چند نکته در باره عکس العمل ایرنا خبرگذاری رسمی جمهوری اسلامی

چند نکته در باره عکس العمل ایرنا خبرگذاری رسمی جمهوری اسلامی
امروز در نیمه دوم قرن بیست و یکم و در ورای گسترش علم و تکنولوژی, علم و فضای انترنتی , چنان بر روند زندگی بشر اعم از سیاسی اقتصاد و اجتماعی تاثیر گذاشته که گمان نمی رود بسادگی شعارها و تصمیمات حزبی و دولتی و دولتمردان منطقه ای و فرا منطقه ای بدون تحلیل واقع بینانه و نیم نگاه توده های مردم قابل هضم وپذیرفتنی باشد .
در چند روز اخیر خبری از ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی انتشار می باد که در آن از مسعود بارزانی با نام مرد شلوار کوردی پوش شمال عراق نام می برد !!و….مرد شلوار کوردی پوش شمال عراق !!! همان ادبیات سیاسی که حکومت بعث با این نام و در عملیات تحت نام انفال هزاران روستا و هزاران انسان را شیمیای باران و هزاران انسان را در جنوب عراق زنده بگور کرد .چنین القابی به یمن حکومت های اسلامی در منطقه هیچ نام آشناست بلکه تداعی کننده سربدار اکراد است که تراژیدی وار خود را آبدیت می کند و این بار خطوط آن از خبرگزاری رسمی ایرانا دست نشان می شود.
در این نوشتار کوتاه؛ بحث بر سر دفاع از مسعود بارزانی و یا حزب متبوع و یا شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان نیست و به هیچ وجه در دفاع از آن چهارچوب قرار نخواهد گرفت ، بلکه دفاع از ماهوی کوردی و تاریخ دور و دراز, به قدمت شش هزار ساله است که امروز در لابلای تاریخ تحریف و مدفون است و غاصبین میراتگر آن به شمار می رود . امروز هم به یمن دول سرمایه داری میراتگر بی حریف گذشته و امروز در این سرزمین به شمار می رود. ملتی که در ابتدای این سرزمین , از ابتدای ترین حقوق شهروندی از آن محروم گشته اند .
سیاستمداران و حاکمان منطقه ای هر چهار دول اشغالگر خوب می دانند که اگر حکومت های موجود را از نظر قومی و قبیله و مذهبی از هم تفکیک کنیم , مسلما در مقابل جامعه اکراد از نظر بافت جمعیتی, در این سرزمینها در اقلیت قرار خواهند گرفت. بنا براین شمال عراقی در این سرزمین جای ندارد ، بلکه سرزمینی است به اسم بخشی از کردستان نه شمال عراق واین ناشی از ناپختگی و میل به تمامیت خواهی به شمار می رود.
لباس کوردی گوشه ای تافته جدا بافته از فرهنگ کوردی نیست! بلکه این لباس نه هر لباس رسمی کورد بلکه سمبل شناخته شده مبارزان راستینیست که در راه آزادی این وطن سر به بالین مرگ و سر بر دار و در سنگرهای گوناگون این سرزمین جان باختند و هنوز در این راه ادامه دارد . شلوار کوردی یکی از افتخارات میدانهای گوناگون این سرزمین است .
توهین و اهانت از سر عجز و ناتوانی و در همان حال تاثیر برگرفته از هاری و پریشانی دولتمردانیست که در منطقه استمرار یافته در امور کشورها دخالت دارد و امروز ماهیت این حکومت ها بر کسی پوشیده نیست که چگونه با بهانه های واهی در پی امتداد و گسترش جنگ و خونریزیست . امروز اسد دستهایش همگام و همراه با جمهوری اسلامی آلوده به خون هزاران انسان بی گناه است و ترکیه با پشتیبانی از داعش عملا سنگر پشت جبهه ای آن به شمار می رود و عراق هم عملا همینطور در حقیقت این نوع پلان و برنامه ریزیها هیچ امتیاز خواهی منطقه ای و خواست جهانی را در پی دارد عملا در یک مرزبندی مشترک با اکراد قرار می گیرند . در نتیجه این نوع عکس العملها از طرف دولتمردان اشغالگر و عوان و انصار آنان خالی از غرض نیست بلکه با هدفمند دنبال می شود و چنین عکسالعملهای در سایت های رسمی آنان نسبت به اکراد خالی از انتطار نیست گمان می رود که دو قطبی شدن منطقه بر سر دو ارتجاع ؛ با حمایت دول سرمایه داری و نقش و وزن اکراد در آن , آنان را وادار به عکس العملهای ناهمگون می کند در نتیجه تبعات چنین عکس العملهای ناهمگون ؛ در دراز مدت به ضرر و زیان آنان تمام خواهد بود و کورد را به اتحاد بیشتری سوق خواهد .
رشید علیزاده.