مازیار رازی از احیای مارکسیست-لنینیست-تروتسکیست در دام آیت الله بی بی سی

مازیار رازی از احیای مارکسیست-لنینیست-تروتسکیست در دام آیت الله بی بی سی

مقدمه:
اخیرا مازیار رازی از گروه مطالعاتی احیای مارکسیست-لنینیست-تروتسکیست در برنامه پرگار بی بی سی شرکت کرد تا در مناظره ای در باره ارتباط لنین واستالین صحبت کند.
بی بی سی-این روباه پیر مکار که سخنگوی رسمی دولت امپراطوری سرمایه در جهان است وصدها سال در فیتله پیچ کردن انقلاب وانقلابیون مهارت دارد، این بار برای اینکه نشان دهد خیلی دمکرات وآزادیخواه است وفقط از نظام سرمایه داری وحکومتهای اسلامی دفاع نمیکند، از یک نیروی چپ برای پیشبرد مقاصدش استفاده کرد. این همان بی بی سی است که در سال ۵۷ تمثال مبارک امام خمینی را در کره ماه رویت کرد و اکثر چپهای ایران را دنبال خمینی فرستاد.
کل دستگاه سخن پراکنی فارسی زبان بی بی سی که تاریخا در اختیار نیروهای ضد انقلاب وضد کمونیست قرار داشته ودارد ودر سالهای اخیر دربست در اختیار طرفداران حکومت اسلامی واصلاح طلبان حکومت اسلامی قرق شده، برای اینکه در ظاهر هم که شده خودرا بیطرف معرفی کند بالاخره تصمیم میگیرد که سالی یکبار هم شده از یک چهره کمونیست وچپ استفاده کند وبقول خودش پوزه چپها را به زمین بمالد.
چند ماه قبل بود که آیت الله بی بی سی از آذر ماجدی دعوت بعمل آورد که نظراتش را در مورد سیاست روز وغیره بیان دارد. وقتی که آذر ماجدی حکومت اسلامی ودارودسته های اصلاح طلب وشکنجه گران سابق مانند اکبرگنجی(اکبر پونز) را علنا افشا کرد، داد اکبرآقا بلند شد که چرا ماجدی تنهایی به قاضی رفته، بی بی سی بیشتر مصاحبه آذر ماجدی را سانسور کرد واز اکبر پونز معذرت خواست . تو گویی که وقتی اصلاح طلبان و جنایتکاران هر وقت به کمونیستها فحاشی میکنند حتما چند تا کمونیست در آنجا حاضر است که از خود اعاده حیثیت کند.
مازیار رازی در دام بی بی سی
مازیار اهل کتاب
گروه مازیار رازی اهل کتاب هستند. همانطور که مثلا مسیحیان اهل تورات ، ،انجیل ویوحنا هستند ویا مسلمانان اهل قرآن، نهج البلاغه ونهج الفصاعه. گروه مطالعاتی مازیار هم اهل کتابهای مارکس-انگلس-لنین وتروتسکی هستند.گروه مازیار زیاد کاری به جامعه امروز ایران ندارند. اینان مسایل دنیا امروزقرن ۲۱ را میخواهند فقط با کتابهای قرن ۱۹ واوایل قرن ۲۰ حل وفصل کنند. اهل کتاب هستند، وآنهم کتابهایی که حداکثر تا سال ۱۹۴۰ نوشته شده .چون در این تاریخ است که داس یخ شکن استالین ، تروتسکی را از پا در آورد.
بطور مثال مازیار رازی اعتقادی به اسلام سیاسی ومبارزه با جنبش کثیف اسلامی در ایران وخاورمیانه ندارد.چرا؟ چون این حرفها در کتابهای مارکی،لنین وتروتسکی بیان نشده در نتیجه ربطی به مارکسیسم-لنینیسم-تروتسکیسم ندارد وغیر واقعی است ونباید جدی گرفته شود.
اینبار بی بی سی تصمیم گرفت که از نیروی چپی استفاده کند که به مسئله روز جامعه کاری نداشته باشد، به حکومت اسلامی وجانوران ریز ودرشت اسلامی کاری نداشته باشد، به جنایات حکومت اسلامی واصلاح طلبان اسلامی کاری نداشته باشد.
مازیار رازی یکی از بهترین انتخابات بی بی سی بود.

گروه مطالعاتی مازیار رازی تاریخا به حزب کمونیستی وگرفتن قدرت سیاسی اعتقادی ندارد. معتقد است که فعلا نوبت کمونیستنها نیست که حزب درست کنند وبقدرت برسند . فعلا طبقه کارگر ضعیف است واگر قرار است حزبی درست شود خود طبقه کارگر باید در کارخانه ها درستش کنند وفعلا زمانش فرا نرسیده.
هم از این روست که گروه مطالعاتی مازیار رازی فعلا در حال مطالعات عمیق متون مارکسیست –لنینیستی-تروتسکیستی هستند که خوب آبدیده شوند( بقول سعدی شیرازی: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی)
مازیار رازی در نتیجه فعلا کاری به قدرت سیاسی ندارد. کاری به اسلام واسلام سیاسی ندارد.اصلا معتقد است که اسلام سیاسی وجود خارجی ندارد. اصلا اسلام وقوانین اسلامی در جامعه ایران مهم نیست ونقشی بازی نمیکند. امپریالیسم مهم است،چون لنین وتروتسکی در کتابهایشان گفته واینان همه را از حفظ هستند ومیتوانند آن روایات را برای ما عینا بازگو کنند ( اهل کتاب).
انتخاب بی بی سی
بی بی سی این بار موضوعی را انتخاب کرد که اصلا ربطی به سیاست روز، قدرت سیاسی وحکومت اسلامی واصلاح طلبان حکومت اسلامی نداشته باشد. موضوع برنامه هم مشخص شد ودر حقیقت هم باب دل مازیار رازی بود وهم آیت الله بی بی سی.
موضوع برنامه…..کدام بهتر است لنین یا استالین ورابطه بین این دو. در حقیقت بی بی سی موضوع انشایش را برای شاگرد دبستانی چپش انتخاب کرد.علم بهتر است یا ثروت.
این انتخاب در حقیقت بهترین انتخاب بی بی سی بود وبدترین انتخاب برای کمونیستها وطبقه کارگر.
کمونیسم وسوسیالیسم قبل از هر چیزی تئوری ومبارزه انسانهای امروز جهان است برای عوض کردن این دنیای وارونه. بقول مارکس کمونیست کسی است که میخواهد این جهان واین وضع موجودرا عوض کند نه اینکه تفسیرش کند.
هم بی بی سی وهم مازیار رازی حتی قرار نگذاشتند که وضع موجود را تفسیر کنند. قرار شد وضع اخلاقی واختلاف بین لنین واستالین را تفسیر کنند. تفسیر وقایع ۱۰۰ سال قبل.
قرار شد که ثابت کنند جنایات واعدامهای استالین ریشه در نظرات واعمال لنین داشت یا نداشت.
یعنی آیت الله بی بی سی از همان اول توپ را در زمین مازیار رازی انداخت وبعد شروع کرد به گل زدن.
حالا این مازیار رازی بود که باید ثابت میکرد لنین خیلی خوب بود واصلا دست از پا خطا نکرد واین استالین بود که شیطان بزرگ بود. بالاخره موضوع کمونیستها در بی بی سی شد که لنین بهتر است یا استالین.؟ مازیار رازی هم در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه شروع کرد تاریخ انقلاب اکتبر را بشکافد وجنگ داخلی را تشریح کند وحمله ۱۴ کشور امپریالیستی را توضیح دهد . وبعد کشتار کرونشتات را توجیح کند وبالاخره ثابت کند که لنین در حالت مرگ وصیت کرد که استالین را باید مواظب بود خیلی ناقلا است . ایشان حداقل در عرض چند دقیقه بالاخره ثابت کرد که تمام کاسه کوزه ها را باید بر سر استالین ریخت واعدامهای سالهای بعد از انقلاب اکتبر هم خیلی خوب ولنینیستی-تروتسکیستی بود.
سوسیالیسم بر سر چیست؟
مسایل طبقه کارگر وکمونیستها در ایران امروز اختلاف تاریخی لنین واستالین نیست. اختلاف انگلس با مارکس وپلخانوف نیست. اختلاف بخارین وانور خوجه نیست. اما هم برای مازیار رازی وهم برای بی بی سی گویا اگر اختلاف استالین ولنین حل بشود دیگر کمونیستها وطبقه کارگر ایران راضی خواهند شد. دیگر کمونیستها وطبقه کارگر مسائلشان در جامعه حل میشود.اگر هنوز حل نشده بخاطر این است که کمونیستها وطبقه کارگر هنوز نتوانسته اختلاف بین لنین واستالین را خوب ارزیابی کنند.
مازیار بالاخره،از نظر خودش، ثابت کرد که لنین ربطی به استالین نداشت وخوش وخرم وراضی برنامه را به پایان رساند.
اما برنده اصلی این برنامه کاملا حساب شده، بی بی سی- این زبان روباه مکارپیر وبا تجربه نظام سرمایه داری بود. احتمالا باز هم برای خراب کردن کمونیستها از این نوع برنامه ها استفاده خوهند کرد.

درسی بزرگ ونتیجه گیری
سوسیالیسم قبل از هر چیز تئوری ومبارزه طبقه کارگر ومردم محروم جامعه انسانی است. در ایران کمونیستها وظیفه عاجلشان باید سرنگونی حکومت جهل وجنایت سرمایه داری اسلامی باشد. کمونیستنها باید از هرفرصتی استفاده کنند تا این رژیم جنایتکار وسفاک را در همه جا افشا ومنزوی کنند. تمام نیروهای اصلاح طلب حکومت اسلامی را که برای بقای حکومت اسلامی از هیچ ترفندی غافل نمیشوند را نزد طبقه کارگر ومردم ایران وجهان رسوا کنند ونشان دهند که اصلاح طلبی حکومت اسلامی در حقیقت پروژه خود حکومت اسلامی است برای طولانی کردن عمر حکومت اسلامی.
کمونیستها هدفی به جز سرنگونی این رژیم وبقدرت رساندن طبقه کارگر ندارند. تمام تئوریهای مارکس، لنین وهر فرد دیگری در تاریخ وامروز باید این هدف مشخص را نشانه بگیرد. تمام دستاوردهای علمی وانسانی باید در خدمت بقدرت رساندن طبقه کارگر باشد. باید حکومت اسلامی وجناحهای مختلف بورژوازی را در جامعه افشا ومنزوی کرد.
برای طبقه کارگر در ایران اختلاف بین لنین واستالین ویا تروتسکی با بخارین موضوع حیاتی واساسی نیست. اینها ممکن است برای یک روشنفکر مارکسیست-لنینیست-تروتسکیست-کاستروئیست-چاوزیسم خیلی جالب ودلپذیر باشد، اما گره ای از مسایل طبقه کارگر وبدبختیش در جامعه باز نمیکند. طبقه کارگر میخواهد بداند که این رژیم تا به دندان مسلح چه وقت وچگونه سرنگون میشود تا به حق انسانی خود برسد.
زنان در ایران میخواهند حجاب اسلامی وشلاق وسنگسار اسلامی نباشد ومانند انسانی آزاد وبرابر در این جهان زندگی کنند. جوانان در ایران میخواهند از شر این حکومت جهل وجنایت خلاص شوند. کمونیستها وطبقه کارگر باید حکومت اسلامی را سرنگون کند وجامعه ای انسانی بجایش بنا کنند. کمونیستها اعمال وهدفشان بهبود بخشیدن وعوض کردن زندگی مردم همین امروز است. مبارزه در جهت پایان دادن به این نظام بردگی ودر وهله اول چگونگی سرنگونی حکومت اسلامی است.
بی بی سی برای گول زدن مردم، میخواهد مردم دنبال این مسایل اساسی زندگی خود نباشند. میخواهد مثلا ثابت کند که لنین واستالین اعدام کردند و سرکوب کردند. غافل از اینکه نمایندگان سرمایه داری در تاریخ وحال هر روزه بخاطر منافع خود هزاران جنایت میکنند وبی بی سی حاضر نیست حتی جنایات اکبر گنجی وحکومت اسلامی رادر تلویزیونش پخش کند وآنرا فوری سانسور میکند. وتازه از این شکنجه گر اسلامی معذرت میخواهد.
اعدامهای لنین در زمان خودش میتواند محکوم شود ، اما بیشتر از آن تجاوز کشورهای امپریالیستی وانگلستان به اولین کشور شوراها در وهله اول باید مورد بحث و زیر ذره بین قرار گیرد. بجای محکوم کردن قربانی ، باید جنایتکار را مورد مواخذه قرار داد ودادگاهی کرد. حکومت خمینی، عربستان، طالبان وداعش ساخته وپرداخته همین نظام سرمایه داری غرب وانگلیس است. امروز این جانیان را باید به محاکمه کشید. استالین، هیتلر وچرچیل وبوش را باید در تاریخ وجامعه با هم محاکمه کرد.
برنامه بی بی سی با مازیار رازی در مورد روابط لنین واستالین در حقیقت مسکوت گذاشتن جنایات بورژوازی جهانی وبه خصوص حکومت اسلامی واصلاح طلبان حکومت اسلامی است.
بی بی سی قصد دارد تا مسئله کمونیستها وطبقه کارگر را از مسایل ومعضلات روز دور بدارد وبرای همین مردم را دنبال نخود سیاه میفرستد. آنان را به اختلاف ۱۰۰ سال قبل بین لنین- استالین حواله میدهد.
کمونیستها ی ایران قبل از هر چیز وظیفه دارند جنایات نظام سرمایه داری در جهان وبخصوص جنایات حاکمان اسلامی امروز در ایران را نزد مردم افشا کنند. وظیفه کمونیستها نشان دادن آزادی وبرابری ورسیدن به حکومت شورایی در ایران امروز است.