آیا خسته نشده اید!؟در حاشیه دستگیری فعالین کارگری در سنندج

آیا خسته نشده اید!؟ این سوالی است که هر سال در روزجهانی کارگر و روز جهانی زن با دستگیری فعالین کارگری و جنبش برابری زن اکثریت قریب به اتفاق مردم در ایران، مطرح میکنند. کدام فعال کارگری است که هر سال توسط نهادهای امنیتی و اطلاعات جمهوری اسلامی دستگیر نشده و در زندان نبوده است؟
جنگ و دعواهایشان از تهدیدهای نماز جمعه و مجلس به علنی کردن “نوار معماری کردن کودتا در ۸۸” توسط احمدی نژاد کشیده شده است. سرنوشتشان و برگزاری مضحکه انتخاباتشان بسمت ناکجا آباد و در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. مفلوک و ترسو تر از هر دوره ای شده اند. و میدانند که اعلام حکومت نظامی در ارتباط با اول ماه مه آبرو ریزی است. اما میدانند که هر درجه گشایش و جلو آمدن نیروی اعتراضات توده ای و جلو آمدن و ابراز وجود علنی کارگران در روز جهانی کارگر و مارش همبستگی جهانی کارگران صحنه سیاسی و رادیکالیسم اعتراضی را گسترده و صاحب افق میکند. سیرک دستگیری های اخیر در بطن این اوضاع معین تکرار میشود. در بازجویی ها از «خلیل کریمی»خودشان اعلام کرده اند؛ “در حال هماهنگی برای برگزاری مراسم اول ماه مه در شهر سنندج است” و اینکه “از اتحادیه آزاد کارگران استعفا دهد” در بازجویی ها این فعال کارگری «خلیل کریمی» با تاکید بر قانونی بودن اتحادیه آزاد کارگران ایران و عدم استعفایش از آن، بر حق کارگران جهت برگزاری مراسم اول ماه مه تاکید کرده . استقامت و پایقشاری بر دستاوردهای اعتراض و تلاشهای بر حق و عدالتخواهانه کارگران به امر خودآگاه کارگران و جامعه تبدیل شده. به گروگان گرفتن کارگران برای ممانعت از برگزاری همبستگی جهانی کارگران در روز کارگر، و عضویت در اتحادیه و تشکلهای کارگری سناریوی شکسته خورده و وامانده رژیم جنایتکار اسلامی و نهادهای امنیتی ـ اطلاعاتی آنهاست.
جنبش کارگری و فعالین کارگری این جنبش و کارگران زندانی در حمایت و پشتیبانی افکار عمومی، ده ها اتحادیه قدرتمند کارگری با میلیونها عضو، نهادهای انساندوست و خیل عظیم شاعر و نویسنده گان مترقی، قرار دارد. این جنبش با فعالیتهای سازمانهای چپ و کمونیست لانسه میشود. اخبار و اعتراضات آنها در سریعترین زمان ممکن به گوش جهانیان میرسد و در آستانه اول ماه مه در ده ها مارش همبستگی روز جهانی کارگر مورد حمایت قرار میگیرد. این جنبش امروز به امر جهانی بودن منافع طبقاتی اش در ایران تحت حاکمیت نظام استبدادی و دیکتاتوری ایزوله نیست هر اقدام و دستگیری و تحت فشار قرار دادن کارگران فعال، رهبران کارگری با انعکاس بین المللی و سپس حمایت از آنها در موقعیت تعرضی و زنده ای قرار دارد.

٢» رفقای کارگر!
روز جهانی همبستگی کارگران جهان را بشما تبریک میگوییم. امروز در شرایطی روز جهانی کارگران را برپا میکنید که اوضاع پر التهاب سیاسی در ایران و در منطقه خاورمیانه بر ضرورت دخالت آگاهانه شما در تعیین سرنوشت جامعه، نیاز مبرم و فوری پیدا کرده است. اگر که امسال کارگران ایران با تمرکز بالایی و با برپایی اعتصاب، تجمع و جمع آوری طومار و ده ها فعالیت دیگر در تلاشی روزانه برای افزایش دستمزدها هستند، و این عرصه از مبارزه که به هست و نیست و بقا زندگی میلیونها کارگر و مزدبگیران جامعه گره زده شده است، همچنان ادامه دارد. و هر اندازه پیروزی و بعقب راندن این میزان از حداقل دستمزدها به توانایی و قدرت همبستگی و اعتماد به خود و اعتراضات تاکنونی میفزاید، با تمام این مهم ها مبارزه در این عرصه، اما راه مهم و جدی تر و انتخاب مهم وجدی تری در مقابل شما قرار گرفته است. جنبش کارگری و کارگران فعال و رهبران کارگری باید در متن اوضاع سیاسی کنونی نظاره گر نباشند. در شهرهای کردستان ایران به یمن حضور فعال صدها فعال کارگری در عرصه جنبش کارگری، جنبش برابری طلبانه زنان و مردان و حقوق کودک، و به یمن همبستگی و ارتباط با سایر بخشهای کارگری در سطح سراسری به شخصیت های شناخته شده و محبوبی تبدیل شده اند. فعالین کارگری در سنگر دفاع از عدالتخواهی و تامین زندگی بهتر و با مطالبات رادیکال منافع طبقاتی و فوری اکثریت مردم را نمایندگی کرده اند. اکنون وقت آن رسیده است که بر ایجاد تشکل کارگران در اشکال کارخانه ای، سراسری و اتکا بر مجمع عمومی پایفشاری کنید. نقطه قدرت جنبش ما در مقابل استبداد سیاسی و نظام کثیف جمهوری اسلامی در وجود صدها نفر از کارگران مدافع یک دنیای بهتر، زنان برابری طلب، معلمان و پرستاران عدالتخواه و هزاران انسان جوان مدافع حقوق کودک، است. اوضاع سیاسی کنونی بطور ابژکتیو و عاجلی شما را فرا میخواند در سرنوشت سیاسی ـ طبقاتی جامعه دخالت کنید. و مهر انسانی و سوسیالیستی را بر تحولات کنونی بزنید. دنیای مدرن و بشریت آگاه با شماست!
١٠ اردیبهشت ١٣٩٢
٣٠ آپریل ٢٠١٣
nassannodinian@yahoo.de