جنایات وحشیانه تروریست های اسلامی در فرانسە محکوم است

بنا به گزارش خبرگزاریهای مختلف و از جمله (ار اف ای) از ساعت ٨ و بیست دقیقە شامگاه جمعه ١٣ نوامبر ٢٠١۵ فرانسە شاهد یکی از بزرگترین جنایات تروریست های اسلامی در چندین نقطە جداگانه پاریس، یایتخت این کشور بود . طبق اخبار منتشر شدە تا کنون بیش از۱۲٨ نفر در جریان چندین حملە تروریستی  جداگانه در این شهر جان خود را از دست دادە و بیش از ٣٠٠تن در بیمارستانهای پاریس بستری شدەاند که حال دەها تن  از مجروحین وخیم اعلام شدە است.  طبق گزارشات، حداقل ٨۰ نفر از قربانیان این جنایات از رهگذران  و تماشاچیان در سالن کنسرت “باتاکلان” در محلە یازدهم  پاریس ، کە برای تماشای کنسرت به این  مکان رفتە بودند ، می باشند . تروریست های اسلامی ، هنگام تیراندازی و کشتار مردم بی دفاع در این مکان شعار “الله اکبر” سر دادە بودند.
یکی دیگر از مکانهای مورد یورش تروریست ها کە ٣ انفجار انتحاری در نزدیکی آن صورت گرفت،  استادیوم ملی فرانسه در “سن دنُی” واقع در شمال پاریس بود. این انفجارها هنگامی رخ داد که “فرانسوا اولاند” رئیس جمهور فرانسە برای تماشای  مسابقۀ فوتبال میان تیم های ملی  آلمان و فرانسه در این استادیوم حضور داشت. مکان  دیگری کە مورد آماج یورش  تروریست های اسلامی قرار گرفت رستوران “پتی کامبوج” در محلۀ دهم پاریس بود.
در مجموع این حملات تروریستی و جنایات اسلامیون ، که گفته می شود مرگبارترین و هماهنگ شده ترین حمله تروریستی در تاریخ فرانسه پس از جنگ جهانی دوم می باشد و در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است، بیش از  ۴٠٠نفر از مردم عادی فرانسە قربانی تروریسم کور و ارتجاعی بنیادگرایی اسلامی شدند. به گفتە پلیس فرانسە ، ٧ تن از تروریست ها نیز کشتە شدەاند. مقامات دولت فرانسە این جنایات وحشتناک را متوجە گروە تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش)کردەاند و گروە تروریستی “داعش” نیز مسئولیت این جنایت وحشیانه را بر عهدە گرفتە است. رئیس جمهور فرانسە در این کشور حالت اضطرای اعلام کرد و اقدام به کنترل مرزهای خود نمودە است . “اولاند” سفر خو به ترکیە جهت شرکت در اجلاس گروە ٢٠ کە روز یکشنبە ١۵نوامبر برگزار می شود را لغو کردە و اعلام نمود “مبارزە با تروریسم ادامه خواهد یافت.”
شکی در این نیست که جنایات دهشتناک روز جمعە یکی از وحشیانەترین اقدامات گروەهای تروریست اسلامی در قلب اروپا و در کانون سکولاریزم و لائیستە اروپا است . اما این کل حقیقت در مورد جنایات گروەهای اسلامی در فرانسە نیست . این کشور با داشتن ١٠ درصد جمعیت مسلمان، در رآس کشورهای مسلمان نشین در قارە اروپا قرار دارد . گفتە می شود حدود یک چهارم جمعیت شهر “مارسی” را مسلمانان تشکیل می دهند. حضور این جمعیت فراوان همراه با تبعیضات روزانه در ایجاد فرصت های شغلی و تحصیلات از سوی مقامات این کشور و کشورهای مشابه ، تقویت راسیسم و پناهندە ستیزی به بهانه جنایات روز جمعە و جنایات مشابه و تبلیغ نژاد پرستانه علیە هجوم مسلمانان به اروپا ، همراه با کمک به ایجاد مدارس اسلامی و مساجد کە به مکانی برای تبلیغ و ترویج ایدەهای بنیادگرایی اسلامی تبدیل شدە است ، از عوامل رشد و گسترش گروەهای تروریست و ضد آزادی در این کشور و دیگر کشورهای اروپایی در میان جوانان سرخوردە و در حاشیە جامعە قرار گرفتە ، می باشد.
اما همچنین شکی نیست کە گروەهای تروریستی از مکان های اقتصادی ، تسلیحاتی ، آموزشی و پشت جبهە  با  پشتوانه  عظیم دلارهای نفتی از قبیل عربستان سعودی ، ایران ، قطر و کشورهای مشابه تغذیە می شوند کە هر از چند گاهی رهبران فرانسە و دیگر کشورهای اروپایی فرش قرمز مهمان نوازی زیر پای رهبران جنایتکار چنین کشورها از جمله حسن روحانی رئیس جمهور جنایتکار حاکم بر ایران در روز ١٧ نوامبر، می اندازند.
اکنون تنها ابراز همدری با قربانیان تروریسم، اگرچە لازم ، ضروری و وظیفە همه انسانهای معترض و ناراضی است ، اما کافی نیست . بلکه ضمن شرکت فعال در ضدیت با تروریسم و بنیادگرایی مذهبی در گوشە و کنار جهان ، از فرانسە تا خاورمیانه ، از استرالیا تا ایران ، از کانادا تا ترکیە و عربستان سعودی ، باید دولت های  اصلی حامی تروریسم مذهبی در سطح جهان از قبیل جمهوری اسلامی حاکم بر ایران، عربستان سعودی ، ترکیە ، اسرائیل ، قطر  و متحدان امپریالیست  آنان را نیز تحت فشار افکار عمومی انساندوست و مترقی گذاشت و آنان را محکوم و رسوا نمود . باید ، خواهان برچیدن مکان های تروریستی آنان تحت عنوان (سفارتخانه) و قطع روابط دیپلماتیک، تسلیحاتی و سیاسی از جانب دولت های اروپایی ، کانادا ، استرالیا و آمریکا با این حامیان تروریسم گردید. مبارزە با تروریسم نباید تنها محدود به گروەهای تروریست مذهبی گردد، اگر چه لازم ، ضروری و حیاتی است ، بلکە مبارزە با دولت های حامی و پشتیبان تروریسم  نیز باید بخشی از هدف مبارزە جبهە آزادیخواه، انساندوست و مترقی باشند.
١۴ نوامبر ٢٠١۵