برگزاری کنفرانس برای یک آفریقای جنوبی سوسیالیستی!

برگزاری کنفرانس برای یک آفریقای جنوبی سوسیالیستی!
به جای مقدمه:
این ترجمه تقدیم می شود به تمامی کارگران کمونیست و فعال و رادیکال -انقلابی که در آستانه اول ماه مه، روز مبارزه جهانی طبقه ی کارگر وروز جمع بندی تجربیات جنبش طبقه کارگر در سطح کشوری و بین المللی، در ایران تحت سلطه دیکتاتوری لجام گسیخته سرمایه داری جمهوری اسلامی کوشا و فعال هستند. تولید گران نعم مادی و رها کنندگان جامعه از نظم طبقاتی و استثمارگرانه سرمایه داری و در هم شکستگان دولت های سرکوبگر و خون ریز. آری، کارگرانی که از کار اخراج می گردند، مورد توهین و تحقیر قرار می گیرند، زندانی و شکنجه می شوند، زیر شکنجه به قتل می رسند، اما به ندای تاریخ پاسخ درخورمی دهند وبرای استقرار کمونیسم درآن جامعه سعی و کوشش می کنند. کمونیسمی که بعنوان حرکت کارگران برای لغو شرایط موجود اجتماعی است. برای اینکه کوشش و سعی شان به نتیجه مطلوب یعنی همان کمونیسم برسد و راه انسان در بند را بسوی خوشبختی، رهائی و رفاهی بگشایند که امکانات مادی تولید شده ی بوسیله خودشان، بنا نهادن آنرا هم مهیا ساخته است و هم اینکه برای اجتناب از نیستی و نابودی خودشان و جامعه بنای آنرا اجتناب ناپذیر کرده است، به تجربیات همطبقه ای هایشان در سراسر جهان نیازمندند. به گفته ی جوهیل کارگر اعدام شده ی درایالات متحده آمریکا، فقط بخاطر مبارزه برای رهائی خویش بعنوان عضوی از طبقه کارگر و سرودن و خواندن ترانه سرودهای کارگری مورد غضب طبقه ی انگل سرمایه دار قرار گرفت و شکنجه و اعدام گردید. کسی که در آخرین نامه اش نوشت: برای من گریه نکنید، سازماندهی نمائید.” پبروزی ما در اتحاد و یگانگی ماست جدائی ما، نابودی ماست. یکی برای همه همه برای یکی شعارماست.” *با امید به پیروزی راه و نبرد ما، پیش بسوی ایجاد حزبمان، برای پیروزی انقلاب کمونیستی قهرآمیزمان!
حمید قربانی- ۱۱ آپریل ۲۰۱۵

اطلاعیه مطبوعاتی – فرستاده شده ۱۰ آپریل ۲۰۱۵ برای درج در مدیا
بدینوسیله، اتحادیه ملی کارگران متال آفریقای جنوبی نومسا( NUMSA) میزبانی خود را برای برگزاری کنفرانس برای سوسیالیسم درآفریقای جنوبی در هتل بوکسبورگ، بیرکوود و یا مرکز کنفرانس های تامبو که از ۱۶ تا ۱۷ آپریل ۲۰۱۵ می باشد، به اطلاع عموم می رساند.

این کنفرانس درراستای قطعنامه هائی است که در کنگره ویژه ملی پیشروی نومسا که در دسامبر ۲۰۱۳ برگزار شد، به تصویب رسیدند*. نمایندگان شرکت کننده درکنگره سراسری رهبری نومسا را مؤظف به فراخواندن چنین کنفرانسی نموده بودند، با این هدف که چنین کنفرانسی بتواند اساسی را بنا نهد که سوسیالیست های سراسر آفریقای جنوبی را گردهم آورده و مبارزه برای ایجاد یک آفریقای جنوبی سوسیالیستی را مورد سنجش واقعی و در دستورقراردهد.
این کنفرانس در نظر دارد که محل ملاقات همه احزاب و جنبش های موجود برای سوسیالیسم در کشور ما باشد. اهداف استراتژیک کنفرانس عبارتند از:

الف- یک برآورد – تحقیق دقیق عمومی و گسترده از نقاط قوت و ضعف های نیروها وامکانات موجود درآفریقای جنوبی دررابطه با بنا نهادن یک مبارزه مشترک برای یک آفریقای جنوبی سوسیالیستی را ارائه دهد؛

ب- شروعی باشد برای کمک به تحقیق دررابطه با متحد نمودن و یک کاسه کردن امکانات واتحاد بزرگ نیروهای مطمئن موجود؛ برای مبارزه در راه یک آفریقای جنوبی سوسیالیستی؛

ث- کلیه نیروهای سوسیالیستی را برای آموزش ایدئولوژیک و شناخت ساختارهای سیاسی فعال- اکیتو نماید برای اینکه توانا گردند که یک آفریقای جنوبی سوسیالیستی را بنا نهند؛ و

د- با دیگر فرماسیونها- نهادهای سوسیالیستی موجود در آفریقای جنوبی، نقطه نظرات نومسا برای یک آفریقای جنوبی سوسیالیستی را در میان بگذارد.

سخنگو و منشی کُل نومسا در کنفرانس سخنگوی نومسا بوده واز طرف نومسا کنفرانس را رهبری می کنند. همچنین همه اجزاب سوسیالیست دیکر، می توانند نقطه نظرات خویش را در کنفرانس بیان نمایند.
با هدف متعبر کردن و قاعده مند نمودن امورکنفرانس از تمامی نیروی متمایل به شرکت در کنفرانس و مدیا درخواست می شود که شرکت خود را به برگزار کنند گان به آدرس الکتریکی castron@numsa.org قبل از ساعت ۱۷ بعد از ظهر ، روز سه سنبه ۱۴ آپریل ۲۰۱۵ اطلاع دهند.
برای سئوالات
Castro Ngobese
Nationell Talesman
Mobil: 0836275197
Mobil: 0810111137
Tel (dir): 0116891702
E-POST: castron@numsa.org.za
Twitter:castrongobese
لینک مطلب اصلی
http://www.numsa.org.za/article/media-invitation-numsa-press-statement-on-the-conference-for-socialism-from-16-17-april-2015
– کارگران جهان، به پاخیزید- سروده ای ازجوهیل، برگردان : پرتویاران وخوانش علی پیچگاه

*- بیانیۀ پایانی کنگره نهم ویژه ی ملی اتحادیه ی کارگران صنعتی– متال آفریقای جنوبی
ترجمه ی حمید قربانی
http://www.azadi-b.com/J/2014/02/post_599.html