از میدان پایتخت تونس چه خبر؟

شیرین شمس: از میدان پایتخت تونس چه خبر؟
“شخصا به عنوان یک زن فکر میکنم آزادی ام را از دست دادم. به اسم اسلام میخواهند زنان حجاب بر سرشان کنند، حقوق کمتری داشته باشند و بعضی چیزها را برای آنان ممنوع کنند.” این اظهارات یک دختر جوان بی حجاب درمیدان پایتخت تونس است که در تظاهرات چند ده هزار نفری علیه دولت تونس که اسلامگراها در آن دست بالا دارند شرکت کرده است و با گزارشگران تلویزیونی صحبت میکند.
زن بی حجاب دیگری میگوید: “حکومت حزب اسلامگرای “نهضت” کلی فاجعه به بار آورده است. تروریسم، تجاوز وضعیت بد اقتصادی و ناامنی در سراسر تونس “.
در جایی دیگر مردی میانسال خواستار استعفای دولت و انحلال مجلس موسسان و برقراری یک انتخابات مستقل و آزاد است. و صحبت از این است که دستهایی در داخل و خارج تونس علیه انقلاب و اتحاد مردم تونس و مخالفین دولت اسلامگرا در کارند.
مردم در تونس نمیخواهند که انقلابشان را یک عده مرتجع، جنایتکار و تروریست به سرقت ببرند. دوباره به خیابانها آمده اند تا در تعیین سرنوشت خود نقشی داشته باشند. تونس در یک نارضایتی عمومی بسر می برد و تلاش برای مقابله و مبارزه با شرایط حاکم، روحیه اصلی مردم معترض است.
البته که از تجربه مردم مصر هم الهام گرفته اند و یک نیروی دلگرم کننده که میگوید زمین زدن دولت اسلامگرا توسط نیروی مردم امکان پذیر است در راهی شدن آنان به خیابانها تاثیر زیادی داشته.