اولین مناظره تلویزیونی نامزدها , آئینه تمام قد بن بست های نظام

اولین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش گردید .
این مناظره ها ابتدا قرار نبود که پخش مستقیم بشوند لیکن بدلیل دیگ جوشان تضادها دیدند که عدم پخش مستقیم آن تفاوتی نمی کند و بهر حال امکان سانسور چنین مناظره هایی اساسا وجود ندارد و در ثانی در صورت سانسور خواه نا خواه گفته ها به بیرون درز خواهد کرد و آنوقت نظام قیمت آن را سنگین تر خواهد پرداخت .
کسی در باره تذکرات و خط و نشان هایی که برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر سر نحوه پیشبرد مناظره تلویزیونی کشیده شده خبر ندارد , لیکن احمد خاتمی (خرچنگ نظام ) در نماز جمعه و گفته او مبنی بر این که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری «اگر سخنانشان نظام را تضعیف کند، حرام است!» اولین زنگ خطر علنی را قبل از اولین مناظره تلویزیونی برای نامزدها به صدا در اورد.
نخستین مناظره تلویزیونی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری حول موضوعات حاد احتماعی و بحران های زیست محیطی , حاشیه نشینی , بیکاری جوانان , معضل بی سوادی و فساد اداری بود,لیکن علیرغم همه احتیاط های انحام شده از آن جا که از هر کجای این لحاف کهنه و مندرس را که بگیری جر می خورد , این مناظره همدرحقیقت ائینه تمام نمای بن بست ها و سردرگمی کل نظام بود. نکته بارز در این مناظره این بود که هیچ کدام از کاندیداها حرف جدی برای گفتن نداشتند و سردرگمی و بی برنامه گی نقطه مشترک بین هر شش کاندید بود. روحانی در این مناظره ضعیف ترین بود و بشدت در عکس العمل و در حالت تدافعی قرار داشت, بطوری که حتی در شکل و در ظاهر هم نتوانست سنگین و در شان مقامی که دارد صحبت کند, بسیاری روحانی را بازنده این مناظره می دانند . رئیسی از ترس بمیان امدن بحث کشتار و قتل عام زندانیان سیاسی بسیار محتاطانه و حساب شده حرف می زد و جز در موارد ضروری اظهار نظر نمی کرد.
ناظران این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نظام اخوندی بر غیر منتظره بودن و غیر قابل پیش بینی بودن آن اتفاق نظر دارند , کسی نمی داند که بعد از رد صلاحیت احمدی نژاد , باز چه حوادث غیر مترقبه ای در پیش است , الیاس نادران از اصولگرایان بعد از مناظره می گوید: «امشب به جهانگیری گفتم حیف است شخصیتی با توانایی شما نامزد پوششی یک نفر دیگر باشد! باید در صحنه بمانی »… زیاد بعید به نظر نمی رسد که جهانگیری تصمیم به ماندن در صحنه بگیرد و میز اصلاح طلبان را چپه کند .
در هر حال هر احتمالی ممکن است , و باید هشیار و اماده بود , زیرا آزادی گرفتنی است , کسی ان را در سینی طلایی تقدیم نمی کند .
قریب به چهار دهه هیولایی در مملکت ما حاکم است , وحشیانه می کشد و خون می ریزد شلاق می زند ,سنگسار می کند , تجاوز می کند, شکنجه می کند و دست و پا می برد و بی محابا دزدی و چپاول و غارت می کند …. حال یکی می آید می گوید که بیا رای بده ! خب یه لحظه ای باید درنگ و فکر کنیم ببینیم معنی این حرف چیست ؟! رای بده یعنی چه ؟؟!!!! مگر رای این ملت برای تو که با شلاق و داغ و درفش بر گرده این ملت حکومت می کنی ارزشی دارد؟ مگر برای رای و نظر این ملت ارزش قائل هستی ؟؟؟!!!! سئوال بعدی این است که این رای را برای چه می خواهد ؟! این رژیم که آرای ملت و انتخابات و این حرفها برایش ارزشی ندارد, خود خمینی جنایتکار در همان زمان روی کار آمدن و بنیانگذاری نظام اهریمنی و قرون وسطایی جمهوری اسلامی به صراحت گفته بود که «اگر همه ملت چیزی بگویند و ولی فقیه یک چیز دیگری بگوید حرف ,حرف ولی فقیه است » … یک لحظه فکر کنیم که معنی این جمله چیست ؟ در یک کلام یعنی که در دیدگاه این جانوران دمکراسی و رای ملت فاقد هر گونه ارزش و مشروعیت است, خب در این جا این سئوال همچنان در جای خود باقی است که برای چه نظام تن به انتخابات می دهد و انتخابات برگزار می کند ؟!!!
واقعیت این است که در مبحث تعادل قوای سیاسی و بین المللی و در بحث سیاست و مشروعیت یکی از پایه های مشروعیت “انتخابات” است و نظام جهانی و بر طبق قطعنامه ها و کنوانسیون ها و منشور های ملل متحد تا انتخاباتی نباشد هر مقام و هر پستی در هر مملکت فاقد ارزش قانونی و وجاهت و مشروعیت بین المللی است , لذا نظام ولایت فقیه ناچار است که برای مقبولیت خود در انظار بین المللی و برای ثبت مشروعیت برای خود در انظار جهانیان هم شده یک نمایش و سیرک انتخاباتی برگزار کند تا بگوید که من مشروعیت دارم و مقامات جمهوری اسلامی با رای و انتخاب این ملت بر سر کار امده اند و لذا اکثریت مردم ایران را نمایندگی می کنند … من و شما اگر واقعا معتقدیم که این نظام در کلیت یک رژیم ضدانسانی و نا مشروع است نباید در چنین انتخاباتی که در حقیقت بر خلاف مبرم ترین منافع ملی خودمان است شرکت کنیم . بگذاریم عدم مشروعیت این نظام در جهان به ثبت برسد . این گفته که چه ما رای بدهیم و چه ندهیم چیزی عوض نمی شود و در هر حال این نظام انتخاباتش را پیش خواهد برد … یک قریب و دروغ بزرگ است , اگر چنین بود چه نیازی به این همه تبلیغات و بوک و کرنا آنهم برای نظامی که هیچ اعتقادی به انتخابات ندارد و آرای مردم برایش فاقد هر گونه ارزشی است؟!
این نظریههم که با ریختن آرا در صندوق های انتخابات به نفع اصلاح طلبان وضعیت معیشت مردم بهتر می شود و فضای باز تر و راه نفس بیشتری بوجود می اید یک دروغ و فریب بزرگ است . اصلاح طلبان بیست سال است که در حاکمیت هستند ( ۲ دوره رفسنجانی+ ۲ دوره خاتمی +۱ دوره روحانی ), طی این بیست سال حاکمیت اصلاح طلبان چه دستاوردی برای این ملت داشته است؟! آیا فقر کاهش یافت ؟ ایا بیکاری ریشه کن شد ؟آیا کارگر به حق و حقوق خود رسید ؟ ایا کشاورزی رونق یافت ؟ ایا ازادی های سیاسی بیشتر شد ؟ ایا عدالت اجتماعی بیشتر شد ؟ آیا زنان به حقوق بیشتری رسیدند ؟ ایا مشکل مسکن حل شد ؟ کدام دستاورد مثبت را این مدعیان دروغین اصلاحات برای مردم به ثبت رساندند ؟ جز این که فقط به عمر رژیم ولایت فقیه افزودند و جیب های خودشان را پر کردند … این رژیم اگر اصلاح شدنی بود در این ۴ دهه حاکمیت اصلاح شده بود !!! بدنیال اصلاح این نظام بودن مانند دویدن در پی سراب است !
ادامه دارد .

Kaveh179@gmail.com