آخرین اخبار از وضعیت داوود باقری

چند روز پیش سازمان بیمرز نامه ای را از طرف وکیل داوود باقری صالح افه  دریافت کرد .این نامه در جواب استعلام این سازمان در مورد  پروسه شکایت از دولت ترکیه به دادگاه حقوق بشراروپا(ای سی اچ آر) نوشته شده است.

در این نامه  صالح خبر داده است  که قرار اولیه‌  ای سی اچ آر را دریافت کرده است  و حکم نهایی پس از جوابهای دولت ترکیه به سؤالات زیادی که  ای سی اچ آر مطرح کرده است صادر خواهد شد..صالح خاطر نشان کرده است که به محض دریافت حکم نهایی دادگاه حقوق بشر اروپا بیمرز را در جریان خواهد گذاشت و قرار اولیه ای سی اچ آر را بزودی برای ما ارسال خواهد کرد.ایشان گفته اند برای کوتاه تر شدن پروسه رسیدگی به وضعیت داوود و حکم نهایی ای سی اچ آر همکاری ما بین ما کما کان ضروری است.
 
در بخش دیگر نامه این وکیل نوشته است ، وی با داوود نیم ساعت تماس تلفنی داشته است وروز چهارشنبه ۲۲ اکتبر سه وکیل به دیدار داوود رفته اند که وکلا در گزارش خود به اعتصاب غذای داوود و متأسفانه وضعیت جسمانی وخیم  وی اشاره کرده اند . صالح  معتقد است اعتصاب داوود کیس را پیچیده و کارها را  دشوارترخواهد کرد . و ی نوشته است علی رغم توصیه خودش و وکلا، داوود به اعتصابش ادامه داده است .صالح همچنین از ما خواسته است  ، در این مورد دخالت کنیم.
 
سازمان بیمرز در ارتباط با این وضعیت جدید لازم میداند چند نکته را توضیح دهد.
 
کیس داوود باقری پیچیدگی خود را دارد و سازمان ما لازم دید در ماه سپتامبر طرح شکایت از دولت ترکیه به ای سی اچ آر را به وکیل داوود پیشنهاد کند و در تنظیم شکایت از طریق همکار بیمرز در هلند هژیر سعیدی وی را یاری داد .ما تشخیص دادیم  این شکایت و اقداماتی از این نوع در خود ترکیه و توسط وکیل داوود زودتر به نتیجه میرسند .
 
دادگاه حقوق بشر اروپا مثل هر دادگاهی در مورد یک کیس به یک شکایت رسیدگی میکند و آن شکایت نامه که رسمأ وجود خارجی دارد و ای سی اچ آر اولین رآی خود را به  فرستنده آن ارسال کرده است، شماره فایل دارد ، از این روی سازمان بیمرز از تمام گروهها، سازمانها ، انسانهای مدافع حقوق بشر و پناهندگی تقاضای عاجل دارد با استفاده از شماره شکایت نامه مزبور ابراز نگرانی خود  از وضعیت داوود باقری را به اطلاع دادگاه حقوق بشر اروپا رسانده ، این دادگاه را تحت فشارگذاشته و بدین وسیله در کوتاه شدن این  پروسه مؤثر واقع شوند.
 
شماره شکایتنامه: ۰۸  / ۳۳۵۲۶                                                                                                       
تاریخ ارسال شکایتنامه : ۲۰۰۸ ۱۰ ۰۳
در اینجا ما از دوستان و خانواده داوود باقری عزیز میخواهیم که در صورت داشتن تماس تلفنی ، از وی بخواهند روش اعتصاب غذا را کنار بگذارد .ما اطمینان داریم این پناهجو به دلیل فشار زیاد و از روی استیصال به اعتصاب غذا روی آورده است. داوود به جسم خود آزار میرساند و این روش  مشکلی را حل نخواهد کرد. ما خاطر نشان میکنیم کیس داوود برای سازمان بیمرز کماکان در اولویت است و از هیچ تلاشی تا زمان قبولی ایشان و انتقالش به کشور ثالث کوتاهی نخواهیم کرد. صالح افه از ۱۳ تا ۱۷ نوامبر جهت شرکت در دادگاه لاهه  در هلند حضور دارد و سازمان بیمرز در ادامه تلاشهای خود برای داوود باقری ، از طریق همکار خود هزیر سعیدی ،برنامه هایی را در دستور کار دارد که با وکیل وی به پیش خواهد برد.
 
دبیر سازمان سراسری پناهندگان ایرانی-بیمرز
مینو همیلی
   
 
تلفن و شماره فکس و آدرس تماس با  دادکاه حقوق بشر در اروپا
Tel:  +۳۳ (۰)۳ ۸۸ ۴۱ ۲۰ ۱۸ 
Fax: +33 (0)3 88 41 27 30
67075 Strasbourg-Cedex
France