دو مطلب … “نه شیعی، نه سنی، جامعه ای سکولار”! … “داعش از درون فسادکاری شما متولد شد”!

دو مطلب … “نه شیعی، نه سنی، جامعه ای سکولار”! … “داعش از درون فسادکاری شما متولد شد”!

محسن ابراهیمی
August 09, 2015
“نه شیعی، نه سنی، جامعه ای سکولار”!
محسن ابراهیمی

“نه شیعی، نه سنی، جامعه ای سکولار”
این یکی از شعارها و فریاد مردم عراق در اعتراضات گسترده اخیر علیه حکام فاسد است. مردمی که در اکثر شهرهای مهم عراق در مقیاس میلیونی به خیابانها ریخته اند و فریاد میزنند: “نظام دینی ما را غارت کرد.” مردمی که نه شیعه ، نه سنی، جامعه ای سکولار میخواهند!
این اتفاق چیز جدیدی را نشان میدهد: در جامعه ای که تماما از هم گسسته اند هم امید و اعتراض و تلاش برای تغییر زنده است. در جامعه ای که ۱۲ سال پیش میلیتاریسم آمریکا به سرکردگی جنایتکاری به نام جرج بوش زیر بمباران “شوک و وحشت” نابودش کرد؛ در جامعه ای که از هر طرف مورد هجوم باندهای اسلامی است؛ در جامعه ای که قرار بود در سایه سنگین استیصال کاملا نابود شود؛ قلب آزادیخواهی و برابری و انسانیت همچنان می طپد! این وجه اصلی و مهم اعتراضات گسترده اخیر در شهرهای عراق است.
رسانه های جمهوری اسلامی از این اعتراضات طوری گزارش میدهند که انگار پشت این حرکت مردم خود آیت الله سیستانی و دار و دسته اش هستند. حتی یک جایی تظاهرات را به نماز جمعه بسته اند. انگار نماز جمعه عراق با زنان بی حجاب برگزار میشود؟!
موضوع قابل توجه اینجا درجه وقاحت پشت این گزارشات نیست که مشخصه اصلی رسانه های حکومت اسلامی است. موضوع این است که حکام اسلامی در ایران بیشتر از خود حکام مرتجع عراق نگران شده اند. ترسسشان هم قابل درک است. در جامعه ای که انواع باندهای شیعه و سنی به جانش افتاده اند و بخشا جنگ نیابتی از طرف جمهوری اسلامی را پیش میبرند، در جامعه ای که قرار بود باندهای مسلح مرتجع خیابانهایش را قرق کنند، مردم به خیابانها ریخته اند. آری مردم به خیابانها ریخته اند و علیه حکام فاسد شعار میدهند!
ترس حکام عراق و آیت الله سیستانی و ولی فقیه ایران از یک جنس است. همه این تبه کاران در سیمای اعتراضات اخیر خشم و نفرت و انزجار علیه خودشان و امید و اعتراض برای زیر و رو کردن این وضعیت دهشتناک را می بینند.
جامعه را از هم گسیخته اند اما امید برای تغییر را نتوانسته اند! این وجه شورانگیز اعتراضات اخیر در عراق است.
۸ اگوست ۲۰۱۵، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
++++++++++
“داعش از درون فسادکاری شما متولد شد”!
محسن ابراهیمی

“داعش از درون فساد کاری شما متولد شد”!
این هم یکی از پلاکاردهای مردم معترض علیه حکام فاسد در عراق است. حکامی که وظیفه ای ندارند جز سازمان دادن چپاول کارگران، تبعیض علیه زنان و تحقیر و ستم بر میلیونها مردمی که هیچ سهمی در جهنم ویرانگری که بر زندگیشان حاکم شده است ندارند.
داعش از درون فساد اقتصادی و سیاسی حکام شیعی سر به جمهور اسلامی که بر روی ویرانه های جامعه نابود شده توسط بمباران هیئت حاکمه آمریکا در سال ۲۰۰۳ بر سرنوشت بیش از ۳۵ میلیون انسان حاکم شدند سر برآورد.
تا کنون اتاق فکرهای سر به میلتیاریسم نظم نوینی آمریکا، همانهایی که کشور عراق را با مردمش نابود کردند، همانهایی که هیولای داعش را بوجود آوردند و زنجیرش را پاره کردند و بر سر زنان و مردم عراق حاکم کردند، تحلیلهای مشعشعی در باره داعش داده اند. تحلیلهایی که وجه مشترکشان این است که باندهای قوم پرست و ناسیونالیست اسلامی حاکم در عراق برخاسته از فرهنگ و روحیات خود مردم است!
اما این شعار به روشنی نشان میدهد که نه تنها ذره ای حقیقت در این دروغ سیاسی بیشرمانه نیست بلکه مردم به حقیقت سیاسی ای که پشت سر برآوردن داعش خوابیده است واقفند. این شعار هزاران بار بیشتر از تحلیلهای سیاسی صاحبنظران سیاسی که به این حقیقت پی برده اند نگران کننده و هراسناک است. به این دلیل ساده که آن حقیقت تحلیلی در خیابانها و در قالب شعار و خواست و اعتراض بر شانه مردم خشمگین و منزجر و چشم در چشم حاکمان فاسد برافراشته شده است.
این شعار جلوه ای روشن از احساس درونی و آگاهی سیاسی علیه دشمنان واقعی توده های وسیع ستمدیده عراق است که در یک جامعه در هم شکسته دارند ابراز میکنند.
آنگاه که کارگران، زنان و جوانان و مردم آگاه و آزادیخواه عراق که حامل این شعار هستند متشکل شوند و مثل یک جنبش متشکل به سراغ باندهای اسلامی و قومی حاکم بروند، آغازی بزرگ و شکوهمند، دریچه ای بزرگ برای رهایی این جامعه باز خواهد شد. دریچه ای بزرگ که اشگ شوق بر چشمان و خنده بر لبان میلیونها انسان درهم کوبیده شده توسط قطبهای تروریسم دولتی و اسلامی حاکم در غرب و شرق خواهد آورد.
۸ اگوست ۲۰۱۵، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴