“در ایران سانسور نداریم”

“در ایران سانسور نداریم. ما قائل به سانسور نیستیم و آنچه به آن عمل می‌کنیم قانون است.”

جملاتی که در تیتر خواندید صحبت های علی جنتی، وزیر ارشاد رژیم ضد بشری و حکومت اسلامی اعدام و شکنجه و سانسور بود.
علی جنتی در اختتامیه جشنواره کتاب در ۱۹ بهمن با وقاحت تمام جملاتی را بر زبان آورد که اگر اندکی دستی بر قلم داشته باشید و در دنیای کتاب و کتاب خوانی قدم زده باشید، اهل خواندن روزنامه و نشریه باشید، اگر شاعر و هنرمند باشید و به هر نوعی در دریای هنر تنی به آب زده باشید، شنیدن این جملات چندش آور آزارتان خواهد داد.
رژیمی که از بدو تشکیلش با سانسور و تفتیش عقاید بر کرسی حکومت نشست. رژیمی که قتل، دستگیر و شکنجه و زندانی و محروم از قلم کردن هزاران روزنامه نگار و نویسنده را در کارنامه اش دارد. رژیمی که بسیاری از فعالین سیاسی و اجتماعی را یا اعدام کرده و یا مجبور به بیرون راندن از ایران کرده است. رژیمی که نویسنده گانش یا متواری شده اند یا در انزوای ادبی در حسرت چاپ نوشته هایشان نشسته اند. رژیمی که کارگردان و بازیگر به را جرم گفتن حقیقت بازداشت میکند. رژیمی که موسیقی را حرام میداند و موسیقی دان و هنرمند را محارب میخواند و فتوای قتلش را صادر میکند. رژیمی که بازیگرانش محروم از تصویرند و کارگردانش محروم از فیلم ساختن. رژیمی که از روز تولدش تا به امروز هزاران روزنامه را توقیف کرده. رژیمی که بهترین آثار ادبی اش روی میز نویسنده مشغول خاک خوردن است و در حسرت مجوز. در رژیمی که موسیقیدان ها در زیر زمین ساز میزند و دست آخر هم به جرم نشر اکاذیب بازداشت و محارب میشوند. دم از نبود سانسور در ایران میزند.
شاید آثار هنربندانی چون سبزواری ها و علی موسوی ها و ده نمکی ها و امثالهم طعم تلخ تیغ سانسور را نچشیده باشند ولی هر کسی که به هر نوعی گذرش به دنیای هنر افتاده باشد لبه ی تیز و برنده تیغ سانسور شما را بر گردنش حس کرده و طعم تلخ و لزجش را چشیده. بنیان حکومت شما بر این اساس گذاشته شده. از سانسور در اینترنت گرفته تا آثار هنری و روزنامه ها. شما انسانها را با اعدام های هزاران نفری سانسور کردید، امروز با وقاحت تمام از نبود فشار سانسور صحبت میکنید. گفتن جمله “در ایران سانسور نداریم” بزرگترین دروغ و مضحک ترین جمله است.
تمام قلم هایی که شکستید. تمام کتاب هایی را که سوزاندید، تمام سازهایی را که نابود کردید به زودی زود آتشی خواهند شد فوران از قدرت مردم جامعه که بنیاد قدرت شما و همکیشانتان را از بین خواهد برد.

سهند مطلق