دو مطلب … علل شکست انقلاب اکتبر … یک گفتگو … کشتن انسان (کفار) ، وجه مشترک همۀ مسلمین

علل شکست انقلاب اکتبر … یک گفتگو
لنین ، تروتسکی ، استالین …
لنین ،
طراح و معمار و رهبر حزب بلشویک و انقلاب اکتبر و تجسم والای یک انقلابی به تمام معنا بود . نام لنین مترادف نام پر شکوه انقلاب پرولتری است .
تروتسکی ،
قبل از انقلاب ، نوسانگر در بین بلشویک و منشویسم و بیشتر منشویسم و با ملحق شدنش به بلشویکها و در کنار لنین ، دومین رهبر انقلاب اکتبر بود . بعد ها از رهبران اپوزیسیون چپ شد . در مقابله با استالین اشتباهاتی کرد و در راستای همین اشتباه حکومت استالین را حکومتی کارگری با تسلط بوروکراسی نام نهاد .
استالین ،
از رهبران بلشویک و از مدافعین سرسخت لنین بود . بعد از شکست اپوزیسیون چپ از طرف او ، شوروی را کشور سوسیالیستی نام نهاد و به قلع و قم بلشویک ها و مخالفینش پرداخت . استالینیسم در جهان بزرگ ترین ضربه را به کمونیسم و مارکسیسم زده است .
Ali Fuladi
تروتسکی قبل انقلاب از نظر شما چه جنبه های مثبتی داشت ؟
از نظر شما ماهیت اتحاد شوروی چه بود ؟
بهروز شادیمقدم
گرایش های تروتسکی به بلشویسم جنبۀ مثبت او بود . ماهیت دولت اتحاد شوروی در زمان استالین ، سرمایه داری بود .
Ali Fuladi
در زمینه تز منظور من بود نه در عمل.
ماهیت اتحاد شوروی استالین اگر کاپیتالیستی بود,آیا مالکیت خصوصی بر ابزار تولید وجود داشت؟
بهروز شادیمقدم
نوسان های تروتسکی بین بلشویک و منشویسم ، ریشه در نظرات او داشت . یعنی مارکسیسم و غیر آن .
Ali Fuladi
نظریه تروتسکی انقلاب مداوم بود این نظر را سال ۱۹۰۶ فرموله کرد در نقش شوراها, منشویسم و بلشویسم(قبل تز های اوریل ) نظریه شان انقلاب دموکراتیک متکی بر کارگران و دهقانان بود
بهروز شادیمقدم
روند سیاست های اقتصادی و سیاسی ماهیت اتحاد شوروی استالین را روشن میکرد . مالکیت خصوصی بر ابزار تولید هم چنین . روند ، گذار به سرمایه داری بود . نظریه انقلاب مداوم ، تروتسکی درست بود .
Ali Fuladi
مالکیت خصوصی بر ابزار تولید در قانون شوروی نبود در عمل هم وجود نداشت.
میتوانست البته این را حزب تعیین کند یا با وضع مالیات کارگران را استثمار کند اما تا ۱۹۸۷ چنین چیزی شکل نگرفت.
گرچه آزادی های فردی و سیاسی نقض میشدند . نکته برجسته تز لنین و بلشویسم و تمایز او با منشویسم تز حزب انقلابی لنین است که تروتسکی ۱۹۱۷ قبول میکند تا پایان عم و اعتراف به این اشتباه و اشتباه بلوک بندی عملی میکند.
بهروز شادیمقدم
با انقلاب همۀ تلاش این بود که مالکیت خصوصی برداشته شود و موفقیت های بزرگی هم شد و این زمان و ملزومات میخواست . قدرت گیری استالینیسم این فرصت را از جامعه گرفت .
حزب انقلابی لنین (بلشویک) ، درست بود و انتخاب تروتسکی هم درست بود .
تروتسکی تا پایان عمرش به بلشویک بودن خودش افتخار میکرد . و این یکی از جنبه های مثبت او بود .
Ali Fuladi
ملزومات آن شوراها بودند
لنین و تروتسکی سال ۱۹۱۸ مجلس موسسان را میبندند(که در آن مقطع درست بود اما باید بعدا به شکل دیگر در چارچوب شوراها ادامه میافت )
در مقطع دیگر سال ۱۹۲۱ احزاب شورایی را غیر قانونی و حاکمیت تک حزبی میاورند.
وضعیت مالکیت عمومی تحت فرمان و کنترل یک حزب در میاید.
تروتسکی و لنین بنوعی سال ۱۹۲۱ نقش شوراها رو فراموش میکنند . در کنگره بیست ۱۹۵۶ هم اشاره ای به این موضوع نمیشود.
بهروز شادیمقدم
آنها فراموش نمیکنند . وضعیت جامعه و ضرورت ، مسائلی را به آنان تحمیل میکند .
Ali Fuladi
بله درسته اما این کار از طرف آن دو سال ۱۹۲۱ چندان دفاعیه قوی ندارد با وجود تحمیل و مشکلات حاکمیت شوراها مهم تر از حزب است.
بهروز شادیمقدم
امکان نداشته است . مهم تر انقلاب و پیشروی آن بوده است .
اگر باز این اتفاق پیش بیاید ، باز هم همین کار را باید کرد .
Ali Fuladi
جنگ داخلی پیروزی رسیده بود فقط مسئله قحطی بود و شکست انقلابات اروپا که قطعی شده بود.حاکمیت شوراها میتوانست اینها را حل کند.
تکرار این کار علیه شوراها تکرار شکست است.

۱۹۲۰-۲۱: سال های تاریک لنین و تروتسکی


[http://militaant.com/%3fp%3d1186&h=laqfv0xmx&s=1&enc=azosc9…
۱۹۲۰-۲۱: سال های تاریک لنین و تروتسکی | گرایش مارکسیست های انقلابی ایران
militaant.com
مندل در نوشته بالا این اشتباهات رو فرمولخ کرده
بهروز شادیمقدم
در آن شرایط غیر ممکن بود .
تصیح کردن یک انقلاب کار راحتی است . انقلاب کردن مشکل است .
Ali Fuladi
خب شما بگو ۱۹۲۲ و ۲۳
بازهم این کار نشد. لنین و تروتسکی دنبال اصلاح سیستم تک حزبی بودند که طرح کنگره ۱۹۲۴ آنها هم برای شوراها که آماده کردند اجرا نشد
انقلاب شرایط عینی و ذهنی لازم دارد مانند جنگ جهانی اول در آن موقع به عنوان عامل عینی و عامل ذهنی هم حزب,مطبوعات,رسانه و انترناسیونال
بهروز شادیمقدم
لنین و تروتسکی دنبال اصلاح سیستم تک حزبی نبودند . حزب بلشویک هم را حزب کارگران میدانستند .
Ali Fuladi
http://kandokav.com/article/constituent-assembly-fa/
[http://kandokav.com/…/&h=taqffhzyi&s=1&enc=azpplmv6sfv_ye84…
سوسیالیزم و شعار مجلس موسسان
یکی بحث حاکمیت مداوم شوراهاست ,یکی بحث مجلس موسسان در محور سیستم شوراها که باید بازسازی شود.
بدون اینها بوروکراسی شکل میگیرد
بهروز شادیمقدم
اهمیت حاکمیت مداوم شوراها ، درست است . اما مشکل اصلی امر اقتصاد و تک شدن و در محاصره قرار گرفتن دولت نوپای شوروی بود .
Ali Fuladi
بله در زمینه کالاهای مصرفی مشکل بود با گسترش انقلابات جهانی سوسیالیستی این مسئله کمک میکرد
اگر انقلاب سوسیالیستی در مقیاس اتحادیه اروپا و ایالات متحد امریکا پیروز شود مشکل واردات کالاهای مصرفی جدی نیست
بهروز شادیمقدم
بله درسته . شکست و به وقوع نپیوستن دیگر انقلابات کارگری در آن زمان و معضل اقتصادی و عدم امکان به ثمر رسیدن انقلاب کارگری در یک کشور به تنهایی را باید عوامل اصلی شکست انقلاب اکتبر نامید .
بهروز شادیمقدم
با سپاس از شرکت رفیق علی عزیز در این گفتگو .
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
کشتن انسان (کفار) ، وجه مشترک همۀ مسلمین .
بهروز شادیمقدم
اسلام ریشه در بیابان های بی آب و علف عربستان آنهم در ۱۴۰۰ سال قبل دارد . این دین از فرهنگ انسانی و مدنیت بی بهره است .
جهان بینی و تفکر حاکم بر این مذهب ، بدوی ، قبیله ای و وحشیانه است . با جهان متمدن و انسان امروزی در تضاد است . افسار گسیختگی و خشونتش و جنایات تکان دهنده اش انعکاس این تضاد است . افکار و اعمالش بشدت ارتجاعی و ضد بشریست .
چپ معصوم …
آنان که از کنار اسلام و جنایاتش راحت رد میشوند و سکوت میکنند ، عملا” شریک جرم جنایتکارانند .
چپ منفعل و پاسیو جزو معصومین اسلام محسوب میشوند .
کشتن انسان ( کفار ) ،
وجه مشترک همۀ مسلمین .
همۀ مسلمین و دار و دسته ها و شاخه های آن ، چه افراطی و چه غیر افراطی آن که هنوز اکتیو نشده اند و چه در قدرت و چه در نزد وافکار توده های نادان معتقد به اسلام ، همه در این حکم آیات قرآن هم نظراند ، که قتل کفار (غیر مسلمان ) امری واجب است .

کشتن کافر ، حکم صریح آیات قرآن و اسلام است .
کشتن غیر مسلمان ، پاداشش برای مسلمین بهشت است .
همۀ انسان ها و پیروان ادیان دیگر ، غربی ها ، ایزدی ، حتی شیعه و سنی و … در نزد اسلام کافرند و حکم قتلشان در آیات قران و تفاسیرش داده شده است .
اسلام ، یک جریان بشدت فناتیک و ضد بشریست .

برای مذهب ، برای اسلامیون جنایتکار ،
کشتار انسان و کودک یک لذت است .
مرگ بر همۀ ادیان و مذاهب .

دین و مذهب ، انعکاس دنیای نابرابر و خود یکی از عوامل دنیای تیره و تار است .
مذهب ، ابزار جنایت و ترور و وحشت است .
مرگ و نابودی انسان از مبانی فلسفۀ مذهب است .
جنابت و کشتار وحشیانۀ انسان در افکار و دنیای پلید اسلامیون جنایتکار یک لذت است .
نابود باد ادیان .

جنایت داعش ،
جنایت اسلام .
آیه های قرآن ،
آیه های جنایت …

آیه های قرآن دستور به آدم کشی .
اینجا تعدادی از آیه های قرآن که در مورد دستور به آدم کشی و قتل دگر
اندیشانند لیست شده اند تا با این گونه آیات که تعداد قابل توجهی از آیات
این کتاب را تشکیل می دهند آشنا میشویم:
سوره توبه آیه ۱۲۳
یَا
أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَکُم مِّنَ
الْکُفَّارِ وَلِیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَهً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ
مَعَ الْمُتَّقِینَ.
ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است!
سوره محمد آیه ۴
فَإِذا
لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا
أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا
فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِکَ وَلَوْ یَشَاء اللَّهُ
لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَکِن لِّیَبْلُوَ بَعْضَکُم بِبَعْضٍ وَالَّذِینَ
قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ.
چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید.
و چون آنها را سخت فرو فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به
منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم
خدا. و اگر خدا میخواست از آنان انتقام میگرفت، ولی خواست تا شمارا به
یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل
نمیکند.
فیلمهای پیاده شدن این دستور قرآن را در بخش جنایات اسلامگرایان مشاهده کنید.
سوره انفال آیه ۳۹ صفحه ۱۸۲
وَقَاتِلُوهُمْ
حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَهٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلّه فَإِنِ
انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ .
با آنان نبرد کنید تا دیگر فتنه ای نباشد و دین همه دین خدا گردد پس اگر باز ایستادند ، خدا کردارشان را می بیند.
سوره احزاب آیه ۶۱ صفحه ۴۲۷
مَلْعُونِینَ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا.
اینان لعنت شدگانند. هرجا یافته شوند باید دستگیر گردندو به سختی کشته شوند.
سوره مائده آیه ۳۳
إِنَّمَا
جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی
الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ
أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ
ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَهِ عَذَابٌ
عَظِیمٌ.
سزاى کسانى که با [دوستداران] خدا و پیامبر او مىجنگند و در زمین به فساد مىکوشندجز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلافجهت یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند این رسوایى آنان در دنیاست و درآخرت عذابى بزرگ خواهند داشت
فیلم پیاده شدن این قانون اسلامی را از اینجا ببینید – قطع کردن دست و پا طبق دستور قرآن
سوره مائده آیه ۳۸
وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَهُ فَاقْطَعُواْ أَیْدِیَهُمَا جَزَاء بِمَا کَسَبَا نَکَالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ.
و مرد و زن دزد را به سزاى آنچه کردهاند دستشان را به عنوان کیفرى از جانب خداببرید و خداوند توانا و حکیم است. فیلم پیاده شدن این قانون اسلامی را از اینجا ببینید. – شکنجه، دست قطع کردن در عرا
وره التوبه آیه ۲۸ صفحه ۱۹۲
یَا
أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلاَ
یَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَـذَا وَإِنْ
خِفْتُمْ عَیْلَهً فَسَوْفَ یُغْنِیکُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء
إِنَّ اللّهَ عَلِیمٌ حَکِیمٌ.
ای
کسانی که ایمان آورده اید، مشرکان نجسند و از سال بعد نباید به مسجد
الحرام نزدیک شوند، و اگر از بینوایی میترسید، خدا اگر بخواهد به فضل خوش
بی نیازتان خواهد کرد. زیرا خدا دانا و حکیم است.
سوره التوبه آیه ۲۹ صفحه ۱۹۲
قَاتِلُواْ
الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْیَوْمِ الآخِرِ وَلاَ
یُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ یَدِینُونَ دِینَ
الْحَقِّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حَتَّى یُعْطُواْ الْجِزْیَهَ
عَن یَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ.
کسانی
را از اهل کتاب که به خدا و روز قیامت ایمان نمی آورند و چیزهایی را که
خدا و پیامبرش حرام کرده است بر خود حرام نمیکنند و دین حق را نمیپذیرند بکشید، تا آنگاه که به دست خود در عین مذلت جزیه بدهند.
سوره النساء (زنان) آیه ۸۹ صفحه ۹۳
وَدُّواْ
لَوْ تَکْفُرُونَ کَمَا کَفَرُواْ فَتَکُونُونَ سَوَاء فَلاَ تَتَّخِذُواْ
مِنْهُمْ أَوْلِیَاء حَتَّىَ یُهَاجِرُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَإِن
تَوَلَّوْاْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ وَجَدتَّمُوهُمْ وَلاَ
تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ وَلِیًّا وَلاَ نَصِیرًا.
دوست
دارند همچنان که خود به راه کفر میروند شما نیز کافر شوید تا برابر گردید.
پس با هیچ یک از آنان دوستی مکنید تا آنگاه که در راه خدا مهاجرت کنند. و
اگر سر باز زدند در هرجا که آنها را بیابید بگیرید و بکشید و هیچ یک از آنها را به دوستی و یاری برمگزینید
سوره الانفال (غنایم جنگی) آیه ۱۲ صفحه ۱۷۹
إِذْ
یُوحِی رَبُّکَ إِلَى الْمَلآئِکَهِ أَنِّی مَعَکُمْ فَثَبِّتُواْ
الَّذِینَ آمَنُواْ سَأُلْقِی فِی قُلُوبِ الَّذِینَ کَفَرُواْ الرَّعْبَ
فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ کُلَّ بَنَانٍ.
و
آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به
پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان
بزنید و انگشتانشان را قطع کنید
سورهُ توبه آیه ۵ صفحه ۱۸۸
فَإِذَا
انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ
وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ کُلَّ
مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَهَ وَآتَوُاْ الزَّکَاهَ
فَخَلُّواْ سَبِیلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ.
پس چون ماههای حرام به سر آمد آنگاه مشرکان را هر جا یافتید به قتل رسانید.
و آنها را دستگیر و محاصره کنید . و هر سو در کمین آنها باشید. چنانچه
توبه کردند و نماز به پای داشتند و زکات دادند پس از آنها دست بدارید. که
خدا آمرزنده و مهربان است.
سوره توبه آیه ۱۲ صفحه ۱۸۹
وَإِن
نَّکَثُواْ أَیْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُواْ فِی
دِینِکُمْ فَقَاتِلُواْ أَئِمَّهَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ
لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنتَهُونَ.
اگر پس از بستن پیمان، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند، با پیشوایان کفر قتال کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست، باشد که از کردار خود باز ایستند
سوره ماده گوساله(بقره) آیه ۱۹۱ صفحه ۳۱
وَاقْتُلُوهُمْ
حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ
وَالْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ
الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى یُقَاتِلُوکُمْ فِیهِ فَإِن قَاتَلُوکُمْ
فَاقْتُلُوهُمْ کَذَلِکَ جَزَاء الْکَافِرِینَ.
هرجا که آنها را بیابید بکشید
و از آنجا که شما را رانده اند، برانیدشان، که فتنه از قتل بدتر است. و در
مسجد الحرام با آنها مجنگید مگر آنکه با شما بجنگند. و چون با شما جنگیدند
بکشیدشان که این است پاداش کافران.