کنفرانس های آلترناتیو سازی ارتجاعی و ناکامی های عبدالله مهتدی

بدنبال تحولات خاورمیانه و ادامه تنش میان غرب و جمهوری اسلامی یکبار دیگر آمریکا و دیگردولت های غربی برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی و وادارکردنش به دادن امتیازاتی به آنها به آلترناتیوسازی در میان اپوزیسیون روی آورده اند. طیفی ازراست ترین سازمان ها و احزاب و افراد را جمع کرده تا به عنوان نمایندگان اپوزیسیون به خورد مردم ایران بدهند .کسانی چون محسن سازگارا، اکبر گنجی، و نوری زاده و فاطمه حقیقت جو و مشاورین کروبی و موسوی و اکثریتی ها … که اکثرشان سال ها در رکاب جهوری اسلامی بوده و در پایه گذاری آن و در سرکوب مردم ایران نقش داشته، برای مردم آشنا هستند. غربی ها با در اختیار گذاشتن امکانات و تسهیلات فراوانی فکر می کنند می توانند در ایران هم مثل عراق و لیبی و … در فردای بوجود آمدن تغییر و تحولاتی در ایران اینها را به عنوان آلترناتیوبه مردم قالب کنند. برای این کنفرانس ها از خالد عزیزی وعبدالله مهتدی هم به عنوان نمایندگان اقلیت قومی دعوت شده است.
دعوت از عبدالله مهتدی اما داستان دیگری است ترتیب دهندگان این کنفرانس ها می دانند که مهتدی سال ها در یک حزب چپ و کمونیست فعال و نقش داشته است می دانند که در کردستان چپ ها اجتماعا دخالتگر و دست بالا داشته و خوب می دانند در هر تحولی که در آینده درایران روی دهد، کمونیست ها نقش مهمی بازی خواهند کرد. به همین خاطر می خواهند با توجه به سابقه مهتدی او را به عنوان “نماینده چپ” در کردستان به مردم قالب کنند. می دانند یکی از سر به راه ترین افراد برای پیشبرد نقشه هایشان خواهد بود بشرطی که گوشه چشمی به او داشته باشند و در فردای بوجود آمدن تغییری در گوشه ای از کردستان او را درقدرت سهیم سازند. الحق که مهتدی هم در مسیری که اینها برای آینده ایران در پیش گرفته اند برای ادای این نقش خود را به آب و آتش زده و می زند.
کارنامه عبدالله مهتدی در این بیست سال اخیر همین را نشان می دهد تا بحال هر پاسدار و یا مامور درجه چندم وزارت اطلاعات رژیم تحت نام مذاکره اراده کرده مهتدی در رکاب وی حاضر شده با وی بر سر به حساب آوردن خود و سازمانش به چانه زنی پرداخته است.
مهتدی در کنفرانس پاریس که پاسدار مدحی آن را از طرف وزارت اطلاعات ترتیب داده بود، یکی از شرکت کننددگان بود. بعد از اینکه مدحی به ایران بازگشت و اعلام کرد که از طرف جمهوری اسلامی این ماموریت را انجام داده و فیلم آن را از تلویزیون جمهوری اسلامی بنمایش گذاشتند افتضاح آن برملا شد .اخیرا هم با شرکت در کنفرانس های استکهلم و واشنگتن همین پروژه های ارتجاعی را دنبال کرد، اما شکست هر دوی این کنفرانس ها یکی پس از دیگری وی را بار دیگر ناکام کرد، هر چند تبلیغاتی که رسانه های فارسی زبان آمریکا و بی بی سی برای این کنفرانس ها براه انداخته اند دردی را برای شرکت کنندگان در این کنفرانس ها و از جمله آقای مهتدی دوا نمیکند. نتایج مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی و کشورهای غربی در استانبول و اینکه طرفین ادعا میکنند، مسیر تفاهم را طی میکنند،امید واهی امثال مهتدی و جریایناتد ارتجاعی را بار دیگر بر باد داده است.
عبدالله مهتدی که به اعتراف خودش بیش از بیست سال فعالیت در کومه له و حزب کمونیست ایران اشتباه کرده و اظهار ندامت کرده در این بیست سال اخیرهم که سازمانی قومپرست ی درست کرده به یکی از راست ترین افراد اپوزیسیون تبدیل شده و برای گرفتن کوچکترین امتیازی به هر ریسمانی خود را آویزان می کند

اما اینجا هم کشورهای غربی و هم اپوزیسیون راست باید بدانند مردم کردستان عبدالله مهتدی و سازمانش را طی دو دهه اخیر شناخته اند. اینها جریان جدی نیستند و اکنون هم هیچ ربطی به چپ گرایی و تاریخ کمونیستی کومه له بیست سال قبل ندارند، تا بتوانند به نام “چپ” او را قالب کنند. مهتدی و سازمانش در سیاست ها و پراتیک و اخلاق و منش و همه وجوه فعالیت خود به اعتراف خود نشان داده اند که سازمانی فدرالیست و قومی می باشند و هیچ قرابتی با گذشته چپ کومه له ندارند، در نتیجه با رنگ چپ مردم اورا نمی پذیرند. در نتیجه این قالب کردن را از هیچ قدرتی نمی پذیرند.
کارگران و مردم کردستان باید هوشیار باشند، آلترناتیو سازی ارتجاعی بورژواها را نپذیرند. اعلام کنند هیچ بند و بست و سازشی از بالا توسط کشورهای غریی و ارتجاع و هیچ ترتیباتی سیاسی بدور از دخالت آنها قابل قبول نیست هر طرح و برنامه و آلترناتیوی که منافع آنها را نمایندگی نکند مردود است.

صالح سرداری ۱۵ آوریل ۲۰۱۲ ( ۲۷ فروردین ۱۳۹۱)