یوسف اسدی نفر اول انتصابی در لیست شورای اسلامی شهر سنندج را بهتر بشناسیم

یوسف اسدی نفر اول انتصابی در لیست شورای اسلامی شهر سنندج را بهتر بشناسیم

یوسف اسدی (مشهور به غلام) مجری برنامه “ریگا” در سیمای استان، طنزپرداز و بازیگر گروه هنری “خم ره وین” سیمای استان که فعالیت هایش مورد تائید ارشاد و نهادهای ضد فرهنگی وابسته به سپاه پاسداران می باشد،  بشکلی حیرت آور در دور پنجم مضحکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سنندج با ۱۴۹۲۸ رای در مقابل ۳۹ هزار ۸۲۳ رای در مضحکه انتخابات دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا این بار نیز، بعنوان نفر اول شورای ۱۴ نفر شهر سنندج در نمایش مهندسی شده توسط دستگاههای امنیتی و سپاه، سر از صندوق های رای بیرون آورده است. بمناسبت انتصاب اسدی در دور چهارم من در مطلبی با عنوان ” شورای اسلامی شهر سنندج، مجری سیاستهای سپاه پاسداران در این شهر است.” ایشان و نقش هنرش را به افکار عمومی معرفی کردم. برای شناساندن هرچه بیشتر این کاراکتر خدمتگزار جمهوری اسلامی به افکار عمومی مردم کردستان، انتشار بخشهائی از این مطلب را ضروری دانستم.

از یوسف اسدی بنام یک هنرمند طنزپرداز نام برده می شود، این واقعیت دارد اما رواج این نوع هنر در سنندج و کردستان به زمانی برمی گردد که سپاه پاسداران علاوه بر تسلط نظامی بر جغرافیای کردستان، بر حوزه  ادبیات، مطبوعات و هنر نمایشی نیز چنگ انداخت و فعالیت تمام گروههای هنری پیشرو و نسبتا” رادیکال، نشریات حتی منتقد در چارچوب نظام را تعطیل و ممنوع کرد. بجای آن با براه انداختن سفیران میلتاریزم هنری، جشنواره های توجیه اعدام و سنگسار زنان، هنر تسلیم و توجیه وضع موجود و به انحراف بردن اذهان مردم و دور کردن آنها از واقعیات تلخی که بر آنها می رود را رواج داد. یوسف اسدی نماینده این نوع هنر مورد نظر و در چارچوب استراتژی سپاه پاسداران و در بهترین حالت هنر خنثی است. هنر تحقیر و سرگرم کردن مردم با مسائل سطحی و دور کردن آنها از پی بردن به عمق فجایعی که توسط سپاه و نظام اسلامی به مردم کردستان و بخصوص جوانان تحمیل شده است. هنری مورد تائید ارشاد اسلامی و دستگاه فرهنگ ساز سپاه پاسداران و امامان جمعه. اسدی کارمند سیمای کردستان که برای کسب چنین موقعیتی همانند کاندید شدنش باید از فیلتر دستگاههای اطلاعاتی رژیم عبور کرده باشد، نماینده هنر توجیه وضع موجود و انتقاددات مهار شده و تحت کنترل نهادهای امنیتی است، هنری که در یک فضای دمکراتیک در مقابل تئاتر خیابانی “هزاران خورشید تابان” ” اکسیژنی برای مرگ” حتی یک روز هم دوام نمی آورد. اما در کردستان تحت تسلط  سپاه بیت المقدس سپاه پاسداران و دستگاههای امنیتی فعالیت گروه های هنری چون “کمون” و تئاترهای خیابانی بدون مجوز ارشاد ممنوع می شود و در مقابل سپاه پاسداران برای فعالیتهای اسدی نه تنها مجوز صادر می کند، بلکه فضا نیز ایجاد می کند. این کاراکتر هنر تسلیم و توجیه در چنین فضائی و در حمایت چنین نهادی در حالیکه امکان حضور روزانه در سیمای استان را داشته است، با عبور از فیلتر هئیت هائی اجرائی ناظر بر نمایش انتخابات و وزارت اطلاعات دوباره عضو شورای اسلامی شهر می شود.

یوسف اسدی سالهاست در این میدان بازی می کند. او صدها هزار جوان تحصیل کرده کردستانی را که با پرداخت باج به سپاه پاسداران و با عبور از میادین مین و کمین های مرزبانان رژیم با جان خود بازی می کنند و در مرزها کولبری می کنند، را نمی بیند. او موج  مهاجرت کاری از استان کردستان و شهر سنندج را که این استان را به تنها استانی که کاهش جمعیت دارد را نمی بیند، او حاشیه نشینی و آلونکهای حاشیه شهرهای کردستان که فاقد استاندارهای زندگی و محله “نایسر” شهر سنندج را که فاضلاب آن به تهدیدی جدی برای ساکنینش تبدیل شده است را نمی بیند، از کنار معتادین و کودکان کار و خیابانی عبور می کند و آنها را نمی بیند و اینکه حوزه سلامت مردم کردستان و شهر سنندج در رتبه آخر کشوری قرار دارد را بعنوان مشکل برسیمت نمی شناسد. خانواده های بی سرپرست روبه ازیاد تحت سرپرستی کمیته امداد خمینی در کردستان را که بشکلی تحقیر آمیز و در چارچوب  طرحهای  “اکرام ایتام” و “مفتاح الجنه” تق الباب می شوند و طعام روزانه دریافت می کنند را بعنوان مشکل مردم کردستان برسمیت نمی شناسد. بجای همه اینها در راستای سیاست انحراف اذهان “سپاه بیت المقدس”  در جایگاه عضو شورای اسلامی شهر مشکل مردم کردستان را فرهنگی ارزیابی می کند و اولویت فعالیت خود را “فرهنگی” تعیین می کند تا از خان یغما و بودجه ضد فرهنگی سپاه و ارشاد اسلامی برای اجرای نمایشات آینده اش بهره مند شود. اسدی بخیال خود با این نوع منش فریبکارانه، مردمی را که در کنار سرکوب مطالباتشان توسط سپاه و دستگاههای اطلاعاتی با هزار و یک درد و رنج روزانه دست و پنجه نرم می کنند را می تواند بخنداند. از بخت بد مردم کردستان است که یوسف اسدی بعنوان نفر اول شورای اسلامی شهر سنندج برای دو دوره به این مردم تحمیل اما منتخب نامیده می شود. اسدی که حتی در نمایش انتخاباتی درونی شورا در دور چهارم در مقابل “زهرا اوجیان” برای نمایندگی در شورای شهرستان شکست خورد، با این اظهارنظرها و اولویتها “غلام مردم” نیست، سفیر سیاستهای مردم ستیز رژیم و سپاه در کردستان است.

نمایش بنام انتخابات شوراهای اسلامی که زیر نگاه وزارت اطلاعات و با مهندسی سپاه پاسداران برگزار شد مشروعیت نداشت و ندارد، از اینرو نه شورای اسلامی شهرسنندج نماینده مردم سنندج است و نه یوسف اسدی غلام مردم، شوراهای اسلامی شهر و روستا مجری سیاستهای دولت و سپاه پاسداران در کردستان و یوسف اسدی هم مجری این سیاستهاست، نه غلام مردم.