موضوع انشاء : چرا باید عاشق جنازه فیدل کاسترو باشیم ؟

بر اساس گزارش‌های میدانی با مرگ جوان ناکام و اتقلابی سوسیاللیست کاسترو ، قیمت دلار در معاملات سه‌شنبه ۲۹ نوامبر در بازار آزاد ایران به مرز چهار هزار تومان نزدیک شده است . حالا قیمت دلار در ایران چه ربطی به مرگ فیدل داره….منم نمیدونم ؟ مراسم بزرگداشت فیدل کاستروبا خواندن نماز میت و سرود ملی شروع شد وبعد شخصیت های حاضر در مراسم سخنرانی کردند پیش‌فرض آرمان‌شهر عشق فیدلی ، کاستروی دموکراتیزه شدن عشق و امکان مصرف انبوه کاسترویزم بود . «عشق برای فیدل» با «مصرف برای همه» ترکیب شد. اما واقعیت اجتماعی هر لحظه این فیدل را زیر سؤال می‌بُرد….در پایان نماز میت توسط پاپ برای فیدل ، حاضران با کاسه ای فرنی داغ توسط رائول پذیرایی شدند !

البته بر همه مبرهن و واضح است که عشق خیلی خوفه…به خصوص نوع زمینی و رهبری آن ! عشق به فیدل کاسترو بعد از مرگش انبوهی فوائد دارد . اولین فایده اش این است که عاشقیم ، یعنی بهتر از هیچیه ! آدمیزاد با عشق معنی میگیرد و زنده است ، فیدل هم تمام شود جنتی هست ، فبل از آن عشق به امام حسین یا امام خمینی و ترامپ…. اگر هیج جانوری هم نباشد عشق به اسفناج یا هویج هم توصیه میشود !

پس اول خود عشق مهم است اینکه عاشق چی….حرف آخر است . دوم اینکه تصور کنید که اگر همین عشق نباشد مسیر زندگی در باتلاق به بن بست میرسد . با مرگ جوان ناکام فیدل کاسترو جنتی بدون رقیب ، وارد مرحله حذفی میشود….به این میگن عشق ! شکل آن مهم نیست مثلا در هندوستان مردم عاشق گاو هستند ، در آسیای دور عده ای آلت تناسلی میچرستند….

این وسط دلیل مبنایی برای پرستش ، اینه که کونمون میخاره یا مریضیم ! فرهنگ پرستش یعنی بیماری !

امروز جنازه فیدل ، دیروز استالین و خمینی و امام حسین …فردا شاید جنتی ، نتیجه میدهد که : کرایه خانه ، بیمه ، مخارج زندگی ، دمپایی ، آدامس ، تارزان فلزی زنگ زده ، جهیزیه ، خانم بازی ، کنگور بازی، بیکاری ، انگل ، اختلاس ، رشوه ، اسلام ، قرآن ، مهریه ، شیربها ، کاندوم ، تلویزیون میهن ، اُسکُولهای وطنی …و کلا همه اشیاء با عشق معنی دارند !

این پاراگراف کِش رفته از شراگیم زند : چیزی که مشخص است این است که فیدل کاسترو آخرین بازمانده از نسل طلایی مردان شجاعی بود که «آرمان» داشتند و رویای جهانی بهتر و انسانی تر را در سر میپروراندند… نسل طلایی مردانی که برای این رویا جنگیدند، آدم کشتند، قدرت را دربست قبضه کردند، مخالفین و منتقدین را قلع و قمع کردند و باعث گسترش فقر و فساد در جامعه خود شدند و در کنارش آموزش وبهداشت رایگان به مردم خود هدیه دادند و روی آمریکا را نیز کم کردند…که حتی اگر چنین نیز نمیکردند باز چیزی از عظمت ایشان کم نمی شد….یادش گرامی، راهش پر رهرو و لعنت خداوند بر او باد….

بازتاب مطبوعاتی مرگ فیدل درغرب به خاطر گذشته اش نبود بلکه به خاطر واقع بینی امروزش در کوفت کردن جام زهر بود !

این بود انشای من

…………………………………..

قطعه ادبی که فیدل تحت تاثیر دیوان شعر امام خمینی از خودش به جای گذاشت و روی سنگ مزارش هم حک شد….

We went from the world … live jiggly ass
ترجمه ساده فارسی : ما که رفتیم زین جهان….کون لق زنده ها

۲۹٫۱۱٫۲۰۱۶
اسماعیل هوشیار