کشور ترکیه امروز در بد ترین شرایط سیاسی . امنیتی. و اقتصادی قرار دارد

کشور ترکیه  امروز در بد ترین   شرایط سیاسی . امنیتی. و اقتصادی  قرار دارد  . سیاست داخلی  جنگ و خشونت  و قهر ، سیاست خارجی تنش و قدرت طلبی . اینها بدرد اداره کشور نمی خورد .

 نه حاکمیت در شرایط نرمال و ثبات قرار دارد و نه اکثریت مردم جامعه احساس دلگرمی عمیق از آینده همچنین سیاستهای  را دارند .

کشورهای غربی مادر دموکراسی بورژوای  نیز برای مراکز سرمایه گذاری و سود در کشور ترکیه  احساس راحتی نمی کنند . اما هنوز امید دارند تا بلکه همین رژیم اردوغان بتواند اوضاع را مهار و امنیت دموکراسی بورژوازی را تامین نماید .

دولتهای امریکا واروپا کماکان دولت فاشیست اردوغان را می پذیرند و از آن حمایت می کنند و کلمه ویژه نظم سرمایه را به دولت اردوغان هدیه می دهند ( ترکیه کشوری است که  دموکراسی در ان حاکم است) این  جملات را بارها بعد از شکست  یا نا موفق شدن کودتا از دولت امریکا و  برخی کشورهای اروپایی شنیدیم .

راستی دموکراسی چیست که انقدر محترم بنظر میاد ؟  آنقدر برایش کار کردند تا که نامی همه گیر و عامه پسند بنظر بیاد .  وقتی که دولت ترکیه دموکراسی  نامیده می شود باید از شان تشکر کرد که دموکراسی را بخوبی تعریف کردند .

دقیقا مانند دین اسلام باید از جمهوری اسلامی در ایران و داعش و بوکو حرام . عربستان و … تشکر کرد دین اسلام  و قوانین آنرا  بروشنی برای جوامع معرفی کردند .دیگر لازم نیست  آثار این و ان را در باره دموکراسی یا  دین اسلام  مطالعه نمود  همه چیز روشن و اشکار است .

امروز بیشتر به این موضوع در مورد دموکراسی  فکر کردم  دولتهای اروپایی و امریکایی  حاکمیت در ترکیه را دموکراسی می نامند  ،  سال ۱۹۹۷ منصور حکمت   در باره دموکراسی تعابیر و واقعیات گفگوی مفصلی دارد  اثار زنده یاد منصور حکمت را مطالعه کردم  متوجه حقایق دموکراسی بورژوازی شدم ، اما هیچوقت به اندازه بیان این واژه از از اقای اوبا  که کشور ترکیه کشوری دموکراسی است  از دمو کراسی نفهمیدم  .

به همین دلیل از آقای اوبا ما نیز تشکر می کنم که بسیار واضح تر در تکمیل نظرات  منصور حکمت دموکراسی را برای من نوعی  چه بلحاظ تئوریک و چه بلحاظ عملی شرح دادند .

مانیسفت  کمونیست  از زمان مارکس به بعد رهایی از رنج و فقر و نابرابری در جامعه بشری را  بعنوان هدف اصلی رو به  جامعه  اعلام کرده است  در این راه  موفقیت های  بدست آمده  است.

 کمونیستها برای رسیدن به هدف اصلی تاکتیکهای معینی را در کشورهای گوناگون در پیش می گیرند و گاها از همین واژه دموکراسی بورژوازی برای رسدین به اهدافهای معین برای فراهم نمودن شراط بهتر در زندگی مردم استفاده شده است .مثلا در کشورهای امریکا و اروپا آزادی بیان رایج است  کمونیستها و ترقی خواهان در حد توان فکری به اشکال گوناگون  در مقابل نا برابری نظم سرمایه تلاشهای کرده اند .

 اما سیستم سرمایه زمانی که احساس خطرکرده با ستفاده از واژه دموکراسی مخالفین چپ و کمونیست و انقلابیون و ترقی خواهان  را مورد حمله قرار داده و برای خفه کردن صداهای برابری طلبانه و آزادی خواهانه انواع اتهمات را ردیف کرده و فکربخش اعظم  جامعه را بسوی سیاستهای خود جلب کرده و نهایتا  با ابزار دموکراسی مانع پیشرفت صدای آزادی خواهی و برابری طلبی آن بخش دیگر شده است .

نگرانی قدرتهای حاکم جهانی نظم سرمایه برای شرایط فعلی  در کشور ترکیه در همین راستا می باشد. حاکمیت دموکراسی بورژوازی کشور ترکیه در خطر است ، و این زنگ خطر  برای غرب بسیار مهم می باشد . نگرانی از هوشیاری مردم  وچپ جامعه  نه  نگران از جنگ قدرت بین ارتش و دولت  ، به همین دلیل است از دولت فاشیستی اردوغان پشتیبانی می کنند و سیستم حکومت در ترکیه را دموکراسی می نامند . توفیق پیرخضری ۲۲ جولای ۲۰۱۶ ادامه دارد