جمهوری اسلامی دوباره مرزهای کردستان عراق را هدف شلیک توپخانه خود قرار داد

“جنگهای منطقه را خاموش کنید”
امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه برابر با سوم ماه ژوئیه حسن روحانی در کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار به ایراد سخنانی از جمله خاموش کردن جنگهای منطقه ای پرداختند . به گفته حسن روحانی شعله این جنگها منجر به طوفان گرد و غبار در دنیای سیاست و طبعیت خواهد شد . حسن روحانی همچنین در ادامه سخنانشان رهبران برخی کشورهای تازه به دوران رسیده را مورد خطاب قرار داد و گفتند که دوران دیوار کشی ها به پایان رسیده است و جنگهای منطقه ای را خاموش باید کرد .
سخنان امروز جناب حسن روحانی در حالی ایراد می شوند که فقط امروز و در همین تاریخ و در راس ساعت ۵ بامداد به دستور این عالی جنابان توپخانه های رژیم ایران به صدا در آمدند و مرزها و خانه و کاشانه مردمان زحمتکشکردستان عراق را در زیر شعله های توپخانه ای خود قرار داد .
حملات مجدد نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به دستور این رهبران و این عالی جنابان به مرزهای مشترک ایران و کردستان عراق به بهانه حضور نیروهای پیشمرگه که از سال گذشته متوقف شده بود، دوباره و در همین امروز در حاشیه دروغ پردازی های رهبران ایران در چنین کنفرانس جهانی بار دیگر از سر گرفته شد و دوباره قربانی گرفت .
شکی در آن نیست که ادامه حملات توپخانه‌ای جمهوری اسلامی در منطقه و با هر بهانه ای “نقض آشکار حاکمیت ارضی” عراق و کردستان است که باید از طرف جامعه بین الملل و اللخصوص رهبران اقلیم کردستان مردم آزادیخواه محکوم شود .
اعزام نیرو با سلاح های سنگین و سبک به مرزهای کردستان و حتی بمباران روستاهای مرزی کردستان عراق، ظاهرا به بهانه حضور نیروهای پیشمرگه احزاب مخالف دولت ایران است . اما همه شواهد نشان می دهند که حکومت اسلامی، طرح و نقشه بزرگی را در این لشکرکشی و بمبارانها دنبال میکند.
این اولین بار نیست که حکومت جهل و جنایت و ترور اسلامی، به مرزهای کردستان ایران و عراق یورش می برد در سال های گذشته نیز بارها نیروهای حکومت اسلامی به درون خاک کردستان عراق به بهانه مبارزه با سازمان های اپوزیسیون کرد مستقر در کردستان عراق، نفوذ کرده و حتی روستاهای مرزی کردستان عراق را هم بمباران کرده اند. اما این بار به نظر می رسد که هم این تهاجمات نسبت به گذشته طولانی بوده و هم جا به جایی نیروها و ادوات نظامی نسبت به گذشته وسیع تر است. نتیجه این تهاجمات وحشیانه و غیرانسانی نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی به مرزهای کردستان، همواره مردم محروم و زحمت کش این منطقه را آواره و خانه خراب کرده و خواهد کرد.
جمهوری اسلامی میخواهد در کردستان عراق با اتکا به ترور و قلدرمنشی٬ با مسلح کردن نیروهای مرتجع اسلامی و با بند و بست با دولت عراق امتیاز بگیرد٬ با جریانات اپوزیسیونی که در این منطقه مستقر هستند مقابله کند و در عین حال نقش و جایگاه مهمتری در عراق بدست آورد. اقدامات جمهوری اسلامی جنگ افروزانه است، علیه مردم هر دو کشور است، برای زهر چشم گرفتن از مردم ایران و مشخصا کردستان است و باید از جانب همه جریانات اپوزیسیون و همه مردم آزادیخواه در ایران و عراق و در سراسر جهان محکوم شود و مورد اعتراض قرار گیرد.
اقدامات سرکوبگرانه و ضدانسانی جمهوری اسلامی علیه مردم عراق و سیاست جنگ افروزانه بشدت محکوم است و از همه مردم باید دعوت شود ضمن اعتراض به این جنایات، مبارزه برای سرنگونی این حکومت را گسترش دهند. شکی نیست که هر نوع نظامی گری از سوی هر نیرو و جریانی به زیان مبارزه آزادیخواهانه مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی بوده و فضا را برای سرکوب و جنایت توسط حکومت اسلامی بیشتر فراهم میکند و دود آن نیز به چشم مردم زحمتکش این مناطق می می رود.
عزیزآجیکند