فاصله ناسیونالیسم تا کمونیسم(سوسیالیسم)، از حیوانیت تا انسانیت

مقدمه:

 تاریخ جوامع طبقاتی ادامه تاریخ حیوانیت است با سبعیت وکشتار میلیونها بار بیشتر. با رشد نیروهای مولده وتکنولوژوی ، بشر برای نابودی همنوع خودش و جنایت علیه انسانها به دستاورد جدیدی رسید.اگر حیوانی میتواند حداکثر چند حیوان دیگر را در طول عمرش نابود کند، انسان در عرض چند لحظه وچند روز توانسته میلیونها نفر را به خاک وخون بکشاند. از این نظر انسان حیوانی به مراتب خطر ناکتر از هر حیوان درنده ای در طبیعت است. در جوامع طبقاتی قلمرو ونژاد یکی از فاکتورهایی بود که باعث میشد تا مثلا حاکمان به دیار دیگر لشکر کشی کنند وآنرا جزو متصرفات خود کنند ومردمش را به بردگی بگیرند وکشتار کنند. عروج ناسیونالیزم در حقیقت نوعی از این سبعیت در جامعه انسانی بود که با شعار قلمرو(کشور) ونژاد برتر پا بمیدان گذاشت .l

قلمرو ونژاد- بقایای جامعه حیوانی

بارها از ناسیونالیستها شنیده ایم  که قلمرو  و نژادشان مقدس است.

بطور مثال، ناسیونالیستهای فارس معتقدند که نژاد ایرانی یک نژاد خاص وبرتری است وباید از این نژاد اصیل مراقبت کامل نمود تا با نژاد های پست تر  مثل نژاد تازی ، سیاه،مغولی، هندی، افغانی ،چینی،ترک، کرد ودیگر نژادهای پست مخلوط نشود. البته اینان اکثرا نژاد ایرانی را مربوط به آریایی میپندارند ومعتقدند که از تخم وطایفه آلمانی ها وهیتلر هستند، وبرای اثبات این ادعای ضد انسانی خود ازهیتلر، نیچه، هگل ودیگر متفکران هم کد کشی میکنند.

ناسیونالیست ایرانی وفارس معتقد است که کشور وقلمرو اش مقدس است وباید تا پای جان از آن دفاع کرد.

همچنین ناسیونالیست کرد وآذری هم معتقد است که کردستان وآذربایجان منطقه وقلمروی مقدسی است وباید از آن تا پای جان دفاع کرد.  نژاد ترک(آذری) وکرد نژا د ویژه و برتری هستند وبرای همین کردستان وآذربایجان باید کشور وقلمرو خودش را داشته باشد.

از طرف دیگر ناسیونالیست فارس معتقد است که مثلاقوم ویانژادهای آذری،بلوچ وکرد میتوانند جزو نژاد فارس وایرانی باشند مادام که اینان بتوانند از مرز وبوم ایران مرزبانی وپاسبانی کنند. اما اگر از ایران جدا شوند وقلمرو وکشور خودشان را بسازند ، به نژاد پست تر انیرانی تنزل پیدا میکنند.

اینها نمونه ای از چرندیات ضد انسانی-ضد علمی ناسیونالیستها است که در قرن ۲۱ دارند تبلیغش را میکنند.

معیارهای ضد انسانی(حیوانی)

در میان حیوانات وبه خصوص حیوانات وحشی گوشت خوار مسئله همنوعی وقلمرو بسیار مقدس است. مثلا شیر وگرگ از هم نوع خود واز منطقه خود همواره پاسداری میکند ومواظب هستند که پای بیگانه به آن منطقه نفوذ نکند واگر کرد حیوان مذکر موظف است تا پای جان از قلمرو وسرحدات خود دفاع کند. حالا بگذریم که گرگها وناسیونالیستها برای منافع خود ودر داخل قلمرو خود همواره همدیگر را  پاره پاره میکنند.

بطور مثال رضا خان هر چه اعدام وشکنجه کرد از مردم ایران بود. از هم نوع خودش واز قلمرو منطقه خودش بود که با او مخالفت میکردند. در کشور آذربایجان شوروی سابق حکومت جنایتکار آذری مسئول کشتار، شکنجه وجنایت علیه  مردم آذری در این خطه است. بارزانی مسئول کشتار مردم کردستان عراق است.

سوسیالیسم یا انسانیت

در تئوری وجنبش کمونیسم(سوسیالیسم علمی) نژاد-هم نوعی وقلمرو-منطقه معنی ندارد. مرز وبوم معنی ندارد. قرار نیست انسانها از مرز وبومی دفاع کنند. همه انسانها از یک تیره ونژاد هستند وآن نژاد انسانی است. هیچ نژادی برتر از نژاد دیگر نیست.هیچ انسانی برتر از انسان دیگر نیست. زن ومرد (مذکر ومونث) با هم برابرند. همه انسانها در جامعه باهم برابرند. یک حقوق انسانی برای همه وجود دارد. حتی حقوق حیوانات هم باید محترم شمرده شود.

در جامعه انسانی امروز دیگر مرز وبوم معنی ندارد.انسان موظف است که از همه کره خاکی حفاظت کند.از همه انسانها حمایت کند. امروز تمام کره خاکی ومردمش باهم ارتباط ارگانیک دارند. اگر در یک نقطه از جهان بلا ، جنایت ومصیبتی پدید آید، دیگر مناطق ومردم جهان  را با خود درگیر میکند. اگر قرار است انسان بتواند در این کره خاکی وجهان ادامه زندگی دهد حتما باید کل این جهان را از مصیبت وبلا نجات داد  واین کار میسر نیست مگر همه انسانها با هم بطور اشتراکی اینکار را بکنند. انسان از قدیم یک حیوان اجتماعی بود ولی امروز فقط با سیستم سوسیالیسم واجتماعی بایستی جامعه اداره شود. همه افراد این جامعه بشری باید از نعمات این جهان بهره بگیرند وبا هم بتوانند مصائب طبیعی واجتماعی این جهان وبشریت را چاره کنند. دوران برتری قومی، نژادی، جغرافیایی خیلی وقت است به پایان رسیده. اما هنوز عده ای بسیار قلیل از قبل این نظام حیوانی ونابرابر سود میبرند ودر مقابل انسانیت وعلم ومنطق مقاومت میکنند وقصد دارند جهان را به  بر بریت وحیوانیت سوق دهند. باید این جهان ومردمش را از این دوران حیوانیت نجات داد.

ناسیونالیست وقوم پرستی بقایای جوامع حیوانی در جامعه انسانی است که به ارث رسیده. باید از جوامع انسانی زدوده شود