پرده برداری از چهره ی میرحسین موسوی(قسمت سوم)

مقدمه ای بر قسمت سوّم:     

قسمت سوّم را با ابراز تشکر از تارنماهائی که دو قسمت پیشین این سلسله نوشتار را درج کرده اند آغاز می کنم. از میان پیام های نوشتاری و تلفنی، یک هموطن به نحوی بسیار مودبانه تقاضا کرده بود آدرس او را از لیست خود حذف نمایم. این تقاضا بلافاصله انجام شد، اما پیام یکی از دوستان بسیار نزدیک دکتر مرتضی محیط که هفته ای یکبار باهم پیاده روی می کنند قابل تأمل است. او خطاب به این نگارنده به دو مطلب اشاره کرده بود:

  • اول اینکه پرسیده بود: آقای حسیبی مگر شما صاحب دکتر مصدق و یا نماینده ی دکتر ناصر زرافشان هستید؟.

 چنین پرسشی درست مثل این است که کسی از دکتر مرتضی محیط به دلیل علاقه ای که  وی به فلسفه اقتصادی سیاسی ی مارکس دارد بپرسد مگر شما صاحب کارل مارکس هستید؟. علاوه براین، زنده یاد دکتر محمد مصدق رهبر ضد امپریالیزم این نگارنده بوده است و خواهد بود. نمی دانم به غیر از این چه بگویم، امیدوارم همین چند جمله کافی باشد. در مورد دکتر ناصر زرافشان نیز همین بس که او یکی از انگشت شمار شخصیت هائی است که یک پا در بیدادگاه های نظام ولایت مطلقه فقیه برای دفاع از حقوق قانونی ی زحمتکشان و مطلومان جامعه دارد  و پای دیگر در زندان به جرم دفاع از زحمتکشان و مظلومان جامعه. چنین شخصیتی را چه نیاز است به داشتن نماینده؟.

  • دوم اینکه حضرتشان پرسیده بودند: آقای حسیبی آیا خوب است که حرف های شما در مورد فرزاندانت را که از من خواسته بودی با آنها صحبت کنم به همه بگویم؟. این در واقع نوعی تهدید بر علیه این نگارنده است. به این دلیل لازم است به اطلاعشان برسانم که مرا واهمه ای نیست بگوئید و بنویسید هرآنچه را که دل تنگتان می خواهد. هزاران هزار ایرانی ی برونمرزی به دلایل مختلف از جمله تفاوت و تضادهائی که بین فرهنگ ایرانیان و فرهنگ مردم در جوامع غرب وجود دارد با فرزندانشان گرفتاری های عمده و اساسی دارند. گرفتاری ی ناچیز من با فرزندانم ناشی از کوچ اجباری در دوران آریامهری به امریکا که متأسفانه تاکنون بدون اینکه بخواهم ادامه یافته بوده است. این را چه رابطه ای است با آنچه درباره ی دکتر مرتضی محیط نوشته و ادامه خواهم داد؟.  بارها نوشته و گفته بودم که از قدم نهادن به خاک امریکا به شدت پشیمانم و چوب آن را نیز خورده ام. مرا باکی از تهدید شما نیست. “آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک؟”

*    *    *

دکتر مرتضی محیط در پایان هر برنامه ی تلویزیونی ی خود می گوید:

«برنامه ساعت ۹ شب تکرار میشه و بعدش هم به

دانشجو تی وی و به سایت خودم محیط دات اورگ صداش میره

و به فیسبوک استقلال آزادی عدالت احتماعی»

 

وی در اثر تکرار جمله ی بالا در پایان هر برنامه، به شما و من چنین الغاء می کند که گویا فقط یک سایت بیشتر ندارد، همان که آن را سایت خودم محیط دات اورگ www.mohit.org می نامد. من نیز مثل شما بینندگان و شنوندگان برنامه های او، تصوّر دیگری به غیر از این نداشتم که www.daneshjootv.com متعلق به جمعی دانشجو در بیرون و درون ایران است که آن ها از شدت علاقه به دکتر محیط و برنامه هایش چنین سایتی را راه انداخته اند. این سایت همیشه در منتهای دست راست در بالای صفحه ی اول می نوشت:

NON PROFIT ORGANIZATION

یعنی تشکیلات غیر انتفاعی.

این نوشته از چند هفته پیش برداشته شده است. دلیل حذف این نوشته را در تداوم این سلسله نوشتار توسط این نگارنده خواهید دانست.

دلیل اصلی و عمده ای که این دانشجویان خود را غیر انتفاعی اعلام می داشتند به غیر از این نبود که اگر کسانی به این تشکیلات، کمک مالی بکنند می توانند آن مبالغ را در پایان سال مالیاتی در امریکا از میزان مالیاتی که به اداره مالیات IRS بدهکار می شوند کم بکنند، یعنی در حقیقت، این دانشجویان با فریاد بلند می گفتند: ای بازدید کنندگان، بجای دادن مالیات به دولت امریکا به این تشکیلات دانشجوئی کمک کنید.

اما از آنجائی که در حال حاضر از عبارت NON PROFIT ORGANIZATION در این سایت اثری نیست، به تصویری که در زیر ملاحظه می کنید و گوشه ی دست راست بالا را در گذشته نشان می دهد توجه کنید تا بقیه ی حقایق و واقعیت ها را چنانکه روز به روز در رابطه با دکتر محیط برای این نگارنده پیش آمده است برایتان بازگو کنم:

من از اینکه جمعی دانشجو سایت خود را NON PROFIT ORGANIZATION معرفی کنند سخت در تعجب بودم. قریب یک ماه از هر راه و روشی که به ذهنم رسید برای یافتن نام و نشانی از این دانشجو و یا از این دانشجویانی که چنین تارنمائی را راه انداخته بودند و همچنین زحمت دریافت اجازه ی غیر انتفاعی بودن را که کاریست بسیار سخت و دارای پروسه ایست بس طولانی به خود داده اند تلاش بی حد و حساب نموده و متأسفانه نتوانستم کوچک ترین اطلاعی به دست آورم. لازم به اشاره است که سالیانی پیش، خود برای دریافت چنین اجازه ای اقدام کرده و پس از ۸ ماه تلاش پیگیر و تحمل هزینه ها ی مربوطه، از جمله استفاده از خدمات یک حسابدار قسم خورده ی درجه یک در تکزاس و همچنین استخدام یک وکیل متخصص و معتبر امریکائی، عطایش را به لقایش بخشیده بودم. این فکر که دانشجو تی وی Daneshjootv برای چه و به چه دلیلی ممکن است به “غیر انتفاعی بودن” نیازمند باشد خیالم را آزار می داد. جالب تر این است که این تارنما برای دریافت کمک مالی برای دکتر محیط چنانکه در زیر ملاحظه می کنید آنهم نه به زبان و خط فارسی بلکه به انگلیسی یقه جر می دهد:

Support Dr. Morteza Mohit

You can directly support Dr. Mohit to continue his live commentaries
on Payam-e Afghan TV using one of the following two options:

۱- Mail a personal check, cashier check, money order or cash to:

Dr. Morteza Mohit
P. O. Box 4292,
Glendale, CA 91222-0292

۲- Make an online donation using your credit card or PayPal account:

Top of Form

Bottom of Form

mmoheett@gmail.com

داستان را کوتاه می کنم: عدم توفیق برای یافتن نام و نشانی از این دانشجویان که تارنمای غیر انتفاعی به راه انداخته بودند، نه تنها این نگارنده را از تعقیب نمودن این جریان نا امید نکرد، بلکه علاقه و اشتهایم را برای یافتن و تماس گرفتن با این دانشجویان غیبی چند صد برابر کرد. نمی دانستم چه بایست می کردم و چگونه می بایست به این اطلاعات دست یابم. یک روز موضوع را با یکی از فرزندانم که وکیل امور جنائی در شهر دالاس فورت وورت (Dallas Fort Worth) است در میان گذاشتم. او بلافاصله جواب داد یافتن اطلاعاتی که ازاین تارنما می خواهم کار آسانی است و قول داد تا روز بعد نتیجه را به من بگوید. روز بعد به من تلفن کرد و گفت خیلی عجیب است، زیرا نتوانسته است کم ترین اطلاعی از دارنده یا دارندگان این وب پیج به دست بیاورد. او چنین ادامه داد که با یک وکیل امور قضائی در جنوب لس آنجلس آشنائی دارد و قرار شد پس از صحبت با او شماره تلفنش را به من بدهد تا جریان را از طریق وی تعقیب کنم. پس از چند روز موفق شدم با این وکیل تماس بگیرم. پس از صحبت طولانی با وی بخصوص درباره ی غیرانتفاعی بودن این سایت دانشجوئی فرم ویژه و چند صفحه ای را از طریق ایمیل برایم بفرستد تا پس از امضا به او مسترد دارم و او کار را شروع کند. فرم را امضاء نمودم و برایش فرستادم. در ایمیل خود از او پرسیدم هزینه ی این کار چه مبلغ است؟ و او در جواب نوشت حداکثر ۴۰۰ دلار. این را قبول کردم. فردای آن روز در یک مکالمه ی تلفنی به من اطلاع داد که تارنمای دانشجو تی وی داتکام www.daneshjooTV.com متعلق به دکتر مرتضی محیط است نه به یک یا چند دانشجو. من که آماده ی شنیدن هر اطلاع دیگری به غیر ازاین بودم از شدت تعجب مات، مبهوت و لال شدم. او علوعلو گویان گفت آقای حسیبی چرا حرف نمی زنید؟ آیا حالتان خوب است؟. جواب دادم بلی حالم خوب است، آیا شما به آنچه می گویید اطمینان دارید؟. گفت بلی. به او گفتم با توجه به این اطلاعات من پرسش های دیگری از دکتر محیط دارم. از او پرسیدم حالا چه باید بکنم. او گفت یک راه بیشتر وجود ندارد. باید نامه ای به وی بنویسیم و سوآل هایت را از او بپرسیم. گفتم ولی باید مطمئن باشید که نامی از من به میان نیاورید. او گفت نام شما تا ابد نزد ما خواهد ماند مگر اینکه بخواهید اقدامی قانونی در دادگاه بر علیه او به عمل بیاورید. فقط در آن صورت است که چون باید در دادگاه حضور یابید نام شما به طور قطع به میان خواهد آمد زیرا باید به سوآلات مدعی العموم یا رئیس دادگاه و یا هیأت ژوری جواب دهید. قبول کردم. پس از چند روز نامه را تهیه کرد و چندین بار بین او و من ردّ و بدل شد تا تصحیحاتی که به نظر اینجانب می آمد در آن منظور گردد. این نامه توسط وکیل در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶ به شرح زیر فرستاده شد:

 November 23, 2016

 

Via U.S. Mail & E-Mail

Morteza Mohit (a.k.a. Morteza Moheett)

admin@daneshjootv.com mmoheett@gmail.com P.O. Box 4292

Glendale, CA 91222-0292

             Re:                  www.Daneshjootv.com “Non Profit Organization”

Dear Dr. Mohit:

 Please be advised that this firm has been retained to investigate the operations of Daneshjootv.com. Specifically of interest to our client is the representation on your website that it is a “Non Profit Organization”. In addition to this statement, the “/~donate.php” page of your site uses a “Donate” button, which implies both nonprofit operations and tax-exempt status with the Internal Revenue Service (“IRS”). After a review of the records maintained by the IRS and the California Secretary of State, we were unable to locate a nonprofit and/or taxexempt organization connected either to your website or your name individually.

 In the event that your site is connected with a legitimate nonprofit organization, please immediately provide the name and contact information of that corporation, the date it was formed, the individuals who formed such organization, the date that tax exempt status was obtained, the names and contact information of the current board of directors, and the name of the largest supporter/contributor as well as the total amount of their contribution(s).

 If we do not receive your response by end of business on November 28, 2016 we will assume that you are not willing to cooperate with our investigation and will counsel our client on alternative means of obtaining the information we are informally requesting from you.

                        I look forward to hearing from you later this week.

Very truly yours,

در این نامه چنانکه ملاحظه می شود در پاراگراف اول به دکتر محیط اعلام می شود که تشکیلات او(Law Firm) مأموریت دارد درباره ی Daneshjootv.com بخصوص در این مورد که اعلام شده غیرانتفاعی است تحقیق کند. علاوه براین، دگمه ی Donate نمایانگر این است که پرداخت پول به این تشکیلات مشمول قانون غیرانتفاعی بودن با اداره مالیات یا IRS خواهد شد. ما به سابقه ی امر در ادارات مالیاتی IRS و همچنین دفتر ویژه ی فرمانداری ی کالیفرنیا مراجعه نمودیم و نتوانستیم رابطه ای بین سایت شما و یا نام شما با اجازه نامه غیرانتفاعی بودن بیابیم.

وکیل در دومین پاراگراف به دکتر محیط نوشته است: درصورتیکه این سایت رسما به یک اورگانیزیشن (شرکت یا تشکیلات) غیرانتفاعی وصل است بلافاصله نام و چگونگی ی تماس با آن شرکت، تاریخ تشکیل آن، شخصی که  آن را به ثبت رسانده، تاریخی که اجازه نامه ی غیرانتفاعی را دریافت نموده، نام و طرق ارتباط با هیأت مدیره و همچنین نام کسی که تاکنون بزرگترین مبلغ را به صورت کمک مالی پرداخت کرده و جمع مبالغی را که پرداخت نموده است اعلام کنید.

در بخش پایانی ی نامه چنانکه ملاحظه می شود نوشته است: چنانچه ما تا آخرین ساعات روز ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶ جوابی از شما دریافت نکنیم فرض را بر این امر قرار می دهیم که شما نمی خواهید در رابطه با این پژوهش با ما همکاری کنید و ما راه های دیگری را به غیر از این درخواست غیر رسمی از شما به کارفرمای خود پیشنهاد خواهیم کرد.

امضاء

حال در رابطه با بخش اعظم پرسش هائی که در این نامه از دکتر محیط شده است بخصوص در رابطه با آن پرسشی که بیشترین مبلغ کمک مالی که تاکنون از یک نفر دریافت نموده اید چیست و نام این فرد کیست باید توضیح دهم. چنین توضیحی حتا اگر بخواهم آن را به اختصار بنویسم بس طولانی خواهد شد، بنابراین چاره ای به غیر ازاین نیست که آن را در قسمت ۴ بنویسم و پاسخ دکتر محیط به نامه ی وکیل را پس از آن به معرض دید همگان بگذارم.

ادامه دارد . . .