اعلام شرایط ویژه در ایران و نظرات مردم

نادر احمدی

مقدمه: ( مقامات رژیم جمهوری اسلامی بعد از مدتها نفی وجود شرایط ویژه در کشور بالاخره قبول کرده اند که اکنون در ایران شرایط ویژه برقرار است. متن زیر بخشی از اظهار نظر مردم ایران در پاسخ به سوال رادیو فردا است که از بازدید کنندگان از سایت خود پرسیده است که آیا به نظر آنان در وضعیت کنونی شرایط ویژه در ایران حاکم است؟ من گزیده ای از این نظرات را در اینجا می آورم زیرا حاوی نکات مهمی است.

 از طرف دیگر این سؤال مطرح می شود که براستی آیا مردم ایران سزاوار همین رژیم کنونی نیستند؟ اکثریت مردم ایران که از حاکمان کنونی در رنج هستند چرا انتخابات را تحریم نمی کنند و دهها میلیون نفر به پای صندوقهای رآی می روند؟ چرا اکثریت مطلق مردم ایران در داخل و خارج از کشور نسبت به سرنوشت دیگران بی تفاوت هستند و از اعتراضات دانشجویان و کارگران در داخل ایران حمایت نمی کنند؟ آیا  اگر مردم ایران در برابر قتل عام زندانیان سیاسی بی تفاوت نبودند اکنون خودشان به چنین روزی مبتلا می شدند؟ در حالیکه دانشجویان پیشگام مبارزات سیاسی ضد رژیم هستند متأسفانه کارگران نیز مثل بفیه مردم دانشجویان را تنها گذاشتند و اکنون نوبت کارگران و بقیه مردم است تا مثل دانشجویان و نیروهای سیاسی توسط رژیم جمهوری اسلامی سرکوب و نابود شوند. مردم ایران مردمی فرد گرا، بی اعتماد به هم و غریب دوست و حتی با هم دشمن هستند. با نگاهی به ایرانیان ساکن در خارج از کشور به راحتی می توان درک کرد که تفرقه و سکت گرائی و خصومت طلبی یک عارضه و عادت عمومی در بین ایرانیان در داخل و خارج از کشور است و وضعیت اسفبار نیروهای سیاسی انعکاسی از جامعه و فرهنگ ایرانی است. گروههای سیاسی در خارج از کشور نه تنها هیچ تأثیر مثبتی بر تحولات داخل ایران ندارند بلکه آن را تخریب نیز می کنند و با راه انداختن جار و جنجال و فیل هوا کردن در اینترنت فقط تلاش می کنند تا از نمد درد و رنجی که بر مردم ایران می رود برای خود کلاهی بدوزند و خود را مطرح کنند. )

از اینجا بعد نظرات مردم ایران است:

این شعر گویای شرایط ویژه در این مملکت است: وطن یعنی دویدن در پی نان وطن یعنی کمک کردن به لبنان وطن یعنی عرب را چاق کردن معلم های خود را داغ کردن وطن یعنی خرید تاید و شامپو. باز هم در باره وطن: وطن یعنی صف نون و صف شیر وطن یعنی همش درگیر درگیر وطن یعنی همین بنزین، همین نفت همین نفتی که توی سفره ها نرفت وطن یعنی که اصلاحات "چینی" وطن یعنی که روی خوش نبینی وطن یعنی همین آیینه دق وطن یعنی خلایق هر چه لایق

ترو خدا ول کنید این حرفارو این مردم دیگه حال هیچ کاری رو ندارن چه برسه بخوان حکومت تغییر بدن هر بلایی که به سر اینها بیاد از جاشون تکون نمی خورن یه مژده دیگه بهتون بدم یکی دو ماه دیگه برنجو کیلویی ۱۰۰۰۰ تومان خواهند خرید چوت یارانه برق و اب وتلفن هم قطع خواهد شد در واقع یارانه ای وجود نداشته که بخوادقطع بشه اینها همش راهیه برای چپاول اموال مردم ولی این مردم باز هم تکان نخواهند خود بنزین نیز چند روز دیگه به لیتر ۱۰۰۰تومان خواهد رسید

با سلام – تاریخ نشان می دهد که همه حکام ایران ، از ملت و کشورمان سوء استفاده کرده اند. اکنون که درسایه مدیریت روحانیت کارآمدایران ، امنیت اجتماعی و اخلاقی برای همگان تأمین است ، بیایید قدردان این موهبت الهی بوده و آن را پاس بداریم. این شرایط ، شرایط ویژه ای است که شاید ناسپاسی و قدرناشناسی ما را از شمول آن خارج سازد. خدای را شکر ، چشم شیطان کور.

کاملا واضح و روشن است که کشور در شرایط ویژه یی قرار دارد. انواع تهدیدات از سوی کشورهای غربی و مواضع کودکانه جمهوری اسلامی از قبیل حقر ۳۲۰ هزار قبر برای سربازان متجاور؛ نرخ تورم ۲۵% که خود به تنهایی فاجعه است . دیگه منتظر چه چیزی دیگری باید بود تا بگیم شرایط ویژه؟!؟

جواب یک ایرانی < استاد پول این ۳۲۰۰۰۰ قبر کم پولی نیست که شما می خواهید بدهید به خارجیها شما حافظ خاک و مال بیت المالی یا قبر هم مفتی می خواهی بدی به این متجاوزها – الان هر قبری شده ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان با این حساب اگه مناطق پرت و بدبخت ایران هم قبر بزنی فکر نمی کنم ارزونتر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان باشد – بحرحال پول اینها رو کی می ده آیا شما به سازمان های بین المللی مبلغ تموم شده هر قبر رو گفتی – من پیشنهاد می کنم رئیس جمهور با رهبر و امام زمان یک مشورتی کنند ضرری به امت اسلام نرسه !

سوال از یک ایرانی از کردستان : از روحیه شما برادر کرد واقعا" لذت بردم و شجاعت شما قابل تحسین است ، در مورد آمارهای ارائه شده شما و قبرهایی که آماده کردید برای دشمن شنیدیم و بد نیست که این همه برای مردن این متجاوزان فکر کردیم ! اما برادر رزمنده در مورد کشته هایی که خودمان برای این متجاوزان احتمالی ببار می آید و خوانواده هایی که سرپرستشان کشته می شوند هم آیا فکر و ایده ای دارید در بیت رهبری داماد حفاظاته یا خیر؟! چون با تلفات جنگ قبلی که هنوزم همه آثار آن به امید این نظام دست نخورده است و آمار رسمی حکومت اسلامی و محمدی جمهوری اسلامی میلیونها مفقود و معلول و بی سرپرست هنوز حتی بعد این همه سال نتوانستند یا عزیز از دست رفته شان را پیدا کنند یا سرپرستی بیابند برای خانواده و یا پولی بابت تخریب ها بگیرند ؟! امیدوارم با شجاعت و غرور ملی و اسلامیتان جوابی برای این حقیر بنویسید تا با گامهای راسخ تری در خدمت این نظام مقدس و پر از روحانی باشیم. و من ا… توفیق

اگر فردا قیامتی باشد و حسابی جای مردم ایران آخر جهنم است.چون ما حتی به همدیگر هم رحم نمیکنیم.پس خودمان خواستیم و شرایط از این هم بدتر(ویژه تر) میشود.

نوش جانمان آنچه سرمون آورده و می آورند! سی سال پیش خودمان رفتیم به این خائنین رای دادیم. امید است که تا ایران و ایرانی زنده هست درس عبرتی شده باشد. حالا هم نه نه من غریبم فایده نداره! کمرها رو سفت کنید، پاشنه کفشها بالا و آماده و به هوش باشید!

این مطلب و گزارش گویای وضعییت کشور است لطفا آنرا به اطلاع هموطنان برسانید. امام جمعه طبس به گزارش خبرگزاری دانشجوئی ایسنا گفته است، هر وقت مقبره ها امام زاده ها را غبار روبی می کنند ۹۹ درصد نامه هائی که مردم داخل این مقبره ها انداخته اند یا ناله از بیکاری است و یا آرزوی ازدواج. از جمله در مقبره امامزاده حسین بن موسی الکاظم . اگر ادارات به مشکلات مردم رسیدگی کنند مردم حداقل برای رفع بیکاری و ازدواج دست به دامن امامزاده ها نمی شوند.

چه خوب میشد اگر شما از مردم در مورد تابوهای فرهنگی که در بین ایرانیان رایج هست مثل: (ایرانیان با هوش‌ترین مردم دنیا هستند یا هنر نزد ایرانیان هست و بس) نظر خواهی میکردین. این ملت برای رشد کردن لازم داره با چنین تابوهای خانمان سوز بچه گانه که جزی از باور هاش شده روبرو بشه و برای آماده شدن برای زندگی با بقیهٔ ملتها از این رفتار دن کیشوتیش دست برداره.

ملت ایران باید این درد و رنج را تحمل کند بلکه این درد باعث رشدش شود. تا زمانی که ایرانی به درون ننگرد و جواب مشکلاتش را در درون نجوید و بقیه ملتها را مقصر ناکامیهایش بداند، همین آش و همین کاسه خواهد بود. ملت ایران مثل خیلی از فرهنگ‌های کهن رسوباتی زشت و قدیمی از نسلهای قبل با خود به ارث برده که پدیدهایی چون جمهوری اسلامی و احمدی نژاد‌ها و خامنه ای‌ها را مرتب تولید می‌کند. به همین خاطر زمانی که جمهوری اسلامی هم برود این ملت نمونه مشابه این دیکتاتوری را با اسمی دیگر حاکم خواهد کرد. به همین دلیل هیچ کس حاضر نیست که در باره زمان بعد از جمهوری اسلامی صحبت کند. چون همه خوب میدانند که دمکراسی بر خلاف ماشین آخرین مدل غربی را نمی‌شود از مرز وارد کرد و به این مردم حاکم کرد. تا زمانی که این مردم دمکرات منش شوند دهها سال باید به انتظار نشست.

اگر وضع به همین منوال پیش بره قطعا دولت سقوط خواهد کرد و قطعا امریکا به ایران مهلت نخواهد داد.من اگر جای رهبر این مملکت بودم بعد از واقعه ی دانشگاه زنجان خودم را دار میزدم.اکنون همه دنیا میدانند که هی کدام از افراد عادی ایران۰منظور کسانی که مال مردم نخورده اند مانند بسیج و جانباز و…)از دولت خود ونظام سیاسی مملکت راضی نیستند.همه جا صحبت از جنگ است.و پنهان کاری این دولت در مورد واقعیت ها مردم را بیشتر به چالش میکشناد.ما خواستار این نظام نیسیتم اما از طرفی جنگی دیگر را هم نمیخواهیم..اینها که به خدا اعتقاد دارند باید بترسند که آه۷۰میلیون مردم آزرده و به قطع۵۰میلیون مردم زده شده از دین و اسلام پشت سرشان است.

ویژه ویژه ویژه جنگ جنگ جنگ جنگ اعدام اعدام اعدام تجاوز به دانشجو دزدی دزدی دزدی حماس حماس حماس تورم تورم تورم فحشا فحشا فحشا خفقان خفقان خفقان اتمی اتمی اتمی همه و همه یعنی ویژه بلی ما در شرایط بد و ویژه هستیم نجاتمان دهید ما بدلیل خفقان شدید از درون کاری نمیتوانیم بکنیم

اصلا نباید انتظار بیجا داشته باشیم هیچکس نمیاد بگه نظامی که از بن خراب و اب برای رشدش خون شهدای ۸سال واقعا دفاع اجباری و جوانان ازادی خواه هست چه گلی میخواد به سر ملتش بزنه بیایید دست در دست ولایت فقیه داده نام ایران رو کنیم فلسطینحزب الله هسته ای بیایید هی بگیم مرگ بر امریکا که برای مردمت دنیا رو بهشت میکنی بر اسرائیلی که از طویله اعراب بیابانگرد بهشت ساخته ای واقعا افسوس افسوس لطفا بیایید ایران رو با تاجیکستان مقایسه کنید بیایین حتی با لبنان مقایسه کنین با این وضعیت چه امیدی داریم به جز جنگ؟درود بر همه نیک اندیشان و ازادی خواهان.

تنها چیزی که مثل روزروشنه تاجنگی رخ نده این دولت هست وهست وهست.ازرهبرایران گرفته تااون بسیجیش خوب بلدن که چیکارکنن.همین دوسه روزپیش تادیدن که اوضاع یه خورده وخیم شده بلافاصله منوچهرمتکی توی نیویورک باخبرنگارهای خارجی مصاحبه کردوگفت که احتمالا دفترحافظ منافع آمریکادرایران دایرمیشه ومیتونیم روی این موضوع فکرکنیم.یعنی این رژیم تاببینه اوضاع بی ریخته ازیه دردیگه وارد میشه.ببینیدالان چندساله که مساله هسته ای ایران مطرح شده ولی هنوزکه هنوزه همینجور مونده وراه به جایی نبرده.البته برای همه روشنه که ایران فقط به یک چیز نیازداره اونم زمانه.به خاطرهمین هم هست که دنیاروگذاشته سرکاروهی امروزوفردامیکنه.درنهایت هم اینه که آخرش قطعنامه روقبول میکنه وتمام.ولی اینکه یه وقت فکرکنید این رژیم رفتنیه سخت دراشتباهید.اینها کسانی هستن که به شیطون درس میدن. 

بابا شرایت ویژه غیر ویژه نداره جوانهای ای مماکت بدبخت شدن رفتن پی کارشون اینده این کشور واویلاست چون بیش از ۷۰% جمعیت ایرانو جوانها تشکیل میدن یکی به فکر این کشور و ایندش باشه همه جوانهای ای کشور ار بیکار وبی پولی دارن معتاد میشن

شرایط ویژه یعنی چه؟ مفهوم تازهای برای ما ایرانیان نداره. ما سالهاست در شرایط ویژه بسر میبریم.مدتهاست که تورم ۱۰۰ درصدی بید