تکذیب گزارش ایلنا و تذکر چند نکته!

تکذیب گزارش ایلنا و تذکر چند نکته!
با توجه به تماس های مکرر رفقا در خصوص سخنرانی من در روز جهانی کارگر و حوادث این روز چند نکته را شتابزده می گویم و می گذرم.
اول. همان طور که در اخبار آمده بود روز یازده اردی بهشت – یک روز پیش از روز جهانی کارگر- در شهرستان های مختلف چندین مورد دستگیری داشتیم. پیش بینی ما این بود که مدت زمان بازداشت ها طولانی نخواهد شد. چنین نیز شد! رفقای کمیته هماهنگی سقز همان شب آزاد شدند. متعاقب یک سری پرسش های سطحی و نخ نما! تهران نیز! من مدت هاست که بی توجه به تحلیل های کلیشه یی مبتنی بر “دفاعی یا تعرضی ” بودن جنبش کارگری از شکل بندی توازن قوای جدیدی در ساحت جنبش صحبت می کنم که اتخاذ تاکتیک متفاوتی را می طلبد. فی الجمله عرض کنم سکون و سکوت به دلیل فقدان توازن قوا به سود جنبش و سنگین بودن هزینه و غیره تعبیر دیگری برای توجیه سیاست انتظار و خانه نشینی و انفعال است!
دوم. به اهتمام عزیزان جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان سمیناری در روز یک مه برگزار شد. حضور جمع قابل توجهی از فعالان کارگری و حقوق کودک در سمینار تامل بر انگیز بود….
سوم. این نشست از نوع سمینارهای آکادمیک مرسوم در دانشگاه ها نبود. کافی است به خاستگاه و تحلیل سخنرانان دقت کنید!
چهارم. من به عنوان سخنران نخست نشست از پنج منظر متفاوت به موضوع دستمزد وارد شدم و با استدلال به نقد جریان و تفکر خط سوم و سنتری پرداختم که از موضع “مارکسیستی” به بورژوازی حاکم خط و مشاوره می دهد و در حد واسط خانه کارگر و تشکل های مستقل کارگری ایستاده است!
پنجم. موضوع اثباتی صحبت من دفاع از دستمزد سه و نیم میلیون تومان بود.
ششم. تا آنجا که به من و صحبت های من مربوط می شود آن چه که در گزارش خبرگزاری ایلنا آمده و عینا در سایت جمعیت دفاع منتشر شده است جعل مطلق بحث من است. مخدوش است و مغشوش است و از بیخ مهمل است.
نکات ناگفته ی دیگری هم هست که از طرح آن ها می گذرم. فعلا سخت گرفتارم. اگر مجالی دست دهد عین بحثم را به استناد فایل صوتی آن مکتوب خواهم کرد.
محمد قراگوزلو
سه شنبه.۲۱ اردی بهشت