پاسخی به نوشته ی اخیر محمد بهرامی در ارتباط با مطلب رفیق خالد رحمتی

در این مطلب توضیح نکاتی در مورد فراخوان اعتصاب عمومی کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران را که سازمان زحمتکشان کردستان ایران به رهبری عبدالله مهتدی بر روی آن اطلاعیه خط قرمز کشید، ضروری دانستم.
همانگونه خوانندگان گرامی استحضار دارند، آن فراخوان پس از کشته شدن شوانه قادری و تعدادی دیگر از مردم معترض شهرهای کرد نشین بدست نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، در ۱۶ مرداد (گلاویژ) سال ۱۳۸۴ از طرف کومه له صادر گردید.
و اما چندی پیش، رفیق خالد رحمتی (سید خالد) مطلبی در نقد “توافقنامه ی” اخیر عبدالله مهتدی و مصطفی هجری رهبر حزب دموکرات کردستان ایران نوشته بود که در این نوشته ضمن بیان انتقادات خود از آن توافقنامه، ایشان از سیاست های اصولی کومه له از جمله فراخوان اعتصاب عمومی کومه له دفاع کرده است. محمد بهرامی از رهبران سازمان زحمتکشان متعلق به مهتدی هم قلم فرسایی کرده و به نقد مطلب رفیق خالد رحمتی نشسته است.
مطلب محمد بهرامی من را وادار ساخت تا توضیحات کوتاهی برای خوانندگانی که هر دو مقاله را مطالعه کرده اند، داشته باشم .
۱- محمد بهرامی نوشته که، مطلب رفیق خالد در یکی از سایت های وابسته به حزب کمونیست ایران درج شده است در حالیکه این واقعیت ندارد و نوشته ی رفیق خالد در سایت های هه لویست، آزادی بیان و سایت آشتی ( مسئول سایت آشتی بارها اعلام نموده که سایت وی شخصی می باشد) منتشر شده است.
۲- محمد بهرامی در پاسخ به رفیق خالد رحمتی می گوید: ما فراخوان ۱۶ مرداد را تحریم نکردیم! این واقعیت ندارد و همگان از خط قرمز سازمان زحمتکشان کردستان ایران بر روی فراخوان اعتصاب عمومی ۱۶ مرداد خبر دارند. همچنین لازم به ذکر است که در ۱۶ و ۲۱ ژوئن دو فراخوان، یک بار بنام حزب اشان و یک بار از طرف عبدالله مهتدی لیدر و فرمانده ی کل قوای این حزب، در دفاع از موسوی و کروبی، داده شد و از مردم کردستان خواستند تا به خیابانها (شه قامه کان) سرازیر شوند، که هر دو بار احدی از مردم انقلابی کردستان وقعی به این فراخوان ها نگذاشتند و عبدالله مهتدی و حزبش مجدداً بی جواب ماندند.

اینک جا دارد تا به اطلاعیه ی سازمان زحمتکشان کردستان ایران بر علیه فراخوان اعتصاب عمومی ۱۶ مرداد ۱۳۸۴، نگاهی بیندازیم.
آقای محمد بهرامی، قضاوت در مورد “نوزده نفری” که به شما ملحق شدند و آنها را به خوراک تبلغی حزب اتان تبدیل کردید و نیز قضاوت در خصوص رفیق خالد رحمتی را که بزعم شما دو دهه ی تمام به فراموشی سپرده شده بود، و به سرباز ژاپنی مبدل گشته، باید به فعالین سیاسی چپ و کمونیست شهر یتوبوری سوئد سپرد. همچنین خاطر نشان می کنم که رهبر جنابعالی بارها از سید خالد خواسته بود که به حزب متبوع شما بپیوندد و حتی در پست رهبری با این حزب همکاری کند. اما سید خالد در پاسخ به تقاضاهای مکرر رهبر شما گفته بود که، من حاضر نیستم به آرمانهای کمونیسم پشت کنم و با حزب شما که برضد کمونیسم است همکاری داشته باشم.
در جای دیگر محمد بهرامی به سید خالد پیشنهاد کرده که از سایت حزب بهرامی دیدن کند و فراخوان سازمان زحمتکشان کردستان ایران را مطالعه نماید. من هم به محمد بهرامی پیشنهاد می کنم به آرشیو ستار فتحی (آویهنگ) مراجعه کند که چگونه حزبش بر روی فراخوان کومه له ( مربوط به ۱۶ مرداد ۱۳۸۴ ) خط قرمز زد و وی (محمد بهرامی) همان اطلاعیه را فوراً روی سایت بروسکه گذاشت. من آنزمان اطلاعیه ی سازمان زحمتکشان مهتدی را کپی کردم که آنرا همراه این نوشته منتشر خواهم ساخت.
محمد بهرامی مجدداً به رفیق خالد می گوید که تلویزیون روژهه لات نقش کلیدی ای در موفقیت اعتصاب عمومی داشت! اینجا لازم است تا از محمد بهرامی پرسید، اگر تلویزیون شما نقش اساسی داشت، پس چرا فراخوان های ۱۶ و ۲۱ ژوئن در پشتیبانی از موسوی و کروبی و جنبش ارتجاعی سبز که یکی به امضای حزب شما بود و دیگری به امضای رهبرتان یعنی عبدالله مهتدی هیچ پاسخی از سوی مردم مبارز و انقلابی کردستان نگرفت و یک نفر به خیابان نیامد؟
محمد بهرامی می خواهد از رفیق خالد نقد کند، اما او وارد نقد حزب کمونیست ایران می شود. باید به بهرامی یادآور شد که رفیق خالد عضو حزب دیگری است. ضمناً در انتها بیان این مطلب ضروری است که وقتی در دهم کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران فراخوان اعتصاب عمومی را صادر نمود، حزب بهرامی و حزب دموکرات کردستان ایران میل داشتند که در روز جمعه فراخوان بدهند زیرا معتقد بودند که این روز بدلیل تعطیلی مناسب می باشد. ولی نهایتاً مجبور شدند یک روز بعد (یازدهم) از فراخوان اعتصاب عمومی کومه له، اطلاعیه هایی صادر کنند و از مردم ستمکش کردستان بخواهند که در این روز بجای اعتصاب عمومی، اعتراض عمومی کنند.

 http://www.azadi-b.com/J/file/e.sazman.z.etesab.omomi.pdf

۱۰/۱۲/۲۰۱۲