دیدار با پرزیدنت کنفدراسیون جهانی کارگران مواد غذائی IUL

فرهاد شعبانی
امروزپنج شنبه ۲۹ ژانویه، مطابق قرار قبلی با آقای "هانس اولف نیلسون" پرزیدنت کنفدراسیون جهانی کارگران مواد غذائی)  (IULکه در عین حال دبیر فدراسیون کارگران مواد غذائی سوئد LIVS) (نیز می باشد، دیدار و ملاقاتی برگزار شد.
در این دیدار که ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه قبل از ظهر آغاز و به مدت ۴۵ دقیقه ادامه داشت، موقعیت کنونی طبقه کارگر ایران، سرکوب مبارزات آنها توسط دولت جمهوری اسلامی، دستگیری رهبران و فعالین جنبش کارگری برای ایشان تشریح و اقدامات مشخص ایشان و کنفدراسیون جهانی کارگران مواد غذائی در حمایت از طبقه کارگر ایران و رهبران و فعالین زندانی کارگران خواسته شد.
ابتداء لیست فعالین و رهبران زندانی جنبش کارگری ایران بصورت کتبی در اختیار ایشان قرار داده شد. این اسامی عبارت بودند از :
منصور اسانلو،  محسن حکیمی، ابراهیم مددی، پدرام نصرالهی، برهان سعیدی و بیژن امیری. در عین حال به اطلاع ایشان رسانده شد که بیژن امیری دیشب با قرار وثیقه و بطور موقت آزاد شده است.
سپس موقعیت کنونی طبقه کارگر ایران چه بلحاظ اقتصادی و چه به بلحاظ تلاشهای مبارزاتی برایشان تشریح گردید. بی پاسخ گذاشتن خواستها و مطالبات کارگران، سرکوب اعتراضات کارگری توسط دولت جمهوری اسلامی، دستگیری و زندانی کردن فعالین و رهبران کارگری، موقعیت دشوار و تنگناهای اقتصادی طبقه کارگر، ارائه طرح تحول اقتصادی و لایحه هدفمند کردن یارانه ها  به مجلس شورای اسلامی که یکی از بندهای آن لغو افزایش دستمزد کارگران است، برایشان تشریح شد.
عدم مشروعیت تشکلهای زرد دولتی خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار، رشد تشکلهای مستقل کارگری و مبارزه کارگران و فعالین جنبش کارگری علی رغم هزینه بالا برای ایجاد این تشکلها یکی دیگر از موضوعاتی بود که با ایشان در میان گذاشته شد. 
آقای "هانس  اولف نیلسون" که قبلا و طی نامه ائی به امضای خود خواهان آزادی محمود صالحی از زندان شده بود و کنفدراسیون جهانی کارگران مواد غذائی جمهوری اسلامی ایران را بخاطر نقض حقوق کارگران محکوم کرده بود، از بابت تداوم سرکوب مبارزات کارگران در ایران اظهار نگرانی کرد. 
از اقدامات ایشان در حمایت از مبارزات کارگران ایران و تلاش آنها برای ایجاد تشکلهای مستقل کارگری پرسیدم. پاسخ دادند که در دوسطح در ماههای فوریه و مه دست به اقدام خواهند زد.
ماه فوریه در ایتالیا با همکارانش در کنفدراسیون نشستی خواهند داشت. در این جلسه موقعیت طبقه کارگر ایران و رفتار جمهوری اسلامی با کارگران را مطرح خواهد کرد و می کوشد که استراتژی روشنی در این باره اتخاذ شود، و در نشست اعضای هئیت مدیره کنفدراسیون جهانی کارگران مواد غذائی که در ماه مه امسال برگزار می شود یکبار دیگر رفتار جمهوری اسلامی با کارگران ایران را در دستور خواهد گذاشت و میخواهد که این کنفدراسیون خط مشی روشنی را برای حمایت از کارگران ایران در دستور بگذارد.
در رابطه با آزادی رهبران و فعالین  دستگیر شده جنبش کارگری ایران گفت. همین آلان اسامی آنها را برای دفتر مرکزی کنفدراسیون در ژنو خواهد فرستاد تا در سایت کنفدراسیون ثبت و برای کلیه سازمانهای وابسته به این کنفدراسیون در ۱۳۴ کشور دنیا فرستاده شود و از آنها بخواهند که برای آزادی فعالین جنبش کارگری ایران تلاش کنند.

در پایان این نشست از ایشان پرسیدم که شخص خودت چه پیامی برای کارگران زندانی و خانواده هایشان دارید؟
آقای "هانس اولف نیلسون" پاسخ داد : من با کارگران زندانی  ابراز همبستگی می کنم. نه برای کنفدراسیون جهانی کارگران مواد غذائی و نه برای فدراسیون کارگران مواد غذائی سوئد قابل قبول نیست که دولت جمهوری اسلامی کارگرانی را که برای حقوق خود مبارزه می کنند دستگیر و زندانی کند. مطلقا غیر قابل قبول است و ما این رفتار را محکوم می کنیم. ما هر کاری که از دستمان بربیاید برای آزادی آنها انجام می دهیم. تلاش می کنیم که اوضاع در ایران آنچنان تغییر کند که آنها بتوانند حقوق دمکراتیک و انسانی خود را طلب کنند. می کوشیم که بر دولت ایران تاثیر بگذاریم بطوریکه به کنوانسیونهای سازمان ملل و حقوق بشر احترام بگذارد.
کنفدراسیون جهانی کارگران مواد غذائی که مقر آن در ژنو قرار دارد دارای  ۳ میلیون عضو در ۱۳۴ کشور جهان است. در ماه مارس سال ۲۰۰۷ میلادی  آقای "هانس اولف نیلسون" بعنوان پرزیدنت این کنفدراسیون انتخاب شده است.