با شعار نه به کار کودک ، نه به اپارتاید جنسى . پیش به سوى اول ماه مى روز جهانى کارگر

با شعار نه به کار کودک ، نه به اپارتاید جنسى . پیش به سوى اول ماه مى روز جهانى کارگر
رژیم حاکم سرمایه دارى و ضد کارگرى جمهورى اسلامى ایران شرایطی را در جامعه ایران به وجود آورده است که این کشور، بهشت سرمایه داران و نیروی کار ارزان محسوب مى گردد .
اول ماه مه روز جهانی کارگر در راه است. در این روز به پهنای همه جهان، طبقه کارگر در برابر بورژوازی صف آرایی می کند. کار و سرمایه از هر زمانی دیگر، بیشتر صف طبقاتی خود را در خیابان ها و میادین شهرها به نمایش می گذارند. در این روز نژاد، مذهب، ملیت، زبان، پرچم و جنسیت به کناری نهاده می شوند. صف انسانیت تحت پرچم های سرخ و با شعار وحدت آفرین * کارگران جهان متحد شوید * رژه می روند. در این روز طبقه کارگر جهانی خواست ها و مطالبات عمومی از جمله ضدیت با نظام ضد انسانی سرمایه داری، ایجاد جامعه سوسیالیستی، ضدیت با جنگ و کشتار روزانه انسان ها، ضدیت با کار کودکان و کودک آزاری، ضدیت با تبعیض جنسی و نژادی و ملی، طرح مطالبات صنفی، طبقاتی و نظایر آن را در اجتماعات خود فریاد می زند و در قطعنامه های خویش مدون می سازد.
کارگران، مردم محروم و آزادی خواه در این روز، دست به نمایش قدرت طبقاتی می زنند و علیه سرمایه داران و حکومت آن ها سخن می گویند. طبقه کارگر در این روز، با شعار آزادی، برابری، رفاه، عدالت اجتماعی و هم چنین شعارهایی چون برابری زن و مرد در همه شئونات اجتماعی، لغو کار کودکان، به رسمیت شناختن آزادی بیان و قلم و اندیشه و تشکل، آزادی همه زندانیان سیاسی، آزادی احزاب و تشکل های دمکراتیک، آزادی زبان و دیگر حقوق «ملیت های» تحت ستم در مقابل این صف سرشار از انسانیت و برابری طلبی، بورژوازی نیز با قوانین و نهادهای اجرایی و قضایی، با پلیس و دستگاه های سرکوبگر و امنیتی خود در برابر کارگران صف آرایی می کند.
با وجود رژیم مستبد و ضد کارگرى حاکمِ جمهورى اسلامى ایران أکثریت مردم [ کارگران ] که عملا تولید کنندهگان اصلی و مسلط جامعه هستند، هیچ نقشی در اداره ساختار نظام سرمایهداری ندارند.در هیچ یک از تصمیمات اقتصادی سیاسی،اجتماعی و غیره اجازه دخالت به آنها داده نمیشود.برای همین است به میل و اراده سرمایهداران سطح دستمزدهای زیر خط فقر تعیین میشود.
طبقه کارگر ایران امروز در یکی از دشوارترین لحظات حیات سیاسی و مبارزاتی خود به سر می برد.طبقه کارگر و پیشروان کارگرى باید از این تناقضات و معضلات حکومت در اتخاذ سیاست و تاکتیک مبارزه کارگرى هوشیارانه استفاده کنند. در اول مه امسال در کنار دیگر مطالبات سراسرى و برحق کارگران مانند حق ایجاد تشکلهاى مستقل کارگرى٬ لغو کار قراردادى و شرکتهاى واسطه پیمانى٬ انعقاد قرارداد مستقیم با شرکتها و تامین امنیت شغلى٬ افزایش دستمزدها٬ بیمه بیکارى مکفى و بیمه درمانى و غیره٬ ضرورى است تقابل اول مه را متعین تر کرد .
آنچه امروز طبقه کارگر ایران از سر می گذراند مرگ تدریجی و فرسایشی خود و اعضای خانواده اش است. دولت و سرمایه داران ایران ضمن اشراف بر این حقیقت به این میزان از شرایط دردناک تحمیلی بر طبقه کارگر راضی نیستند، بلکه روز به روز فشارهای خود علیه این طبقه را افزایش می دهند تا سود بیشتری کسب نمایند. زیرا ثروت آنان محصول فقر کارگران و فقر کارگران سرچشمه ازدیاد ثروت روزانه سرمایه داران است.حکومت سرکوبگر اسلامی، در حال حاضر منفورتر و ضعیف تر از گذشته است. اکنون نه تنها اختلاف و کمشکش بین جناح غالب و جناح مغلوب آن، بلکه بین خود اصولگرایان و طرفداران خامنه ای و دولت نیز در حال گسترش است. این حکومت در بحران سیاسی و اقتصادی فرو رفته و روزبروز بر باتلاقی که خودش درست کرده است در حال غرق شدن است. مردم آگاه و کارگران مبارز باید در این برهه که حکومت اسلامی در بدترین شرایط زندگی ننگین سی ساله خود قرار دارد نباید اجازه دهند که سیاست آپاراتاید جنسیتی را ادامه دهد و صف مردم زحمتکش را به زنانه و مردانه تجزیه کنند.گسترش فقر و گرسنگی در سه دهه اخیر راه را برای رشد تن فروشی بعنوان یک حرفه باز نموده است. زنان تن فروش که عمدتا از خانواده های کارگران و محرومان هستند از تن فروشی بعنوان یک اجبار براى تامین مخارج خود و خانواده استفاده میکنند. دراول مه امسال باید سیاست واحد دولتهاى سرمایه دارى و تهاجم به طبقه کارگر تحت عناوین مختلف محکوم شود و فراخوان مقاومت و مبارزه گسترده علیه فقر و اختناق را دارد.نبرد بى وقفه و بی امان کارگران، در روز اول ماه مه به اوج خود می رسد و نمایش قدرت عظیم طبقاتی و اتحاد و همبستگی کارگران و مردم محروم و آزادی خواه را در سطح جهانی به نمایش می گذارد. این روز تجلی همبستگی کارگران جهان، مستقل از جنسیت، مذهب، نژاد، نوع کار و… علیه ستم و استثمار سرمایه داری است. اتحاد و همبستگی با شکوهی که نویدبخش رهایی انسان از قید و بند سرمایه و کار مزدی است. اول ماه مه، پرچم مبارزه‌ اى جهانى است که کل جامعه بشری را به برپایى دنیایى بهتر فرامی خواند. دنیایى که با درهم کوبیدن سیستم سرمایه دارى، نظام نوینى بر پایه آزادى و برابرى بنا می نهد. نظامى که در آن، تبعیض و نابرابری جایی ندارد و هیچ انسانی انسان دیگر را استثمار نمی کند
حرف جنبش طبقه کارگر٬ جنبش کمونیستى کارگرى٬ روشن و ساده است.کارگران و فعالین کمونیست و سوسیالیست در اول مه امسال ، درمراسمهاى فابریکى تا اجتماعات و محافل و جلسات ، ضرورى است حرکت و تلاش خود را در پاسخ دادن به تهاجم سرمایه دارى اسلامى متمرکز کنند و توجه جامعه و نیروهاى سیاسى را به راه حل کارگرى جلب کنند. ایران بسرعت صحنه کشمکش و رویاروئى آزادیخواهى کارگرى علیه فقر و گرانى و اختناق خواهد بود. در اول مه طبقه کارگر ضرورى است افق و راه حل کارگرى را طرح و براى آن نیرو بسیج کند.
شکی نیست که مراسم های اول ماه مه امسال، آماده تر از سال های گذشته است بنابراین، دور از انتظار نیست که این روز و رویدادها و وقایع پس از آن، به یک نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران منجر شود.
کارگران ، زنان و مردان ازادى خواه و برابرى طلب پیش بسوى انسانیت پیش بسوى ازادى و برابرى پیش بسوى حکومت کارگرى پیش بسوى اول ماه مى روز جهانى کارگر
زنده باد ازادى ، برابرى و حکومت کارگرى
رحمت ابراهیمى