پیام بهنام ابراهیم زاده به دانشجویان در آستانه شانزده آذر

شانزدهم آذرماه هر سال یادآور جانفشانی سه شهید راه آزادیخواهی و برابری طلبی شهیدان قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی است. سالهاست که این روز را گرامی می داریم زیرا هنوز کشور ما به آزادی و به شعور و شور جنبش دانشجویی نیازمند است تا از گذرگاه های سخت و سرنوشت ساز پیشرو عبور کرده تا شاهد صبح آزادی باشد. خوشحالم که جنبش دانشجویی هنوز پویا و سرزندگی خود را حفظ کرده و از مبارزان راه آزادی در این شرایط سخت دفاع می کند. از همه شما دانشجویان عزیز و آزادیخواهی که این مبارز کوچک راه آزادی و برابری را از یاد نبرده اند و مورد حمایت قرار داده اند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
کوچکتر از آنم که بخواهم پیامی برای این عزیزان بنویسم تنها تاکید می کنم که برای روزهای سخت پیش رو خود را از هرجهت آماده کنند. عزیزان راه پیش رو راهی سخت و دشوار است که نیازمند همدلی و همکاری و کنار گذاشتن برخی اختلافات جزیی عقیدتی و فکری است که درصد سال اخیر آفت مبارزان راه آزادی بوده است. آنچه که ما را در شرایط دشوار زندان امیدوار به آینده نگه می دارد پافشاری شما عزیزان بر راه مقدس آزادی است که باعث می شود دشمنان آزادی هر روز خود را ضعیف تر از دیروز احساس کرده و در برابر موج رو به گسترده آزادیخواهی وادار به تسلیم و پذیرش واقعیت ها شوند دور نیست.
آن روزی که فداکاری ها و از خودگذشتگی ها و به فکر دیگران بودن ها به بار نشیند. همه ما در برابر آنچه بر دیگران می گذرد مسئولیت انسانی داریم و از شما سپاسگذارم که قدر و ارزش آنانی را که در این راه قدم گذاشته اند می دانید و آنها را فراموش نمی کنید. هرسال شانزده آذر یادآورمیثاق دیرین ما با آزادی و پافشاری بر آن است میثاقی که گذشتگان ما نیز بر سر آن جان ها داده و سرها بر سر دار دیده‏اند می دانم که برای برخی از شماها این پرسش جدی است که چرا ما باید برای به دست آوردن آنچکه در کشورهای دیگر بدیهات است این همه هزینه بدهیم. باید به خاطر داشته باشیم آزادی بدون هزینه بدست نمی آید و اگرهم حاصل شود پایدار و قابل اتکا نخواهد بود.
تجربه نشان می دهد هرجا مبارزه برای آزادی و عدالت طولانی تر و مثمر بوده تثبیت آن هم راحت تر بوده است.
بهنام ابراهیم زاده فعال حقوق کودکان و کارگری عضو کمیته پیگیری تشکل های آزاد کارگری و عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان
زندان اوین بند ۳۵۰
دوازدهم آذر ۱۳۹۲