لنینگراد سرخ دوباره حماسه آفرید!

لنینگراد سرخ دوباره حماسه آفرید!
اینجا سنندج است، قلب کمونیسم، قلب بلشویسم و لننیسم، قلب جنبش کارگری ، قلب انقلاب، ، قلب آزادی خواهی و برابری طلبی و قلب….که با ستاره سرخ، سرود انترناسیونال و یک دقیقه سرود جان باختگانشان را بدرقه می کنند. در این گوشه کوچک دنیا، نه سینه زنی و قمه زنی شیعی جایگاهی دارد و نه سلفی گری سنی . در اینجا سنت و اندیشه سوسیالیستی و انسان دوستی ریشه و پایگاه دارد. این اندیشه آنچنان در این شهر ریشه دوانده که خواهر کورش بر سر جنازه برادرش عزاداری نمیکند بلکه مشت گره کرده اش را بلند میکند و با همرزمان کورش سرود انترناسیونال می خواند.
اینجا شهر مقاومت ۲۴ روزه زنان و مردان رزمنده در برابر جلادان خمینی است، شهر راهپیمایی های هزاران نفره ، شهر گردان های کمونیست و رزمنده، شهر بنکه های مردمی(شوراهای مردمی)، شهر هزاران جان باخته کمونیست، شهر روز جهانی کارگرها ، زنها و کودکان چند هزار نفره، شهر سوم اسنفدها و تظاهرات های گسترده و پی در پی، شهر اعتصاب عمومی های عظیم، شهر جمال چراغ ویسی ها و کورش بخشنده ها، صدیق کمانگرها و ایوب نبوی ها و شهر دهها و صدها رهبر و تئوریسن کمونیست .
این شهر دروازه قدرت ایران است ، این شهر دروازه انقلاب سوسیالیستی آینده است. بدون شک سنندج سرخ الگو و شرمشق آزادی خواهان و برابری طلبان در سرتاسر ایران شده است. اگر کارگردانان و فیلم سازان چپ می خواهند فیلمی شبیه زد ، شب روی شیلی، بادی که بر کشتزارهای جو می وزد، ۱۹۰۰ و ….را بسازند به این شهر و مبارزینش مراجعه کنند، بدون شک می توانند دهها و صدهها داستان مبارزه و مقاومت مردم این شهر را در مقابل فاشیست اسلامی و سرمایه در گذشته و در حال حاضر ، در قد و قامت کمونیسم مارکس و لنین درست کنند.
کمونیسم، بنکه، مقاومت ۲۴ روزه، تسخیر پادگان، گردان شوان، آبیدر، پاساژ عزتی، سالن رنج آوری ، سالن تختی، سالن آزادی، سینما بهمن، تایله، بهشت محمدی و ….. این است شرح حال این شهر
زنده باد لنینگراد سرخ
زنده باد مبارزین لنینگراد
زنده باد آزادی خواهی و برابری طلبی
ننگ بر سرمایه و حامیانش
بختیار پیرخضری
۰۷/۱۱/۲۰۱۵