یورش وحشیانه اسرائیل به غزه لکه ننگ دیگری بر پیشانی دمکراسی(“آتش بس شد”، و جنایتکاران مدال پیروزی و قهرمانی گرفتند!)

دولت فاشیستی حاکم بر اسرائیل بیش از یک هفته مردم غزه را از زمین و دریا و هوا در دود و آتش و مرگ فرو برد و یکبار دیگر زندگی هزارها نفر را به تباهی کشاند. با اعلام “آتش بس” و پس از نابودی مردم و زیر ساخت های آن جامعه امروز شاهد زوزه و هلهله مبنی بر اعلام “پیروزی”های شرمگینانه هستیم. همه آنهایی که در این جنایت کم و بیش سهیمند و زمینه وامکان چنین جنایتی را برای فاشیسم حاکم براسرائیل فراهم نموده اند به عنوان “قهرمان” پیروزی هم در جنگ و هم در دست یابی به آتش بس به جهان معرفی میشوند! .اوباما و همقطاران اروپاییش از بنیامین نتان یاهو و دولتش تشکر میکنند،خود دولت اسرائیل وانمود کرد که بنا به خواست اوباما کوتاه آمده و آتش بس را پذیرفته، و مرسی و اخوان المسلمین نیز گوشه ای از مدال قهرمان آتش بس را هم نزد امریکا و هم حماس و هم نزد برخی از دولتمردان عربی نصیب خود کردند. حماس شکست اسرائیل را اعلام میکند و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس جنایتکار نیز با تشکر از جمهوری اسلامی سهمی از مدال پیروزی و آتش بس را به جمهوری اسلامی اهدا مینماید!. آیا در قبال این جنایتها و “قهرمانان” آن جز خشم و تنفراز سیاستها و عملکرد و دو دوزه بازیهای کثیف و ضد انسانی آنان میتوان در وجود خود چیز دیگری نسبت به آنها احساس و تصور کرد؟ دولت اسرائیل بانی و مسئول مستقیم کشتار مردم غزه است. اما در عین حال و بطور واقعی همه این قهرمانان در کشتار مردم غزه عملا سهیمند. همه در لاینحل ماندن سر نوشت مردم فلسطین دست دارند. همه بر پیکره له شده صدها کودک و انسان بی دفاع مردم غزه بیشرمانه تغذیه میکنند وبه دنبال اهداف خود هستند. همگی در این راستا سرگرم جشن “پیروزی و قهرمانی” خود هستند. جهان بشری را به تمسخر میگیرند و هریک در تلاش توجیه جنایت وجنگ اعمال شده هشت روزه علیه مردم فلسطین هستند.

آمریکا و غرب، به عنوان حامی اول دولت اسرائیل و سیاست آدمکشی آن در فلسطین ، که پرچم “دمکراسی” و “حقوق بشر”را همواره به عنوان یک حربه فریب کارانه و “عامه پسند” نمایندگی میکنند، ضد بشری ترین سیاست و ضد انسانی ترین رفتار با جامعه بشری و نسل کشی ها و گسترده ترین جنگها و مسلح کردن گانگسترها ی قومی و مذهبی را با پرچم “دمکراسی و حقوق بشر” به مردم تحمیل کرده اند. افکار عمومی را در جهت اهداف و روایتهای دروغین خود مهندسی میکنند. به همت رسانه های جمعی و روشنفکران و تحلیگران نوکر و بورژوا فرو ریختن بی شرمانه هزارها تن بمب بر سر مردم بی دفاع و راه انداختن خونین ترین جنگها در جوامعی که آنها قصد تزریق “دمکراسی” و پایان دادن به “تروریسم” را در آن دارند موجه قلمداد میکنند و به خورد مردم میدهند و به اقدامات و سیاستهای خود “مشروعیت” میدهند. آنچه که امروز در جنگ اسرائیل علیه مردم غزه میبینیم و مشروع دانستن این جنایت از سوی امریکا و حامیان دولت اسرائیل تحت عنوان “دفاع اسرائیل از خود” انعکاسی از وارونگی ارزشهای انسانی و موجه جلو دادن قلدری آشکار و اعمال زورگوئی دولت اسرائیل و دول و بلوکهای امپریالیستی دمکراسی خواه است که پذیرفتن و تحمل آن برای حامعه بشری شرم آور است.

حکومت های که جریانات کثیف و ضد انسانی چون حماس و اقدامات آنرا توجیهی برای جنایات امروز اسرائیل قلمداد میکنند، از مسئولیت و نقش و سیاست مستقیم خود که دقیقا منشا و بانی عروج حماس و سلفی و جهاد اسلامی و جمهوری اسلامی واسد و صدام و ارتش “آزاد” سوریه و القاعده و مالکی و بقیه بوده اند طفره میروند وشانه خالی میکنند. آنچه که امروز شاهد آن هستیم، این است که اسرائیل در عرض هشت روزبا کشتار بیش از ١۵٠ نفر از جمله کودکان و مردم بی دفاع وزخمی کردن بیش از هزار نفر غزه متراکم را بر سر مردمانش ویران کرد و انواع سلاح خود از جمله “کمبد آهنین” را آزمایش و میزان کاربرد سلاحهای کشتار جمعی و راکت ها و بمب هایشان را به قیمت جان مردم بی گناه آزمایش کردند. علل تدوام قلدری وسرکوبگری ده ها ساله دولت اسرائیل علیه مردم، اشغال سر زمین فلسطین، به گرو گرفتن نان مردم غزه با محاصره اقتصادی آن،به رسمیت نشناختن حق ابتدائی استقلال فلسطینیان، همراهی مستقیم هیئت حاکمه امریکا و کشورهای دمکراسی خواه و “مدافع حقوق بشر” و سازمان ملل شان بوده است. اگر امروز در فلسطین شاهد عروج جریانات مانند حماس هستیم دقیقا نتیجه این سیاستها و اعمال سرکوب و تداوم اشغالگری از سوی دولت اسرائیل و حمایت دولتمردان حاکم دمکراسی و حقوق بشر ی از آن میباشد.

در این هشت روز یورش وحشیانه دولت اسرائیل بار دیگر به جریانات ضد آزادی و ضد انسانی حماس و جهاد و سلفی در غزه فرصت داد که دوباره افسار پاره کنند. به بهانه جاسوسی برای اسرائیل وحشیانه ۶ شهروند فلسطینی را در درون اتوبوس به رگبار ببندند و اعدام کنند، دو نفر دیگر را وحشیانه اعدام کرده وجنازه آنها را در خیابها به نمایش گذاشتند و همچنین با اقدام به بمب گذاری در درون اتوبوسی در تل آویو تعدادی را کشته و مجروح کردند. این جریانات قرون وسطی که در همسوئی با جمهوری اسلامی در ایجاد آشوب و فضای نا امن و کشتار شهروندان اسرائیلی و مردم غزه فعال هستند، توانسته اند به دلیل زورگوئی های تا کنونی دولت اسرائیل و بلاتکلیفی مساله فلسطین برای خود موقعیتی در میان مردم فلسطین بدست بیاورند. اینها قبل از دشمنی با اسرائیل به عنوان جریانات و کانگسترهای تمام عیار که با آزادی زن وشهروندان فلسطینی و آزادیهای سیاسی و اجتماعی و انسانیت سر ستیز دارند و متاسفانه توانسته اند بخشی از جامعه فلسطین را به قهقرا بکشانند. آنروزی که استقلال کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود و جنگ و جنایت و یورش اسرائیل خاتمه یابد سیر نزولی جریانات اسلامی آدمکش نه تنها در فلسطین که در کل منطقه با سرعت شروع خواهد شد.

فرماندهان اسرائیلی بیشرمانه ادعا کردند که حمله هوایی آنها، که در مواردی به بیش از چهارصد پرواز در روز رسیده ، و ماموریتش فروریختن انواع بمب و راکت بر سر مردم بوده، به صورت “جراحی لیزری” و “دقیق طراحی شده است تا کمترین آسیب به مردم عادی غزه وارد گردد”. این ادعای پوچ در حالی مطرح میشود که خود آنها اذعان کرده اند عامدانه حتی دفتر خبرگزاریهای خارجی را نیز ویران کرده اند و همچنین رسانه ها بیش از هشتاد درصد قربانیان را مردم بی دفاع گزارش داده اند. دولت اسرائیل در این دوره به چنین جنگ ویرانگر و قلدر منشانه ای نیاز داشت. بهره گیری از بحرانهای منطقه و بلوک بندیهای جهانی و منطقه ای به ویژه حول بحران سوریه، به رخ کشاندن بازوی نظامی و تکلنولوژی نظامی در منطقه ازجمله در تقابل با جمهوری اسلامی ، پیچیده تر کردن حل معضل دیرینه فلسطین انهم در دوره که محمود عباس اخیرا علنا “چراغ سبز” نشان میدهد واعلام کرده که حاضر است دست از “زادگاه خود” نیز بکشد، و همچنین فرعی کردن بحران و کشمکش ها و اعتراضات داخلی در خود اسرائیل و تلاش برای در قدرت ماندن دولت دست راستی و فاشیستی بنیامین نتان یاهو در انتخابات پیش رو در اسرائیل از جمله اهداف محوری این جنگ ویرانگر برای دولت اسرائیل بود.

برای ما کمونیست ها و جامعه انسانی آنچه که حائز اهمیت و غیر قابل گذشت است محکوم کردن یورش وحشیانه دولت اسرائیل به نوار غزه و کشتار مردم بی دفاع، همدردی با کلیه قربانیان این جنگ وحشیانه و سر آنجام تلاش برای پایان دادن به اشغالگری دولت اسرائیل، دفاع از تشکیل دولت مستقل فلسطینی و پایان دادن به این تاریخ پر از درد و رنج و آوارگی و آدمکشی است. این مهم امر مشترک همه کارگران، کمونیستها ومردم آزادیخواه فلسطین و اسرائیل و کل جنبش آزادیخواهی در منطقه و خاورمیانه است.

دوم آذر ١٣٩١
٢٢ نوامبر ٢٠١٢

http://www.hekmatist.org