جنگ جهانی سوم !

ظهور ترامپ و فرمان آمادگی برای جنگ جهانی سوم و موج جهانی ضد ترامپ به من هم سرایت کرده بود . از نگرانی رفتم پیش آقای wopi ! کمد را باز کرد ، وسایل ریخت روی سرش و بالاخره تخته جادویی را پیدا کرد…

گفتم : ترامپ ورود به آمریکا را ممنوع کرد ، به ارتش آمریکا دستور داد برای جنگ جهانی سوم آماده شود….دکتر همانطور که گارسون را دید میزد گفت : به تخمم….فهمیدم یا دکتربیشتر از ۲ پیک زده و یا شراب خوبی بوده است ! گفتم ” حالا تکلیف دنیا چه میشود ؟ رضا پهلوی کجای مش باقره ؟ فرهادی اُسکار از کی بگیره ؟ آریایی ها تعطیلات کجا بروند ؟ مسیح علینژاد کی روبغل کنه ؟ ابراهیم نبوی چطوری مخالف بمونه ؟… اصلا باید از ترامپ بخواهیم کاری کند تا حکومت اسلامی سقط شود وهمه برگردند به ایران….وقتی اسلام حاکم نباشد ، دیگر کسی هوس سفر به آمریکا را هم نمیکند ! خندید و گفت : از تو بعیده با این تیترها گیج بزنی ! خودت هم میدانی تراب درکاخ سفید کاره ای نیست….

گفت : جنگ جهانی سوم شروع شده….

نگاهی پشت سرم کردم ، همه چیز آروم بود ، مشتری آرام ، پیشخدمت آرام…دکتر فهمید و گفت : مسخره میکنی ؟ گفتم نه جون ترامپ….بعد توضیح داد که جنگ جهانی سوم را در خاورمیانه شروع کردند .خصلتش با ۲ جنگ قبلی جهانی فرق میکند . بمب اتم و خرابی غرب را ندارد . تفاوتش با دو جنگ جهانی اول و دوم این است که محدوده زمین جنگ را مشخص کردند و بعد شروع کردند . نگاه کن در سوریه چه کسانی و برای چه میجنگند ؟ تمامی قدرتهای جهانی یا منطقه ای ! بهانه جنگیدن همان داعش است . وقتی «به اصطلاح» مدیای جهانی ماهها شرق و غرب موصل را دست به دست میچرخانند….شاید که ناچارند گفت‌وگوی خود را به گونه‌ای آغاز کنند که انگار جنگ از ۲۰۱۶ آغاز شده … در حالیکه جنگ واقعی با ورود رسمی آمریکا ( ۲۰۰۳ ) به خاورمیانه شروع شد ! دکتر در هیاهوی بحث از دید زدن گارسون هم غافل نبود ، ولی حرفهایش هم بی ربط نبود هر چند مست بود….

علل بروز جنگها در طول تاریخ دگرگونیهای فراوان داشته و انگیزه و علتی که در چند قرن قبل برای جنگ مناسب بوده ، امروزه موضوعیتی ندارد . تاریخ جنگ به اندازه تمام تاریخ بشر است . فقط در هر زمانی شکل جنگ تغییرات متناسب با شرایط خودش را دارد…از همان زمان تبلیغات انتخاباتی آمریکا مشخص بود ترامپ اندازه سیاست نبود یا جوهرش را نداشت . شخصیتش به همه چیز میخورد به جز رهبری دنیا ! کاخ سفید البته توان این را دارد تا بسته به منافعش به هر جنبنده ای هر مارکی دوست داشت با تُف بچسباند…! ( تروریست ، ازادیبخش ، انقلابی ، رئیس جمهور ..) هر چه بیشتر زمان میگذشت ترامپ بیشتر ترامپتر میشد !

بحرانهای اقتصادی درذات و بافت نسخه اقتصادی بورژوازی متولد میشوند .

بحرانهای اقتصادی بین ۳ تا ۵ دهه به شکلی اجتناب ناپذیر بیرون میزند و سیستمهای حاکم برای مهارش در هر زمانی راه حلهایی آرائه میکنند .

جنگهای اول و دوم جهانی راه حلهای مهار بحران اقتصادی در زمان خودشان بودند .

مهار بحران اقتصادی در قرن ٢١ با تکرار و شبیه جنگهای اول و دوم به دلایل مختلف از جمله زرادخانه های اتمی غیر ممکن است.

مهار بحران اقتصادی در شرایط امروز هم قرار است با جنگ مهار شود ، جنگ احمقانه ای که زمین و محدوده اش را انتخاب کردند.

از زمان ورود و سکونت رسمی غرب در خاورمیانه ، استراتژی غرب تغییری نکرده است ، اما در مقابل رقبا ناچارا تاکتیکهای مختلفی عوض کرده أند . ظهور ترامپیسم در کأخ سفید درهمین راستا قابل آنالیز است . اینکه آیا این رویکرد پوپولیستی با چهره مشمشع ترامپ جبهه سیاسی غرب را در مقابل رقبا قویتر میکند یا نه ….؟ در عمل خواهیم دید . اگر آمریکا بتواند به فشار افکار عمومی علیه ترامپیسم غلبه کند ، آنوقت اروپا هم پشت سرش خواهد بود . حدود ۳ ماه دیگر در فرانسه انتخابات است .

مست و ملنگ و سینه خیز از رستوران زدیم بیرون….نگاهی به تیترهای خبری کردم و برای دکتر خواندم : شبکه فاکس نیوز مدعی شد حکومت ایران بطور مخفیانه موشک بالستیک ازمایش کرده است . قبل از گزارش تحریک آمیز فاکس نیوز کنگره آمریکا لایحه استفاده از حمله نظامی علیه حکومت ایران را مطرح کرد….از ته دل خندید و گفت پس مطمئن باش که دودودم تبلیغاتی است ! حاکمان تهران به تجربه ثابت کردند وقتی خطری جدی ( سرنگونی ) بالای سرشان باشد بادبادک هم هوا نمیکنند ، چه رسد به موشک !

۰۱٫۰۲٫۲۰۱۷
اسماعیل هوشیار