ایُهاالناس! بهراسید که “نسل حلال زاده تان حرامزاده می شود!”

“ازدواج سفید” نامی است که به همزیستی یک زن و مرد بدون ازدواج رسمی اطلاق می شود. این پدیده در ایران رشد بسیار چشمگیری داشته است. روزنامه ها نزدیک به یک سال است درباره آن می نویسند؛ جامعه شناسان تحقیق می کنند؛ دولت در صدد اتخاذ اقداماتی برای ریشه کردن آنست و بالاخره سخنگوی “رهبر” هم بصدا درآمده است. گزارش شده است “محمد محمدی گلپایگانی، روز یکشنبه ۹ آذر، زندگی کردن زن و مرد یا دختر و پسر بدون عقد و ازدواج را “شرم‌آور” خواند و افزود: “دشمن با تمام قوا تلاش می‌کند تا فرهنگ و روابط خانوادگی مردم ما را منحرف کند.” او گفت: “ازدواج سفید یعنی چه و محصول این زندگی چه می‌شود؟ دیری نمی‌رسد که مردمی که این نوع زندگی را برمی‌گزینند، نسل حلال‌شان از بین می‌رود و حرام‌زاده می‌شوند.” چه تهدیدی؟ گویی زنان و مردانی که علیرغم حاکمیت یک رژیم اسیدپاش و چاقوکش که از هیچ جنایتی فروگذار نمیکند، تصمیم می گیرند بدون عقد رسمی با هم زندگی کنند، به این خرافات اسلامی اعتقادی دارند یا از آن می ترسند!

گلپایگانی سپس برای مردم و دولت خط و نشان کشید و گفت: “حاکم اسلامی” باید “با شدت” با ازدواج سفید مقابله کند. دولت برای مقابله با پدیده ازدواج های سفید یا “هم باشی” طرح “اعتلای خانواده های پایدار” را مطرح کرده که از نهایی شدن آن خبر می رسد. خامنه ای دستور داده که سن ازدواج کاهش یابد و خواهان افزایش تعداد فرزندان شده است. اینها همه تلاشهای مذبوحانه ای برای اسلامیزه کردن جامعه است؛ برای جلوگیری از تحولات مدرن در مناسبات اجتماعی و روابط زن و مرد است. تمهیدات، تهدیدات، فرمان ها، نصایح دایناسورهای حکومت همگی بیانگر تحولات عمیق در بطن جامعه، مقابله وسیع با مظاهر، سنن و قوانین اسلامی است.
بعلت سانسور و سرکوب از رشد پدیده ها و مناسبات نوین نمی توان یک ارزیابی روشن یا آمار دقیقی در دست داشت. تحولات بیشتر بشکل شایعه در جامعه در گشت و گذار است. لیکن از واکنش های سردمداران رژیم، می توان به عمق نقبی زد. گزارش مجلس اسلامی از روابط جنسی بدون ازدواج، تهدیدهای رئیس دفتر خامنه ای در مورد ازدواج های سفید، سخنان امام جمعه ها در مورد رواج “فساد” بی حجابی و “بدحجابی” و بسیج دادن برای اسیدپاشی و چاقوکشی نشان می دهد که جامعه ایران بشدت متحول شده است. جنبش آزادی زن، خلاصی فرهنگی، سکولاریسم و ضد مذهب تا عمق جامعه نفوذ کرده اند. تضاد نسلی دارد به اوج خود می رسد. برای اسلامیست ها “دوره آخر زمان فرا رسیده است!” *