ماجرای نیمروز !

ماجرای نیمروز ازمشهورترین فیلم‌های وسترن تاریخ سینما ومحصول سال ۱۹۵۲ است . این فیلم یکی ازبهترین محصولات سینمایی هالیوود شناخته می‌شود.

خلاصه فیلم : هادلی ویل کین کلانتر شهر پس از مراسم ازدواجش ، هنگامی که به قصد ایجاد زندگی جدیدی خیال ترک شهر را در سر دارد، خبردار می‌شود که فرانک میلر ، تبهکاری که چند سال پیش توسط خودش به زندان فرستاده با قطار نیمروز و به قصد انتقام از او به آن شهر خواهد آمد. دوستانش می کوشند تا وی را ترغیب به ترک شهر نمایند، اما او فرار را چاره کار نمی‌داند و تصمیم می‌گیرد تا با آن فرد و یاران جنایتکارش مواجه شود. مردم شهر در این رودررویی او را تنها می گذارند… در آخر فیلم که ۴ تبهکار توسط کلانتر از پای در میآیند ، کلانتر سلاح و علامت شهردار ، را جلوی مردم پرت میکند و از شهر خارج میشود !
فیلم ماجرای نیمروز نامزد دریافت هفت جایزه اسکار بود و موفق شد چهار جایزه را به دست آورد:

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد: گری کوپر
جایزه بهترین ترانه برای آه عزیزم، ترکم مکن: دیمیتری تیومکین و ند واشینگتون
جایزه بهترین موسیقی متن: دیمیتری تیومکین
جایزه بهترین تدوین: المو ویلیامز و هری گرستاد

…………………………………………………………………..
حدود ۷۰ سال بعد سینمای حکومت اسلامی ایران با همان تیتر ماجرای نیمروز ، فیلمی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسنده محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی با دختر ۷ ساله درگونی مشکی ( حجاب ) ساخت . این فیلم در مورد حوادث دهه ۱۳۶۰ است . این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ولایت فقیه شد. همچنین بهزاد جعفری طادی سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را برای این فیلم با خود به بیت عظما برد….لازم به یادآوری است که در فرهنگ دینی اسلامی ، سیمرغ همان کرکس است !

خلاصه فیلم : حکومت اسلامی ایران خیلی خوب و تمیز است . بقیه خیلی زشت و بدند ، منافقین از همه بدترند ! در دهه خونین ۱۳۶۰ منافقین کوردل هی ترور و بمب و اینا….میکردند ، و حکومت هم با رافت اسلامی میبخشید . باز این منافقین هی ترور میکردند باز پاسداران اسلامی و امام ره….براشان با رافت اسلامی رقص بندری میکردند ! در زیر چتر همین رافت اسلامی و بخشش….امروز اقتصاد قوی ، سیاست متعارف ، صنعت اسلامی ، جامعه شاد و سالم….موجود است ! ( منتها از در عقب )

نتیجه :
– نظر به اینکه تاریخ آش کشک بطول خمینی نیست که هر مارمولکی آن را به سلیقه خودش بنویسد….

– نظر به اینکه نسل امروز اگر چه نمیداند و ندیده است ، ولی آنقدر هم کودن نیست که به بلندگوی حکومت اسلامی اعتماد کند…

– نظر به اینکه آب در ۱۰۰ درجه به نطقه جوش میرسد…ماست در نقطه ۴۰ درجه بسته میشود…دوغ اصلا به درجه نیاز ندارد….

– نظر به اینکه تهیه کنندگان چنین محصولاتی به شدت تلاش میکنند یا دوست دارند لایه خاکستری را آکبند با خودشان به گور ببرند….

– نظر به اینکه این فیلم ۳ جایزه جشنواره ” اسکولی ، شاسکولی ، گاگولی ” جوجه کرکس بنفش ” را نصیب عظما کرد…

– پس ولایت فقیه خر است ، گاو ترامپ است !

https://www.youtube.com/watch?v=uRpx7wPfGTg

اسماعیل هوشیار
۱۸٫۰۲٫۲۰۱۷