست زدند. ایده کمپین علیه بیکاری باید با سرعت در بین سایر بیکاران شهر های کوچک و بزرگ تبلیغ و ترویج شود ،باید ضرورت آن را همه گانی کرد ،با کمک مدیای اجتماعی چون تلگرام ،اینستاگرام،تویتر و هر امکان دیگری که سراغ داریم اقدام به ایجاد کمپین علیه بیکاری دست زد و تشکل بیکاران را متعاقب آن ،با پوست و گوشت گرفت کمپین ،و ایجاد توازن قوای مناسب اعلام کرد و اقدام به تجمع اعتراضی کرد،. کارگر بیکار نه دستمزدی دارد که قطع شود نه در جایی اشتغال دارد که تهدید به اخراج شود در عین حال با اتحاد و هم دلی میتوان حتا در مراکز تولیدی و خدماتی جلو اخراجها را گرفت ،خواهان پرداخت دستمزدها و افزایش دستمزدها به بالای خط فقر شد.

ما میتوانیم باید متحد شویم ،خانوادههایمان بخش مهمی از نیروی ما هستند ،باید در هر تصمیم و اعتراض آنها را با خود همراه کنیم ،همراه شدن خانواده هایمان به ما اعتماد بنفس و قدرت بیشتری میدهد .

پیش به سوی ایجاد تشکل بیکاران

زنده باد اتحاد کارگری

رضا رشیدی فعال کارگری