جمهوری اسلامی ٬ رژیم مخدرها‎

چپاولگری افسارگسیخته و هرروزه ی رژیم ٬ حقارت و تنگدستی بیش از پیشی را به زندگی مردم آورده است. روزی نیست که بخش کوچکی ازپازل عظیم این غارت افشاء نشود و لحظه یی نیست که روایتی از سرگشتگی٬ حیرانی و فقر روزافزون توده ها رسانه یی نشود و از عمق فاجعه حکایت نکند.

این رنج و ستم تحمیل شده به ویژه بر گرده ی زحمتکشان و محرومان جامعه صد البته هیچ گاه بدون اعتراض نبوده و به موازات گسترده شدن بساط فقر و نابسامانی و افزون شدن اعتراضات مردمی ٬ رژیم نیز توان سرکوب فیزیکی خود را افزون و به روز نموده و البته همه چیز به این جا نیز ختم نگردیده ٬ رژیم هم سو با سرکوب فیزیکی به سرکوب توان روانی ملت نیز مبادرت نموده و هماره با شگردهای فریب کارانه خود به دنبال به بیراهه بردن و مسخ مبارزات مردمی بوده و برای حفظ امکانات و فرصت های در انحصار از بکار گیری گزینه های ویران گر نیز ابایی نداشته است.

برای دست نگاه کن نگه داشتن مردم ، به تسلیم کشاندن آنان به گسترش فقر اهتمام نموده و با ترسیم برنامه های ظالمانه خود زندگی پرحقارت و جیره بندی شده را جایگزین حیات آزاد و مسئولانه ملت نموده است. و در طی بیش از سه دهه هیچ گاه اراده جدی و بنیانی برای ریشه کن نمودن این نکبت نداشته بلکه به عکس جامعه را به اعماق سیاهی فرستاده و برای زمین گیر نمودن و خنثی کردن خشم جامعه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت پیاده نموده است

نسل جوان آرمان خواه و جامعه تحصیل کردگان و نخبگان کور سوی امیدی برای تحقق آرمان ها و رویاهای خود ندیده و به ناگزیر دسته دسته سرزمین مادری خود را ترک نموده ٬ شادی از حیات اجتماعی مان رخت بسته است ٬ افسردگی و بحران بی فردائی گریبان نسل جوان را گرفته است ٬ هر روزه تعداد بیشتری از کودکان به سبب فقر والدین از تحصیل بازمانده و به خیل عظیم کودکان کار می پیوندند ٬ محیط زیست در بحرانی ترین شرایط ممکن دست و پا میزند ٬ خانه به دوشی و آوارگی بیداد میکند و در سرزمینی که یکی از بزرگترین ذخایر انرژی جهان را داراست ٬ حاکمان با هستی ملت قمار می کنند.

در برابر این تباهی و بیداد اما رژیم با تزریق مخدرهای خود سعی در موجه جلوه دادن فلاکت موجود دارد . از سویی شرایطی را پدید آورده تا نسل جوان سرخورده و درمانده یگانه راه رهایی ازنکبت پیش رو را تمسک به روش های پر ریسک و یا پناه به افیون ببیند و از سوی دیگر دلالان رژیم نیز با بسط آن در جامعه ٬ فلاکت پدید آمده را رونق بیشتری داده .

در جایی جماعت کرامت جو و معجزه طلب را با افیون مذهب و خرافه و روایت های دوپول سرگرم نموده ٬ در جایی دیگر با تقویت ورزش در رده های قهرمانی و کسب کرسی های بین المللی به دنبال ارضای حس عظمت طلبی نسل جوان ناکام از بهره مندی های اجتماعی و حقوق انسانیست . در حالی امکانات ورزش عمومی در دسترس همگان نیست و مردم امکان به پا داشتن مراسم و شادی های عمومی خود را نیز ندارند ٬ تقویت ورزش در رده های قهرمانی ٬ خواباندن ملت در باد غرور و منحرف نمودن توجهات عمومی از ناکامی ها و مشکلات گسترده در داخل کشور است که باز این به نوبه خود افیون نسل جوان ناکام در آرزوی اقتدار می باشد

برای چپاولگران حاکم تامین اعتبار در سطح ورزش قهرمانی نه تنها لطمه یی برای خوردن ها و بردن های آنان نیست بلکه به چهره بخشی در داخل و خارج و موجه جلوه دادن سیاست های غیر انسانی آنان نیز مدد میرساند و در سایه آن حس میهن دوستی رو به احتضار ملتی که دهه ها تحقیر و سرکوب گردیده اندکی جان گرفته ٬ قهر و خشم انباشته شده اندکی تلطیف گردیده ٬ امکان تحول بنیادی نیز با بروز شدن شگردهای فریب کارانه رژیم به تاخیر می افتد در حالی که در همچنان بر پاشنه نکبت و فلاکت می گردد . و باز در جایی دیگر برای نسل جوان تحصیل کرده ی نگران اوضاع نابسامان اجتماعی و پیگیر تحولات سیاسی افیون اصلاح طلبی عرضه می کند و با در غلطاندن آنان میان ‍‍قصاب خوب و قصاب بد به استمرار چپاولگری و فلاکت مدد می رساند.

جمهوری اسلامی رژیم شگردها و ترفند هاست. او با بروز نمودن فریبکاری دم به دم خود ٬ امکان زندگی شایسته و آزاد ملت را از آنان گرفته است و همواره با دور زدن خواست های اساسی و آرمانی ملت همچون بختکی بر جان آنان نشسته است.

روزی که شناخت اجتماعی و حقوقی مردم به بلوغ نسبی خود برسد و ملت اسیر شگردها و مخدرهای چپاولگران حاکم نگردد ٬ طلسم پیروزی بر این سیاهی نیز شکسته خواهد شد در روزی چنین مردم برای استیفای حق آزادی و برابری به پا خواهند خواست و نظام نکبت نیز توجیه یی برای بقاء نخواهد داشت-

محمود رضا کاظمی فر