امریکا به خاطر حفظ منافع استراتژیکش در خاورمیانه جنگ دیگری را دوباره در آن منطقه شروع می نماید، این بار به بهانه نابود کردن داعش

امریکا به خاطر حفظ منافع استراتژیکش در خاورمیانه جنگ دیگری را دوباره در آن منطقه شروع می نماید، این بار به بهانه نابود کردن داعش

هفته قبل اوباما در نطق ۱۵ دقیقه ای خویش خطاب به مردم آمریکا به بهانه از میان بردن داعش گفت: «ما باید برایکشتن هر کسی که صلح را به همان اندازه دوست ندارد که ما داریم، همیشه آماده باشیم.»

“We must always be ready to kill anybody who doesn’t love peace as much as we do” Obama
بنابر این دولت امریکا تحت فرماندهی اوباما حتی فراتر از دولت بوش(پسر) می رود: فراموش نکنیم که مرزبنید بوش برای حمله به افغانستان و عراق این بود که: “یا با مایید یا با تروریستها”

بدین ترتیب بار دیگر و در حال حاضر امپریالیسم امریکا دست خویش را برای تهاجم نظامی و کشتار هر نیرویی به بهانه “نفرت از آزادی” جهان تحت فرمانروایی نظام امپریالیسم به رهبری امریکا، در خاورمیانه باز می گذارد…

سوال اساسی این است که: با در نظر گرفتن اینکه داعش آنچنان نیرویی نیست که دولت آمریکا نتواند از میانش ببرد، و فعلا برای حفظ و گسترش منافعش در خاورمیانه خیال از بین بردن فوری و کامل آنرا ندارد، و تحت توجیه “نیروی هوایی ما نتوانست داعش را نابود کند” مترصد فرصت برای اعزام نیروی زمینی به خاورمیانه است و با در نظر گرفتن منافع استراتژیکی آمریکا در خاورمیانه آیا احتمال بکارگیری گزینه جنگ علیه هر کشوری در خاورمیانه و در وحله اول دولت بشار اسد و به احتمال کم (اما یک احتمال واقعی- با در نظر گرفتن اینکه امریکا برای دستیابی به یک توافق نهایی همه جانبه با دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد برنامه هسته ای و برداشتن تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی سرباز می زند… )اما افزایش یابنده علیه جمهوری اسلامی وجود ندارد!؟ آیا احتمال عمده کردن دوباره گزینه حمله نظامی به ایران از سوی دولت امریکا که به خاطر عمده شمردن “راه حل دیپلماسی” بر متن مذاکرات هسته به کنارش نهاده بود، وجود ندارد؟

شکی نیست که ماهیت این جنگ از سوی هر دو نیرو درگیر این مناقشه ارتجاعی است.

دولت امریکا به عنوان رهبر نظام سرمایه داری-امپریالیستی جهان کهن و منسوخ که حفظ و گسترش چنگک های ستم و استثمار آن نظام را در جای جای جهان علیه زحمتکشان به پیش میبرد، طرفدار آزادی نیست. بنا براین آنچه که دولت امپریالیستی امریکا نمایندگی می کند گسترش و دفاع از دمکراسی و آزادی نیست. بلکه گسترش و حفظ منافع و دیکتاتوری دول بزرگ امپریالیسم و مرتجعین محلی در جهان علیه زحمتکشان جهان و نماینده اش پرولتاریای انقلابی یعنی نیروهای کمونیستی که خواهان تغییر نظم کهن و برقراری دیکتاتوری پرولتاریا در جامعه ای نوین سوسیالیستی که دیگر از ستم و استثمار بشریت در آن وجود نداشته باشد برای رسیدن به هدف نهای(جهان کمونیستی بی طبقه ای که نهایتن دولت در آن زوال می یابد) است. بنا بر این ترس امریکا و دل همپیمان امپریالیستش نه از نیروی ارتجاعی بنیادگرایی همچون داعش، بلکه ترسش از مردم زحمتکش کش سرا سر جهان و به وبژه نیروهای کمونیستی در جهان می باشد.

در عین حال فراموش نکنیم که نیروهای بنیادگرای مذهبی ارتجاعی همچون داعش و جمهوری اسلامی ایران نماینده ی منافع طبقات منسوخ ولی در تحلیل نهایی حافظ همین جهان کهن و شرایط حاکم بر جهان تحت رهبری نظام جهانی سرمایه داری-امپریالیستی جهانی می باشد.

بنابر این هر نیرو و فردی تحت هر بهانه ای و توجیهی بخواهد از یک طرف این جنگ ارتجاعی پشتیبانی کند در نهایت آتش جنگ خانمانسوز چنین فرایندی ارتجاعی را افزایش می دهد و خود بخشی از ادامه حفظ جهان به همین صورتی که هست، می باشد. به ویژه در این حالت هر نیروی مدعی “طرفداری” از کمونیسم انقلابی که بخواهد از یک طرف این جنگ با هر توجیهی حمایت کند، به چوبی بر لای چرخ سرخ امکان وقوع انقلاب کمونیستی میلیون ها توده ی زحمت تبدیل شده و به دنبالچه یک طرف چنان ارتجاعی تبدیل شده و منافع ارتجاعی را نمایندگی خواهد نمود.

وظیفه نیروهای راستین وفادار به کمونیسم انقلابی به ویژه نیروهای مائوئیست انقلابی است که از این خطر و در عین حال فرصت پیش آمده با ساختن روزافزون جنبش برای انقلاب و تشکل دهی زحمتکشان در حزبی پیشرو پرولتاریای انقلاب، استفاده نموده و جنگ تحمیلی ارتجاعی به جنگ داخلی انقلابی و برای ساختن جامعه ای نوین سوسیالیستی بر متن سازماندهی انقلاب کمونیستی رهبری نمایند.

برهان عظیمی
۲۷ شهریور۱۳۹۳ – ‏۱۷ سپتامبر ۲۰۱۴

نیویورک تایمز در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۴ (۲۵ شهریور ۱۳۹۳) چنین گزارش داد:
دمپسی فرمانده نیروهای ستاد مشترک ارتش امریکا: احتمال استفاده از نیروی زمینی در صورت شکست ائتلاف ضد داعش

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اگر راهبرد باراک اوباما در گسترش حملات هوایی برای از بین بردن شورشیان گروه حکومت اسلامی با شکست مواجه شود او پیشنهاد خواهد کرد که آمریکا اعزام نیروهای زمینی به عراق را بررسی کند.

US strategic Interest in the Middle East is pushing for war in that region again, this time under pretext to contain and destroy ISIS!
The New York Times
U.S. General Open to Ground Forces in Fight Against ISIS in Iraq
WASHINGTON — President Obama’s top military adviser said Tuesday that he would recommend deploying United States forces in ground operations against Islamic extremists in Iraq if airstrikes proved insufficient, opening the door to a riskier, more expansive American combat role than the president has publicly outlined.
Gen. Martin E. Dempsey, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, told the Senate Armed Services Committee that while he was confident that an American-led coalition would defeat the Islamic State, he would not foreclose the possibility of asking Mr. Obama to send American troops to fight the militants on the ground — something Mr. Obama has ruled out.

“My view at this point is that this coalition is the appropriate way forward. I believe that will prove true,” General Dempsey said. “But if it fails to be true, and if there are threats to the United States, then I, of course, would go back to the president and make a recommendation that may include the use of U.S. military ground forces.”

http://www.nytimes.com/2014/09/17/world/middleeast/isis-airstrikes-united-states-coalition.html?_r=1

Comments by Gen. Martin E. Dempsey, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, and Defense Secretary Chuck Hagel on the United States’ campaign against ISIS were interrupted by anti-war protesters.
Publish DateSeptember 16, 2014. Image CreditStephen Crowley/The New York Times