سیاست تحریم انتخابات کومه له و نمایش صف ارتجاعی احزاب ناسیونالیستی کورد

سیاست تحریم انتخابات کومه له و
نمایش صف ارتجاعی احزاب ناسیونالیستی کورد .

تحریم انتخابات از طرف کومه له و چند جریان ناسیونالیستی و اسلامی اگر چه موضعی توده پسند و در کارزار انتخابات بکار خواهد آمد ، اما یک گام پیشروی بیشتر ناسیونالیسم درمعادلات سیاسی کوردستان ایران از هم اکنون خواهد بود و این هدیه ای است از طرف کومه له به ناسیونالیسم کورد و ضربه ای خواهد بود بر پیکرچپ و خود کومه له و صف آزادیخواهی در کوردستان ایران .
در فضای سیاسی کنونی که چپ شکست خورده و کمونیسم وزنه ای نیست و ناسیونالیسم کورد در کوردستان ایران در تلاش است ، تحریم انتخابات درست ، اما نه به هر قیمتی . سیاست اصولی این است که با احزاب هم صف بیانیۀ مشترک داد ، نه با ارتجاع در کمین انقلاب نشسته .
ماهیت سیاسی و اعمال احزاب و سازمانهای بیانیۀ مشترک برهمگان روشن است . کومه له، شاخه حزب کمونیست ایران خوش نام آنهاست و بقیه بزرگ ترین مزیت شان قومی گری و ارتجاعی بودن آنهاست .
حزب دمکرات ، بنا به ماهیت و تمایلش سهیم شدن در قدرت حاکم را با سیاست کرنش و تمنا بارها از خود به نمایش گذاشته و حکومت اسلامی مانع او بوده است . نحوۀ رفتاراین حزب به مخالف و کمونیست ها و مردم و مواضع ارتجاعی و اسلامیش در یک جامعۀ آزاد قابل تحمل نیست .
کومه‌له زحمتکشان کردستان وکومه‌له کردستان ایران، هر دو منشعب از کومه له و چون دورۀ چپ بودنشان گذشته بود و نردبان کسب قدرت را از راه چپ غیرممکن دانستند و بازار کوردایتی را گرم ، بر گذشتۀ خود لعن و نفرین کردند و درهوای قدرت ، پرچم کوردستان را بلند کردند . که چی بشود ؟ در همۀ کوردستان ها حکومت کوردی برقرار شود . یعنی همانی که احزاب برادرشان ، قیادۀ موقت و اتحادیۀ میهنی در کوردستان عراق برقرار کرده اند و آنچه را که بر سر مردم آن دیار آورده اند .
سازمان خبات هم که میخواهد اسلام را در کوردستان پیاده کند .
کومه له با این صف ارتجاعی میخواهد انتخابات را تحریم کند . آنها را به میدان میآورد و شهرت و محبوبیت گذشتۀ کومه له را پشتوانۀ آنها میکند . با نشست ها و مراودات همیشگی با این احزاب و بدون نقدی از آنها و با این نوع سیاست معرفی و تائیدشان میکند و راه را برای کسب قدرت و حاکمیت آنها درآیندۀ منطقه بیشتر فراهم میکند .

صف مبارزۀ طبقاتی را نباید مخدوش کرد . از مخدوش کردن صف مبارزه ارتجاع سود خواهد برد . در اوضاع و احوالی که انواع و اقسام جریانات ناسیونالیستی مثل خوره به جان مردم کوردستان افتاده اند ، وظیفۀ یک جریان انقلابی در درجۀ اول افشاگری و شناساندن این قوم پرستان است و بس . نه اینکه به بهانه هایی هیزم بیار معرکۀ آنها باشیم . استقلال سیاسی و مبارزه در راستای منافع کارگران و زحمتکشان معنایش این است .

سیاست کومه له در قبال ناسیونالیسم از دورۀ جدایی کمونیسم کارگری که گرایش راست و ناسیونالیستی درون کومه له را در پناه خود نگه داشت و نوازششان کرد تا که پریدند و همینطور سکوتش در مقابل حاکمیت ناسیونالیستی کوردستان عراق و اعمالش ، نشان داده که رهبری کومه له مماشاتش با ناسیونالیسم کورد بنیادی و استراتژیک است و قابلیت این را هم دارد که اگر روزی در کوردستان ایران حکومتی کوردی بر قرار شد در کنار اینها باشد و حکومت کنند . تکلیف چنین حکومتی از همین حالا معلوم است .

بهروز شادیمقدم
۳۰٫۴٫۲۰۱۷
شش حزب سیاسی کردستان انتخابات ۲۹ اردیبهشت را تحریم کردند
بیانیه‌ی مشترک
مردم مبارز کردستان!
رژیم شهر و روستا را به اجرا در می‌آورد. اما آنچه که در این روز به نام انتخابات تحت حاکمیت این رژیم انجام می‌شود، با هیچ معیاری دمکراتیک و امروزی نمی توان بر آن نام انتخابات آزاد گذاشت. در شرایطی که فعالیت احزاب سیاسی مخالف رژیم ممنوع شده است، در شرایطی که در ایرانآزادی بیان جرم است و توده های مردم کردستان از ابتدائی ترین حقوق ملی و انسانی خود محروم شده‌اند، این به اصطلاح انتخابات چیزی جز محروم کردن مردم از حق تعیین سرنوشت خویش نیست و یکی از علل تداوم عمر جمهوری اسلامی و نظام استبداد و سرکوب در ایران است.
به این مناسبت از همۀ مردم کردستان ایران می‌خواهیم، به عنوان عکس العملی قاطعانه در برابر همۀ این بی حقوقیها، روز ۲۹ اردیبهشت به پای صندوقهای رأی نروند. بدین ترتیب با شرکت نکردن در این نمایش انتخاباتی پیامی روشن از همبستگی و یک صدایی خود در مقابل رژیمی که حقوق انسانی و روای این مردم را پایمال می کند به جهانیان برسانند. بایکوت کردن متحدانهو وسیع این به اصطلاح انتخابات در همان حال راهی است برای خنثی کردن تلاشهایی که رژیم برای تحت فشار قرار دادن مردم، به دلیل امتناع از شرکت در انتخابات، می‌توانداعمال کند.
از همۀ فعالان عرصه‌های مبارزات اجتماعی و مدنی، مبارزین سیاسی، سازمانها و شخصیت های سیاسی میخواهیم که در جهت انجام وظیفۀ آزادیخواهانه خود، فعالانه به این فراخوان پاسخ مثبت بگویند و صفوف این همبستگی را تقویت کنند.
حزب دمکرات کردستان
کومەلە زحمتکشان کردستان
حزب کومەلە کردستان ایران
سازمان خبات کردستان ایران
حزب دمکرات کردستان ایران
کومەلە – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
۲۷ آوریل ۲۰۱۷