گرامی باد یاد رفیق احسان احمدی

متاسفانه اطلاع پیدا کردم که  رفیق احسان احمدی کمونیست پرشور و از فعالین اصلی دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب در کردستان در جاده سنندج  مریوان بر اثر حادثه رانندگی جانباخته است. به محض شنیدن این خبر غمی سنگین سراپای وجودم را فرا گرفت. فوری خاطره اولین دیدار و ملاقاتش برایم زنده شد.چطور امکان دارد دیگر احسان در میان رفقاش نباشد.
من رفیق احسان را  چند سال قبل همراه یکی دیگر از همرزمانش در کردستان عراق به ملاقات ما آمده بود  دو بار ملاقات کردم. در آن سال ها  آمدن به کردستان عراق خطرات جدی ای برای فعالین سیاسی داشت اما وی برای ادامه مبارزه متشکل کمونیستی این حظر را تقبل می کرد. هرچند او جوان بود اما انگار سال ها با هم و در کنار هم بوده ایم و باهم  در کنار هم مبارزه کرده ایم. 
وی انسانی پرشور و امیدوار در امر مبارزه و جستجوگر بود در اولین دیدار از تاریخ مبارزات نسل ما و جنگ و جدالهایی که با آن روبرو بوده ایم شکست ها و پیروزی های نسل ما می پرسید. احسان نسلی از مبارزین کمونیست بود که در دفاع از آرمان های انسانی کمونیسم رژیم هار اسلامی را به مصاف طلبیده بودند  دنیایی انرژی برای کار و فعالیت داشت.
هنگام بحث بر سر مسائل سیاسی و مبارزاتی و نقشه و فعالیت هایی که در برنامه کار می گذاشتیم بسیار دقیق و ریز بین بود هیچ کاری را بدون دقیق کردن آن فبول نمی کرد همه سوالات خود را در رابطه با فعالیت ها می پرسید.
 جانباختن رفیق احسان ضایعه بزرگی برای جنبش ماست این ضایعه را به خانواده رفیق احسان به  کامیار احمدی عزیز و به جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی  صمیمانه تسلیت می گویم
برای ما  درد و غم  از دست دادن عزیزانی چون احسان جز با ادامه مبارزه آنها التیام نمی یابد
گرامی باد یاد عزیز رفیق احسان احمدی
صالح سرداری ۲۶ دسامبر ۲۰۰۱