باز هم در مورد هپکو , در پاسخ به ناصر اصغری

باز هم در مورد هپکو
– در پاسخ به ناصر اصغری
آقای ناصر اصغری در نوشته خود – روشنفکران شکم سیر “مخالف سر سخت” اعتراض کارگری – نقطه نظرات من در مورد اعتراضات اسفند ماه کارگران کارخانه هپکو را مورد نقد یا حمله قرار داده اند. مستقل از القاب رنگ و رو باخته، من نمیتوانم خوشنودی خودم را از نوشته ایشان پنهان کنم. ناصر اصغری بطور شمرده رئوس اختلافات را بر شمارده و پاسخ خود را در مورد مسایل اساسی موضوع مورد بحث ارائه داده است.
بعلاوه من لحن از بالای ناصر اصغری را ندیده میگیرم چرا که ایشان از فرط گنده دماغی به کاهدان زده است. شخصا خبر ندارم که آیا خود ناصر اصغری دستمزدش را سر موقع دریافت میکند، نمیدانم ایشان مقالات خود را در حال گرسنگی بالای کدام کوه قاف مینویسد که نفس ایشان از جای گرم در نیاید … اما به خواننده احتمالی نوشته ایشان اطمینان میدهم ناصر اصغری میفهمد چه مینویسد، اطمینان میدهم همه آنچه که نسبت به رابطه کارگران هپکوبا شوراهای اسلامی و نسبت به عقل و شعور مبارزاتی و اجتماعی این کارگران بطور خیره کننده ای سبک و سرسری و لاقیدانه بنظر میرسد؛ ربطی به من ندارد بلکه حرف و مواضع خود اوست.
برای سهولت کار و البته از سر منافع شخصی خود لینک نوشته ایشان را در اختیار قرار میدهم. (اینجا). در عین حال برای نشان دادن اختلاف واقعی و آنچه ناصراصغری و نساننودینیان پنهان میکنند، چند عکس را ضمیمه میکنم. شاید بد نباشد اضافه کنم هپکو قریب دو هزار کارگر بیکار را یدک میکشد، از ۹۰۰ کارگر شاغل فعلی کمتر از نصف آنها در این “اعتراضات” شرکت داشتند و در چندین دوره از مذاکرات برگزار کنندگان با جناب فرماندار کارگران با وعده دریافت دو هفته از شش ماه حقوق عقب افتاده به خانه رفتند. البته فرماندار قول دادند که مراتب اعتراض کارگران را با استاندار مطرح نمایند. از نتیجه این وعده میتوان سراغ ناصر اصغری رفت!
مصطفی اسدپور
۲۱ آوریل ۲۰۱۷